וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מזועזעים: אישה נשחטה ברחוב בבית לחם

ניר יהב

10.8.2012 / 21:15

הציבור הפלסטיני מזועזע מבעל ששיסף את גרונה של אשתו ברחוב בבית לחם, לעיני העוברים והשבים. מאז נערכו מספר הפגנות להוקעת התופעה הנוראית. אחמד טיבי: "פשע ברברי ונורא"

רצח אכזרי של אישה בידי בעלה לעיני העוברים והשבים ברחוב בבית לחם מזעזע בימים אלה את הציבור הפלסטיני. הרצח אירע לפני כשבוע וחצי: גבר פלסטיני שיסף בסכין את גרונה של רעייתו בת ה-25 בלב העיר בעקבות סכסוך משפחתי, ואז היכה בה ללא רחם בפניה, בידיה ובעיניה. הצעירה, ננסי זבון, הועברה לבית חולים בעיר אולם כעבור זמן קצר היא מתה מפצעיה. הבעל הועבר לחקירה, ומאז הרחוב הפלסטיני לא נרגע מ"שחיטת האישה", כלשון כלי התקשורת הפלסטינים.

מאז הרצח המזעזע, התקיימו ברחבי הרשות הפלסטינית מספר הפגנות נגד תופעת רצח הנשים. היום (שישי) נערכה הפגנה ברמאללה, שאליה הצטרף גם חבר הכנסת אחמד טיבי. ח"כ טיבי, שיזם בעבר הצעת חוק בישראל נגד כינוי רצח נשים כ-"רצח על רקע כבוד המשפחה", נשא בהפגנה שלט שעליו נכתב: "הזכות לחיים היא זכות מקודשת". ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד עבר במקום ודיבר עם המפגינים, שקראו לו להגביר את הענישה נגד רוצחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשא בהפגנה שלט שעליו נכתב: "הזכות לחיים היא זכות מקודשת". אחמד טיבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ טיבי אמר בהפגנה כי רצח האישה בבית לחם הוא "פשע ברברי ונורא ויש לעקור רצח מסוג זה באמצעות הגברת המודעות לנושא ועל ידי הטלת העונשים הכבדים ביותר על הפושעים". טיבי הוסיף ואמר כי "זו הפרה של הדת והמוסר. האישה איננה רכושו הפרטי של הגבר וחייה קדושים". גם פיאד אמר השבוע בתכנית הרדיו השבועית שלו כי יש לחוקק חוקים שיחמירו עם רוצחי נשים ויעניקו להן שוויון מלא. "יש לבטל נסיבות מקלות בעונש של רוצחי נשים, כפי שנהוג היום", אמר.

לאחר הרצח התברר כי המשטרה הפלסטינית קיבלה יותר מעשרים תלונות נגד הרוצח בבית לחם, כשהאחרונה התקבלה יום אחד בלבד לפני הרצח בלב העיר לעיני העוברים והשבים. הזעם הציבורי התמקד גם נגד המשטרה: רבים תהו מדוע המשטרה לא עשתה דבר והסתפקה באזהרת הגבר שלא יפגע ברעייתו. פעילות לזכויות נשים התכנסו השבוע וקראו להקמת ועדת חקירה בנושא. גם פיאד האשים את המוסדות ואמר כי נכשלו בהענקת הגנה לנרצחת. יו"ר הרשות אבו מאזן התחייב אף הוא לקדם חוקים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully