וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ראשון בפרשת הפדופילים: "לא יודע לעצור"

גלעד גרוסמן

9.8.2012 / 10:15

תושב ירושלים בן 57 נאשם בניסיון לביצוע מעשה סדום וניסיון להטרדה מינית של קטין, לאחר שיצר קשר ברשת עם סוכן משטרתי, שהציג עצמו כבן 12. הפרקליטות מבקשת להשאירו במעצר

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: מור שמעוני

צפו בכתבה על חשיפת הפרשה

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום ראשון בפרשת הפדופילים שנחשפה בשבוע שעבר. כתב האישום, שהוגש נגד ג', תושב ירושלים בן 57, מייחס לו עבירות של ניסיון לביצוע מעשה סדום בקטין וניסיון להטרדה מינית של קטין.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יניב בן הרוש מפרקליטות מחוז המרכז, בחודש מאי השנה שוחח הנאשם באמצעות צ'אט באינטרנט עם סוכן משטרתי, שהציג עצמו כנער בן 12. השניים קיימו מספר שיחות בעלות גוון מיני, והנאשם אף אמר לשוטר כי קיים יחסי מין בעבר עם נער בגילו. לפני כשבועיים, כך נטען בכתב האישום, יצר השוטר קשר עם הנאשם באמצעות תוכנת מסנג'ר, ולאחר שהשניים שוחחו על האפשרות לקיים יחסי מין, נתן השוטר לנאשם את מספר הטלפון שלו.

לטענת הפרקליטות, הנאשם התקשר מספר פעמים למספר הטלפון, ושוחח עם סוכנת משטרתית שהתחזתה לנער. לבסוף, קבעו השניים להיפגש, וכאשר הנאשם הגיע לדירת המפגש – הוא נעצר. כמו כן, הוא נאשם בהחזקת תמונות עירום של קטינים במחשבו.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי שני אנשים העידו במשטרה כי הנאשם פגע בהם מינית בילדותם, אולם המקרים התיישנו. עוד נכתב בבקשה, כי ג' אמר לאחד השוטרים שעצרו אותו: "איזה דפוק אני...הבעיה שלי שאני לא יודע לעצור".

משטרת מחוז מרכז עצרה 30 חשודים בפדופיליה. דרור עינב, דרור עינב
ניצב בנצי סאו, עם השוטרת נ', שהתחזתה לילדה במבצע/דרור עינב, דרור עינב

הגשת כתב האישום מנוגדת להערכה מוקדמת יותר של גורם בכיר במשטרת מחוז תל אביב, אשר טען כי "הסיכוי להגשת כתבי אישום כאן הוא קטן מאוד". זאת, לדבריו, משום שברבים מהמקרים מדובר רק בכוונה לבצע פשע, ויהיה קשה להוכיח שאכן היה מעשה. לכן, הוא טוען כי הסיכוי להרשעה בתיקים מסוג זה קלוש עוד יותר.

במסגרת המבצע המשטרתי בשבוע שעבר, נעצרו 23 גברים בחשד שביצעו עבירות פדופיליה באמצעות האינטרנט. בין העצורים: אנשי עסקים, אקדמאים, עובדי מדינה ואף אנשי כוחות הביטחון, בהם סוהר שירות בתי הסוהר. המבצע נערך בתום שלושה חודשים של חקירה סמויה, במסגרתה הפעילה יחידת ההונאה של מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב-משנה מוטי אדרעי, שוטרים שהתחזו לילדים בצ'אטים ופורומים באינטרנט.

הפרשה החלה במעצר אדם שנחשד בהפצת חומר פדופילי באינטרנט. האיש חתם על הסכם עם פרקליטות מחוז המרכז, לפיו הוא יעזור למשטרה לאתר חשודים נוספים. בעקבות ההסכם, הוא הנחה את אנשי יחידת ההונאה כיצד להיכנס לפורומים שמשמשים פדופילים ואיך הם פונים לנערים ונערות. כמו כן, הוא הסביר להם על מילות הקוד הייחודיות שבהן משתמשים גולשי הפורומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully