וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין המצרי: "היה לנו מידע מוקדם על הפיגוע"

ניר יהב

8.8.2012 / 0:04

בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" דיווחו כי ראש הארגון הודה שמצרים התעלמה ממידע מדויק על המתקפה בסיני, מאחר שלא האמינה "שמוסלמי ירצח את אחיו המוסלמי בחודש הרמדאן"

ראש מנגנון המודיעין של מצרים, הגנרל מוראד מואפי, הודה כי הייתה בידיו התרעה מוקדמת על הפיגוע שאירע שלשום בסיני, במהלכו נרצחו 16 חיילים מצריים - כך דיווחה אמש (שלישי) סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" .

הסוכנות דיווחה כי הגנרל מואפי מסר לה כי היה בידיו מידע מוקדם לפיו גורמי טרור יבצעו פיגוע ברפיח המצרית. "היה בידנו מידע מדויק ומפורט, אך לא העלנו על דעתנו שמוסלמי ירצח את אחיו המוסלמי בשעת ארוחת שבירת הצום ברמדאן". כמו כן, ציין מואפי כי אסור שפיגוע כמו זה שאירע שלשום יביא לספקות לגבי יכולת הצבא המצרי להגן על סיני.

הלוויית השוטרים שנהרגו במתקפת הטרור בסיני, קהיר, מצרים, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
הלווית החיילים המצרים, אתמול/רויטרס

לפני שלושה ימים הצליחו מחבלים המזוהים עם הג'יהאד העולמי להשתלט על כלי רכב משורינים מצריים בסיני, ותקפו את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה. אחד הרכבים התפוצץ, ופער חור בגדר, והאחר נפגע על ידי חיילי צה"ל. מתוך הרכב האחרון יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד, שמונה מהם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום נפתחו חילופי אש כבדים, ושישה מחבלים נהרגו. לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו.

בתוך כך, דוברו של נשיא מצרים אמר אתמול כי עד כה אין מידע ודאי ומדויק על מבצעי הפיגוע. "ייתכן ומדובר בקבוצה מצרית וייתכן וחלקם אינם מצרים". הדובר, יאסר עלי, אמר עוד כי לצורך מציאת מבצעי הפיגוע הוקם חדר מבצעים משותף של כל גורמי הביטחון שפועל 24 שעות ביימה. "הנשיאות מקבלת מידע שוטף מחדר המבצעים, והיא תעדכן את הציבור בכל המידע שיתקבל", אמר. הוא הבהיר עוד כי הפיגוע לא יעבור ללא תגובה, "בין אם מבצעי הפיגוע מתוך מצרים ובין אם מחוצה לה".

לצד זאת, חמושים פתחו לפנות בוקר באש לעבר מחסום משטרה בכניסה המזרחית לעיר המצרית אל עריש שבסיני. לא היו נפגעים באירוע.

עוד על הפיגוע בגבול מצרים
יומיים אחרי הפיגוע: בדרום חוזרים לשגרה
ראש ממשלת מצרים הותקף בהלוויית השוטרים: "אתם הרגתם אותם"
לאחר הפיגוע: על מי יוטל איסוף המודיעין בסיני?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully