וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

רומני בחר בפול ראיין לתפקיד סגן הנשיא, רעידת אדמה קטלנית באירן, ארה"ב הטילה סנקציות על חיזבאללה, וצעירה בת 20 נרצחה בתל אביב. הכותרות שעשו את השבת

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, הודיע, כצפוי, כי מועמדו לתפקיד סגן הנשיא, אם ייבחר, הוא פול ראיין, חבר קונגרס מוויסקונסין.

ההודעה נמסרה בצהריים (שבת) באמצעות אפליקציה מיוחדת לטלפון סלולרי. מטה רומני עודד לאחרונה את תומכיו להוריד את התוכנה, כדי שיהיו הראשונים לדעת מי יזכה לרוץ לצדו. ההכרזה המלאה התקיימה זמן קצר לאחר מכן, בטקס בנורפוק שבמדינת וירג'יניה, שנערך בספינת הקרב "ויסקונסין" העוגנת במוזיאון הימי בעיר.

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (שבת) ו-400 נוספים נפצעו בשתי רעידות אדמה שפקדו את העיר תבריז שבאירן - כך דיווחה הערב רשת "אל ג'זירה". רעשי האדמה שהורגשו בצפון-מערב המדינה - בעוצמה של 6.3 ו-6.4 דרגות בסולם ריכטר - פגעו גם בקווי התקשורת באזור, וקיים חשש כי הכפרים הסמוכים ינותקו מחשמל.

"הגישה שלנו לכפרים נחסמה ואנו יכולים לתקשר איתם רק באמצעות שידורי רדיו", אמר ראש הסוכנות הלאומית להצלה באירן, מחמוד מוזפר, לסוכנות הידיעות האירנית MEHR. לגבי מניין הפצועים עד כה, הוא הוסיף כי "אין עוד מספר ברור, אך ישנם פצועים המועברים כעת לבית החולים". מוזפר טען כי "מסוקים וצוותי הצלה נמצאים בדרכם לכפרים".

מתחזק הלחץ בישראל נגד כינוס המדינות הבלתי מזדהות של האו"ם, שצפוי להתכנס בסוף החודש בטהרן, על אף ניסיונותיהן של מעצמות המערב להביא לבידוד המשטר האירני בזירה הבינלאומית: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שישי) עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ותקף אותו בחריפות לנוכח הדיווחים על כוונתו להשתתף בכינוס. "התאכזבתי לשמוע על כוונתך להשתתף בכינוס", אמר נתניהו לבאן והדגיש: "נסיעתך הצפויה לטהרן החודש היא טעות גדולה, גם אם היא נעשית מכוונות טובות. איני רואה כל סיבה לביקור במדינה ששלטונה הוא אנטישמי ושם לו למטרה להשמיד את מדינת ישראל".

"בשנים בהן אתה מכהן כמזכ"ל האו"ם נהגת בצורה הגונה. גם אם זאת לא כוונתך, ביקורך באירן יעניק לגיטימיות למשטר שמהווה את האיום הגדול ביותר לשלום וביטחון העולם", ציין נתניהו. בסיום השיחה הדגיש נתניהו בפני באן – "אדוני המזכ"ל, מקומך אינו בטהרן".

ארה"ב הטילה סנקציות על חיזבאללה בשל הסיוע לאסד

משרד האוצר האמריקאי הודיע הערב (שישי) על הטלת סבב נוסף של סנקציות כלכליות על ארגון חיזבאללה, על כך שהוא מספק סיוע למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. במסגרת זו, יוקפאו כל נכסי הארגון הלבנוני תחת תחום השיפוט של ארצות הברית, וכן חל איסור על אזרחים וחברות אמריקאיות לסחור עמו.

מוקדם יותר, מסר גורם מדיני בכיר בוושינגטון לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית תודיע הערב על הטלת סנקציות חדשות על סוריה ועל אסד, כמו גם על "ישויות אחרות המסייעות לו". "אנו נהדק את הלחץ בסנקציות נוספות, שיגרמו למי שעוזר לאסד, כמו גם לרשויות הסוריות עצמן, לדכא את העם הסורי", אמר הגורם, שהתלווה למזכירת המדינה, הילרי קלינטון, בביקורה בגאנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קופי אנאן ומזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. וושינגטון, 8 ביוני 2012. רויטרס
"אנו נהדק את הלחץ בסנקציות נוספות". קלינטון ושליח האו"ם שהתפטר, קופי אנאן/רויטרס

צעירה נדקרה למוות בדרום תל אביב, חברה נעצר

צעירה בשנות ה-20 לחייה נמצאה אחר הצהריים (שישי) בדירתה ברחוב וולפסון בדרום תל אביב כשהיא במצב אנוש, ועל גופה סימני אלימות בפלג גופה העליון. פרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום ניסו לבצע בצעירה פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

אזרח אריתראי, גם הוא בשנות ה-20 לחייו, המתין בדירה עד להגעת צוות מגן דוד אדום והמשטרה. כשהשוטרים הגיעו למקום, הם מצאו אותו כשהסכין עדיין בידו, ועצרו אותו. מהחקירה עולה כי השניים הכירו היכרות מוקדמת, ייתכן שהיו בני זוג. במסגרת החקירה, המשטרה מתשאלת עדים ואוספת ראיות מהדירה. החשוד נלקח לחקירה במשרדי מרחב יפתח, והוא ככל הנראה יובא במהלך סוף השבוע לדיון בהארכת מעצרו.

ארה"ב מרגיעה

ביום שישי בערב אמר הבית הלבן כי המודיעין האמריקאי יוכל להבחין בהאצת תכנית הגרעין האירנית במידה ותתרחש. "יש לנו עיניים ויכולת לראות את ההתפתחויות בתכנית", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. "אנחנו בטוחים שנוכל לזהות צעד פורץ דרך של אירן בדרך להשגת נשק גרעיני", הוסיף.

"אנחנו מאמינים כי יש עוד זמן ומרחב לטפל בנושא", אמר קרני. קרני התייחס לסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן ואמר כי "זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאירן לא תשיג נשק גרעיני. אנחנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן ואנחנו מתייעצים עם בעלות בריתנו באופן רציף בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully