וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי: אולמרט נואם בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו

פנחס וולף

12.8.2012 / 17:00

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נואם בשעה זו בפני סטודנטים במכללה בקריית אונו במסגרת בימת השיח הציבורי. הוא צפוי להתייחס לסוגיות צבא וביטחון והמחאה החברתית

צפו בנאום ראש הממשלה לשעבר (צילום: דניאל בוק)

LIVE

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נואם בשעה זו (ראשון) בפני סטודנטים בקריה האקדמית אונו, במסגרת בימת השיח הציבורי. אולמרט, שזוכה בחודש שעבר בשתי פרשות שחיתות גדולות, והורשע בפרשת "מרכז ההשקעות", צפוי להתייחס לסוגיות שעומדות בראש סדר היום הציבורי בהן, ענייני צבא וביטחון, המחאה החברתית ועוד. בחלקו השני של האירוע ישיב ראש הממשלה לשעבר על שאלות מטעם הסטודנטים.

בדברים שנשא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב לרגל ציון שש שנים למלחמת לבנון השנייה שנערך בחודש שעבר, התייחס אולמרט לאפשרויות הלחימה בעימות עתידי: "שדה הקרב העתידי יהיה בתוך הערים שלנו ולא באיזשהו קו רחוק במרחק של מאות קילומטרים ממקומות המגורים שלנו. את זה צריך להבין. אנחנו צריכים לבנות את היכולות שלנו לא על כיבוש של שטחים אלא על יצירת הרתעה באמצעות שימוש בכלים התקפיים מיוחדים שהם רלבנטיים לסוגי האיום הזה, מתוך פעולה בתחומי הלגיטימיות הבינלאומית שהיא מרכיב חיוני בבניין הכוח של ישראל". לדבריו, "יש פה אנשי צבא שהרימו יותר מגבה אחת כשהם שמעו על כל מיני רכישות והשקעות בדברים שהם לכאורה אסטרטגיים, שזה בזבוז גמור של כסף שיכול היה להיות מיועד לצרכים חיוניים של מדינת ישראל".

"מודאג ממה שקורה עם אירן"

במהלך ראיון ששודר באפריל ברשת CNN, אמר אולמרט כי לדעתו, נתניהו לא יוכל לבחור את ההחלטה הטובה ביותר בהתייחס לתקיפה האירנית. "אני מאוד מודאג ממה שקורה עם אירן", אמר אולמרט. "אני מדואג מכיוון שלא אני הוא האיש שייקח את ההחלטה. מישהו אחר יעשה זאת, ואתה חייב שיהיה לך אמון מלא בו". המראיין התעכב על משפט זה ושאל את אולמרט אם הוא מתכוון שאין לו את האמון הזה, ואולמרט ענה: "מסתבר".

ראש הממשלה לשעבר המשיך ואמר כי "אנחנו צריכים ליצור יכולות להגן על עצמנו במקרה של תקיפה מצד אירן, אך יחד עם זאת עלינו לעודד את הקהילה הבינלאומית כבדרך אגב – מבלי ליצור כל כך הרבה רעש. לא כולם צריכים לשמוע אותנו מקצה העולם ועד קצהו השני. צריך לנקוט באמצעים, סנקציות, לחץ כלכלי וכדומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully