וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגזר הערבי בקמפיין נגד רצח נשים: "די לשתיקה"

אמילי גרינצוויג

24.7.2011 / 20:00

במגזר הערבי מתנגדים לתופעת רצח נשים ומשיקים קמפיין שמטרתו השגת 100,000 חתימות. יוזם המחאה, מנכ"ל רדיו א-שמס, קרא למנהיגי החברה הערבית להפסיק לשתוק ולהשתתף במחאה

רדיו א- שמס, הרדיו האזורי המשדר לציבור הערבי, השיק ביום חמישי האחרון קמפיין להשגת 100,000 חתימות נגד תופעת רצח נשים הרווחת בחברה הערבית. ההחלטה התקבלה על רקע ריבוי אירועי הרצח בכלל, וכנגד רצח נשים על חילול כבוד המשפחה בפרט.

עוד על רצח נשים במגזר הערבי:
הנרצחת מכרמיאל: אחות הדוגמנית הדרוזית שנרדפה
אישום: רצח את אשתו כי התנגדה שיישא אישה נוספת
אישום: רצחו אישה ביריות מרכב חולף בלוד

"רצח נשים הוא רצח"

בשנת 2010 נרצחו 10 נשים במגזר הערבי, ומתחילת השנה קיפחו את חייהן שש נשים, כשמקרה הרצח האחרון אירע בסוף השבוע שעבר. הנרצחת היא הצעירה הדרוזית בת ה-21, מאיה פארס ניג'אם, אחותה של הדוגמנית אנג'לינה פארס, שניסתה להתמודד בתחרות מלכת היופי, אך נאלצה לפרוש מהתחרות בעקבות מכבש לחצים שהופעל עליה מצד העדה הדרוזית, ולאחר איומים שהתקבלו על חייה.

עד כה הושגו במהלך הקמפיין, שמתוכנן להימשך כחודש, כבר למעלה מ-4,500 חתימות בארץ ובעולם, וביניהן גם של חברי כנסת, אנשי דת ואנשי תרבות. השתתפות בקמפיין ניתנת לביצוע באמצעות חתימה בעמוד הפייסבוק של אתר א-שמס או באמצעות שליחת דואר אלקטרוני לכתובת: ashamsweb@gmail.com, כשבתום הקמפיין, צפויה להתקיים עצרת בהשתתפות הציבור הרחב ובנוכחות אישי ציבור.

סוהיל כראם, מנכ"ל רדיו א-שמס ויוזם המהלך, קרא להנהגה הפוליטית והחברתית-דתית יחד עם העמותות הפעילות בחברה הערבית והרשויות המקומיות ליטול חלק בקמפיין ולגייס חתימות לעצומה. לדבריו, "אנו חיים בעידן שבו כל העולם, בדגש על העולם הערבי, יוצא להפגין ולהביע את מחאתו וצעקתו. אנו ברדיו א-שמס לא היססנו לשחוט פרות קדושות ולצאת נגד תופעות שליליות בריש גלי, גם אם החברה והמסורת קיבלה אותם בשתיקה רועמת".

כראם הבהיר כי "רצח נשים הוא רצח באשר הוא ואי אפשר לגלות איפוק או סובלנות לתופעה מכוערת זו" והוסיף כי "מטרת הקמפיין היא להחתים אנשים בחברה הערבית ולהגיע ליעד חסר תקדים והוא 100,000 חתימות". כראם הביע ביטחון בהצלחתו של הקמפיין ואמר כי "אני בטוח שגורמים רבים ירימו את הכפפה ויצטרפו אלינו, די לשתיקה, לא לרצח נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully