וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים אחרי הפיגוע: בדרום חוזרים לשגרה

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה נפגש עם קצינים מצרים לתיאום עבודות תיקון גדר הגבול שנפגעה במתקפת הטרור בתחילת השבוע. אלוף פיקוד דרום הורה לפתוח את מעבר כרם שלום

צילום: שי מכלוף, דו"צ, רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אמיר בוחבוט

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה טל חרמוני, הגיע הבוקר (שלישי) לגבול מצרים כדי לבחון את עבודות שיקום גדר הגבול שנפרצה על ידי מחבלים במתקפת הטרור שאירעה בתחילת השבוע. מפקד גדוד הסיור המדברי, סגן-אלוף ואח'יד אל-הוזייל ומהנדסים התלוו למפקד החטיבה.
במהלך הסיור, אל"מ חרמוני, שפיקד על הכוחות הרבים שסיכלו את הפיגוע, תיאם את עבודות השיקום עם קצינים מצרים.

גורם צבאי סיפר לוואלה! חדשות כי מאז הפיגוע, המשטרה בצד המצרי תגברה את הסיורים לאורך הגבול המשותף. הגורם הדגיש כי מעוצמת הפיצוץ וכמות חומרי הנפץ שהשתמשו המחבלים הגדר הותכה. כעדות לפיצוץ העז שאירע נותרו בשטח קוביות הבטון המפויחות ומלגזה שעלתה באש. לדברי הגורם, "תוך שבועיים יושלמו תיקוני הגדר והשער שפוצץ. למעשה תסתיים בניית הגדר לאורך כל גזרת החולות".

הגדר בגבול מצרים בו חדרו המחבלים לישראל. שי מכלוף
אל"מ טל חרמוני במקום הפיגוע/שי מכלוף

מפקד פיקוד דרום, אלוף טל רוסו, הנחה את הכוחות בשטח לחזור לשגרה ולפתוח את מעבר הסחורות כרם שלום - בין ישראל לרצועת עזה, למרות החשש מפני פיגועים נוספים. בהערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון הוצגו נתונים לפיהם כמות ההתרעות מפני פיגועים במרחב סיני עלתה בחודשים האחרונים על היקף ההתרעות לפיגועים מרצועת עזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הגדר בגבול מצרים בו חדרו המחבלים לישראל. שי מכלוף
מעוצמת הפיצוץ גדר הגבול הותכה/שי מכלוף

תחקיר סיכול הפיגוע נמשך אך כבר עתה, טוענים קצינים בכירים בפיקוד דרום, נשקלת האפשרות לצייד את גדוד הסיור המדברי בטילים נגד טנקים מסוגים שונים כדי למנוע מכלי רכב משוריינים את התקדמותם במקרה עתידי דומה. במהלך מתקפת הטרור זיהה כוח של גדוד הסיור המדברי את הנגמ"ש המצרי וירה לעברו באש מקלעים ונשק קל, שלא חדרו את המיגון שבו ולא הצליחו לעצור את התקדמותו.

ברק על הפיגוע: "קריאת השכמה למצרים". גדעון צנטנר
אש מקלעים ונשק קל לא עצרו את הנגמ"ש המצרי שחדר לשטח ישראל/גדעון צנטנר

16 שוטרי משמר הגבול המצרים, שנרצחו במתקפת הטרור בסיני, יובאו היום לקבורה צבאית בתום תפילות שייערכו במסגדים ברחבי המדינה. הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, שר ההגנה בממשלתו, פילדמרשל מוחמד חוסיין טנטאווי, רמטכ"ל צבא מצרים, סאמי ענאן וקצינים בכירים נוספים, ישתתפו בהלוויות. מורסי, שהבטיח להגיב ביד קשה נגד האחראים לפיגוע, צפוי לבקר בבתי חולים את הפצועים במתקפה. הנשיא קבע כי הרוגי ופצועי הפיגוע יזכו לאות כבוד זהה לזה שקיבלו האזרחים המצרים שנהרגו במהלך ההתקוממות נגד המשטר הקודם.

האחים המוסלמים: "המוסד הישראלי אחראי לפיגוע"

בזמן שכוחות הצבא המצרים מחפשים אחר יתר מבצעי הפיגוע בחצי האי סיני, יש הטוענים כי ישראל מעורבת בתכנון המתקפה. תנועת "האחים המוסלמים", שאליה משתייך הנשיא מורסי, פרסמה אתמול הודעה שבה נכתב כי ייתכן שהמוסד הישראלי אחראי לפיגוע כדי לפגוע במורסי ובמהפכה המצרית. בהודעה נכתב כי יש לבחון מחדש סעיפים בהסכם השלום עם ישראל. אתמול הפגינו עשרות אזרחים מצרים מול בית של השגריר הישראלי בקהיר, יעקב אמיתי, ודרשו לסלקו ממצרים בעקבות הפיגוע.

תושבי עוטף עזה מנסים לחזור לשגרה

תושבי יישובי עוטף עזה, המתגוררים סמוך לגבול עם רצועת עזה, מנסים לחזור לשגרה. צה"ל אסר הבוקר על חקלאים מקיבוץ נירים לעבד שטחי חקלאות שנמצאים במרחק קילומטר אחד מהגדר. תושבי הקיבוץ העריכו כי מדובר בהתרעה נקודתית, כיוון שביישובים סמוכים יצאו עובדים לשטחי חקלאות שקרובים לגדר.

ראש מועצה אזורית אשכול, חיים ילין, אמר אמש כי למרות אירוע הטרור, התחושה היא של שגרת רגיעה. שולי סנקר, המתגוררת במושב יבול, אמרה כי בזמן המתקפה שאירעה סמוך למושב, "הייתה אווירה של ביטחון, למרות הלחץ שהרגשנו. זאת המציאות שלנו וככה אנחנו חיים. עכשיו הכול שקט ורגוע ואני מקווה שיישאר ככה". תושבת אחד הקיבוצים במועצה סיפרה כי "למרות השקט השורר באזור, אני לא רגועה, כי אירוע כזה בהחלט יכול לחזור על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully