וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במצרים: ארגון בעזה לקח חלק בפיגוע בסיני

לפי הגורמים, כמה מהמחבלים שרצחו 16 שוטרים מצרים שייכים ל"צבא האיסלם" העזתי, שלקח חלק בחטיפת שליט. גורמים בישראל: "מצרים ריכזה כלים להריסת המנהרות בגבול עזה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הארגון האיסלמי "צבא האיסלם", שפועל ברצועת עזה, ומזוהה עם ארגון אל-קאעדה, היה מעורב בפיגוע ביום ראשון בערב בסיני, שבו נרצחו 16 חיילים מצרים – כך טוענים הבוקר (רביעי) גורמי ביטחון במצרים. על פי הדיווחים בעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, ובאתר הקטארי "א-שרק", חלק מהמחבלים שביצעו את הפיגוע משתייכים לארגון - אחד מהשלושה שעמדו מאחורי חטיפתו של גלעד שליט ב-2006. הגורמים המצרים אמרו עוד כי חלק מהמחבלים נשאו חגורות נפץ.

אתמול אמר דובר נשיא מצרים, ד"ר יאסר עלי, כי עד כה לא קיים מידע מלא אודות זהות המחבלים. עם זאת, הבהיר כי הנשיא, מוחמד מורסי, נמצא בקשר מתמיד עם בכירי מערכת הביטחון המצרית ואלו מעדכנים אותו בכל הפרטים. "נעדכן את הציבור ברגע שיהיה לנו מידע מלא בנושא", אמר. עד כה מיאנה ההנהגה המצרית לומר לאיזה ארגון משתייכים המחבלים שביצעו את הפיגוע, אולם הודתה כי קיבלה התרעה לפני כמה ימים.

חמושים חטפו משוריינים מצריים וירו לעבר ישראל. דובר צה"ל
הנגמ"ש המצרי שנגנב על ידי המחבלים שתקפו את המוצב במצרי בפיגוע ביום ראשון/דובר צה"ל

חמאס עצמו, השולט ברצועת עזה, גינה בימים האחרונים את הפיגוע בסיני וטען בתוקף כי עזה אינה מעורבת בפיגוע. בכירים אחרים בחמאס ביקשו שלא להפנות אצבע מאשימה לעבר עזה עד שיתבררו פרטי הפיגוע. ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, זימן שלשום את ראשי מנגנוני הביטחון בעזה והורה להם לשמור על הגבול בין עזה לסיני. במקביל הודיעו בחמאס כי הם משתפים פעולה עם מצרים וחוסמים את מנהרות ההברחה.

תנועת "האחים המוסלמים", שאליה משתייך הנשיא מורסי, פרסמה שלשום הודעה שבה נכתב כי ייתכן שהמוסד הישראלי אחראי לפיגוע, וזאת כדי להכשיל את מורסי ואת המהפכה המצרית. בהודעה נכתב כי יש לבחון מחדש סעיפים בהסכם השלום עם ישראל. שלשום בערב, הפגינו עשרות אזרחים מצריים מול בית של השגריר הישראלי בקהיר, יעקב אמיתי, ודרשו לסלקו ממצרים בעקבות הפיגוע.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"זה המבחן של נשיא מצרים"

אף שלא ברור לפי שעה כיצד תגיב מצרים לקשר של גורמים מעזה לתקיפה, גורמי צבא באוגדת עזה מדווחים הבוקר כי הצבא המצרי כבר ריכז דחפורים וכלים הנדסיים באזור שייח' זוויד, על גבול מצרים-עזה, לא הרחק מחורבות היישוב רפיח ים. לדברי הגורמים, בכוונת המצרים להרוס כמה מנהרות הברחה. עם זאת, אמרו הגורמים: "לא נראה שלפי כמות הכלים ההנדסיים והיקף המנהרות באזור הם מתכוננים לפעולה קיצונית".

בנוגע למבצע אליו יצא הצבא המצרי בסיני, אמר הבוקר גורם בכיר במערכת הביטחון כי עדיין לא ברור אם הפעולה המצרית היא נקמה או תהליך ארוך טווח. "זה יהיה המבחן של נשיא מצרים, מוחמד מורסי. פעולה אחת לא תפתור את הבעיה בסיני", ציין הגורם.

(במפה: מוקד תקיפת מחסומים מצרים הלילה באל-עריש; מיקום פרישת דחפורים וכלים הנדסיים להריסת מנהרות בשייח' זוויד, שם גם הפגיז הבוקר צבא מצרים)


עם זאת, במערכת הביטחון לא מתרגשים יתר על המידה מהפעילות המצרית בחצי האי סיני, ומבהירים כי אין בפעולות המצריות כדי להפר את הסכם השלום. "אנחנו זוכרים את ההצהרות של מורסי לשנות את הסכם השלום. זה לא עומד על הפרק", ציין גורם ביטחוני בכיר. "מבלי להיכנס לפירוט לגבי מה שביקשו המצרים ומה שישראל אישרה, ניתן לומר כי הלחימה בטרור היא אינטרס משותף לישראל ולמצרים, אך בפירוש אין בכך שום דבר כדי להפר את הנספח הצבאי בין הצדדים", ציין הגורם.

מסוקי קרב של צבא מצרים פתחו לפנות בוקר במבצע, בסיוע כוחות קרקע, נגד מוקדי טרור בסיני, בעקבות הפיגוע ביום ראשון. לפחות 20 מחבלים נהרגו. מוקדם יותר, תקפו חמושים איסלמיים שלושה מחסומים ביטחוניים, כ-50 קילומטרים מהגבול בין רצועת עזה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully