וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטר הנציג הסורי למועצת האו”ם לזכויות האדם

הדיפלומט, דני בעאג’, הודיע על התפטרותו כיוון שאינו יכול עוד ”לייצג את המשטר”. לא ברור היכן הוא נמצא. ברקע הקרבות בדמשק: מזכירת המדינה קלינטון באה לשיחות באיסטנבול

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

מכה נוספת למשטר אסד: דני בעאג', הממונה על זכויות האדם במשלחת הסורית לאו"ם, התפטר מתפקידו, כך דיווחו היום (שבת) פעילים סורים. על פי הדיווח באתר "סוריה ניוז" בעאג' נטש את משרתו לאחר שהודיע כי אינו מעוניין עוד להמשיך "לייצג את המשטר". בעאג', שהשתתף בכל ישיבות מועצת האו"ם לזכויות האדם בנושא סוריה, וכיהן בתפקיד מאז שנת 2010, הגיש את התפטרותו כבר אתמול. לא ברור היכן הוא נמצא.

בעאג' אינו הבכיר הסורי הראשון, וכנראה גם לא האחרון, שנוטש את הספינה הטובעת. בתחילת השבוע הצטרף לשורות המורדים גם ריאד חג'אב, שכיהן כראש ממשלת סוריה. ביום רביעי אישרה ממשלת ירדן כי חג'אב ובני משפחתו נמצאים בשטחה, אך נדחו הדיווחים לפיהם יחד עם חג'אב ערקו גם מספר שרים בממשלה. בטלוויזיה הממלכתית הסורית דווח כי הנשיא אסד פיטר את חג'אב, ומינה במקומו את סגנו, המהנדס עומאר רלאונג'י.

הלחימה בין הכוחות הנאמנים לנשיא אסד לבין מתנגדיו נמשכה הבוקרה והתמקדה בדמשק. גורמי אופוזיציה דיווחו על עימותים קשים באזור שכונת תדאמון שבדרום הבירה, ולפי הדיווחים, גם בשכונת קאבון נשמעו פיצוצים עזים. במקביל, דווח כי צבא סוריה מפגיז את העיר חרסתא שבפרברי דמשק. אתמול נהרגו 158 בני אדם בסוריה, בהם 88 אזרחים, 54 אנשי כוחות הביטחון ו-19 פעילי אופוזיציה חמושים.

קלינטון תשוחח עם בכירים טורקים על המשבר בסוריה

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, באה הבוקר לאיסטנבול לפגישות עם בכירי הממשל הטורקי במשבר בסוריה. אמש הודיעה וושינגטון על הרחבת הסנקציות נגד משטר אסד ותומכיו, בראשם חיזבאללה. ממשרד האוצר האמריקאי נמסר כי במסגרת הסנקציות החדשות, יוקפאו כל נכסי הארגון הלבנוני תחת תחום השיפוט של ארצות הברית, וכי יחול איסור על אזרחים וחברות אמריקאיות לסחור עמו.

"נהדק את הלחץ בסנקציות נוספות, שיגרמו למי שעוזר לאסד, כמו גם לרשויות הסוריות עצמן, לדכא את העם הסורי", אמר גורם מדיני בכיר בוושינגטון, שהתלווה למזכירת המדינה, הילרי קלינטון, בביקורה בגאנה, טרם המריאה לאיסטנבול.

חיזבאללה כבר הוכנס לרשימת העיצומים של ארה"ב בתחילת שנות התשעים, מאז הוגדר כארגון טרור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הריסות מהפגזות צבא סוריה ברובע סלאח א-דין בעיר חלב, 8 באוגוסט 2012. רויטרס
אתמול נהרגו 158 בני אדם בסוריה/רויטרס

גם ממשלת בריטניה ממשיכה לפעול נגד אסד. שר החוץ וויליאם הייג אישר כי לונדון תעביר לכוחות המורדים בסוריה סיוע כלכלי בגובה חמישה מיליון פאונד (כ-7.8 מיליון דולרים) לרכישת ציוד תקשורת ורפואה. הוא הוסיף כי הכסף יועבר למטרת רכישת טלפונים סלולריים, גנרטורים וערכות רפואה. עם זאת, לדבריו, בריטניה לא תספק כלי נשק למורדים.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
ארה”ב הטילה סנקציות על חיזבאללה בשל הסיוע לאסד
קרבות שריון פרצו בגבול בין סוריה וירדן
המשבר בסוריה: ”דיפלומט אלג’יראי יחליף את אנאן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully