וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לאחים שרצחו אחותם בליל האירוסין

קובי מנדל

6.12.2009 / 13:50

בית המשפט גזר מאסר עולם על שני אחים מאום אל פחם, מחמוד וח'אלד מחאמיד, שהורשעו כי רצחו את אחותם בליל אירוסיה, משום שסירבה לבטל את נישואיה המתוכננים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) מאסר עולם על שני אחים מאום אל פחם, מחמוד מחאמיד בן ה-31 וח'אלד מחאמיד בן ה-27, לאחר שהורשעו ברצח אחותם הילאלה מחאמיד שהיתה בת 32 במותה בכוונה תחילה ובצוותא. הרצח בוצע ביום בו היתה אמורה האחות להתארס עם בחיר לבה, על רקע סירובה לבטל את נישואיה עמו.

רצח, סכין, דקירה, דוקר, דקר. ShutterStock
דקרו את אחותם שתי דקירות בחזה מימין, דקירה בחזה משמאל ודקירה נוספת בגב מימין שגרמו למותה/ShutterStock

בחודש ספטמבר 2008 הכירה האחות את פאתחי מחאג'נה, שהיה נשוי, והשניים החליטו להתחתן. המנוחה ספרה להוריה, לנאשמים ולאחיה אחמד על רצונה להתחתן עם פאתחי. הנאשמים התנגדו לחתונה וביקשו מהמנוחה שתעזוב את פאתחי בהיותו נשוי וסב לנכדים, אולם המנוחה לא שעתה לבקשתם ודבקה ברצונה להינשא לו.

פתחי בחר אף הוא במנוחה כבת זוגו לחיים, וזאת כאשתו השנייה. לצורך כך אף בנה לה בית למגוריהם המשותפים בכפר סמוך. כשנודע לנאשמים על החתונה, איימו על המנוחה במספר הזדמנויות שונות כי ירצחו אותה באם לא תחזור בה מרצונה להתחתן עם פאתחי. חרף איומיהם, סוכם בין הורי המנוחה לפאתחי כי טקס האירוסין יתקיים ביום ב-9 אוקטובר בשנה שעברה בשעות הערב.

לפי כתב האישום, ביום האירוסין פנו הנאשמים לאחותם ודרשו ממנה באיומים לחזור בה מהחלטתה להתחתן עם פאתחי. משסירבה, איימו עליה כי ירצחו אותה. בעקבות זאת, החליטו להמית את המנוחה והצטיידו בסכינים אותם הסתירו מתחת לחולצותיהם, נכנסו לבית הוריהם (בו גרה המנוחה) ובקשו לשוחח עם המנוחה בחדר השינה. שם דקרו אותה שתי דקירות בחזה מימין, דקירה בחזה משמאל ודקירה נוספת בגב מימין, שגרמו למותה.

עוד בטרם דווח לתחנת המשטרה על זהות המנוחה, התייצב אחד האחים בתחנת משטרת אום אל-פחם וסיפר כי הוא היה זה שדקר אותה למוות. לאחר מכן, נגבתה ממנו הודעה ובה שב והודה ברצח המנוחה, תוך שהוא מפליל את אחיו.

השופט אלרון הבהיר, כי גרסת עדי המאשימה העיקריים שונה באופן קוטבי מגרסתם בפני חוקריהם בסמוך לאחר הרצח. משכך, ולאור טענות עדים אלה ביחס להתנהלות חוקריהם, ועתירת בא כוח המאשימה כי ביהמ"ש יעדיף את האמור בהודעות העדים במשטרה על פני האמור בעדותם בבית המשפט, העידו חוקרי המאשימה ביחס לנסיבות גביית הודעותיהם והתנהלות החקירה. בעדותם, עמדו כל חוקרי המאשימה על כך כי החקירה התנהלה כהלכה, ללא שימוש באמצעים פסולים כלשהם כלפי העדים ושללו טענותיהם אלו אחת לאחת. כל המעורבים בחקירה העידו כי הודעות העדים ניתנו מרצונם הטוב והחופשי וכל שתועד בהודעות אלה נכתב, כאמור, מפיהם.

רצח בכוונה תחילה

הרכב השופטים שכלל את יוסף ארלון, כמאל סעב ומשה גלעד, העדיף את גרסתם של הנאשמים בהודאותיהם בפני חוקרי המשטרה לאחר הרצח, על פני עדויותיהם בבית המשפט. כמו כן ציין כי בחומר הראיות מתקיימים חיזוקים רבים לעדויות אלו וכנגד חומר הראיות המכביד העומד כנגדם, הציבו הנאשמים גרסאות שאינן מתקבלות על הדעת.

לפיכך, קבע ארלון כי יש להרשיע את הנאשמים בעבירת רצח בכוונה תחילה. חבריו להרכב השופטים כמאל סעב ומשה גלעד הצטרפו לקביעותיו. משכך הורשעו הנאשמים בעבירת רצח בכוונה תחילה ודינם נגזר למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully