וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הפדופיליה ברשת: "סיכוי קטן לכתבי אישום"

1.8.2012 / 15:40

במשטרה מצננים את האופוריה לאחר מעצרם של 24 החשודים בפדופיליה, ומודעים לקושי הקיים בהרשעתם, ואף בהגשת אישומים נגדם. "יהיה קשה להוכיח כי היה מעשה עבירה, ולא ניסיון"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: מור שמעוני

במשטרת ישראל משוכנעים כי מעצרם אתמול (שלישי) של 24 חשודים בפדופיליה הוא רק קצה הקרחון של תופעה קשה ורחבת היקף. עם זאת, הודה אמש גורם בכיר במחוז תל אביב כי "הסיכוי להגשת כתבי אישום כאן הוא קטן מאוד, ועוד יותר קטן הוא הסיכוי להרשעה בתיקים מסוג זה". זאת משום שלדבריו ברבים מהמקרים מדובר רק בכוונה לבצע פשע, ויהיה קשה להוכיח שאכן היה מעשה.

ביחידת ההונאה של מחוז מרכז דיברו אתמול על "הקלות הבלתי נסבלת" בה מגיעים פדופילים לילדים ולילדות ברשת האינטרנט, אך גורמים שונים מתחומי אכיפת החוק והמשפט מצננים את ההתלהבות מגל המעצרים האחרון, ומציינים כי למרות שמחוז מרכז של המשטרה רשם לעצמו הצלחה מתוקשרת במבצע, בעיצומה של תקופה לא מחמיאה למשטרה, גם החשודים שנעצרו אתמול נמצאים, כך נראה, בדרכם חזרה לרחוב ולמרחב הווירטואלי של כולנו.

הארכת מעצר לפדופילים בבית משפט ברמלה , יולי 2012. יותם רונן
קלות בלתי נסבלת. החשודים בפדופיליה בהארכת מעצרם, אתמול/יותם רונן

מעצרם של תשעה מחשודים שנעצרו אתמול הוארך היום ביומיים, מעצרם של שבעה נוספים הוארך עד ליום ראשון, שלושה נוספים שנעצרו בשבוע שעבר שוהים במעצר בן שמונה ימים שיסתיים מחר, ארבעה אחרים מצויים במעצר בית ועצור אחד נוסף יובא היום להארכת מעצרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"החוק קובע שעדיין מדובר בעבירה"

עורכת הדין ענבל רובינשטיין, לשעבר הסנגורית הציבורית הארצית, מסבירה מסכימה אף היא שהפרקליטות תתקשה לגבש כתבי אישום נגד העצורים שכן לדבריה מדובר בניסיון לבצע עבירה ולא בביצוע עבירה ממשי. בחוק העונשין נקבע כי יסוד הכוונה בעבירה פלילית הוא "ראייה מראש את התרחשות התוצאות, כאפשרות קרובה לוודאי, כמוה כמטרה לגרמן". עם זאת, כזכור, איש מהחשודים לא הגיע בפועל לידי ביצוע עבירת מין בקטינה, שכן מדובר היה בשוטרת בגירה שהתחזתה. "ניסיון להטריד מינית קטינה במישהי שהיא למעשה בגירה – מהווה כר לדיון משפטי. יכול להיות שיסוד העבירה לא התקיים. לדעתי ניתן יהיה לבסס רק עבירה של ניסיון לכל היותר, ולא של עבירה מוגמרת".

הארכת מעצר לפדופילים בבית משפט ברמלה , יולי 2012. יותם רונן
לא יהיה פשוט להגיש כתבי אישום בפרשה. אחד החשודים בפדופיליה בהארכת מעצרו, אתמול/יותם רונן

גם העובדה שחלק מהחשודים הגיעו למקום המפגש עם הקטינה לכאורה עם אמצעי מניעה, לא תשמש ככל הנראה ראייה נגדם. "הם יוכלו לטעון שהם מסתובבים עם אמצעי מניעה בארנק כדרך קבע", מציינת עורכת הדין רובינשטיין. שימוש המשטרה בסוכנת משטרתית המתחזה לקטינה אינו נפוץ, אך השימוש בסוכן משטרתי שקונה סמים ממי שחשוד בסחר בסמים או מוכר חומר שהקונה חושב אותו לסם הוא מקרה שכיח. "ההלכה קובעת שעדיין מדובר בעבירה, למרות שהייתה רק כוונה. אך בעבירות מין, להבדיל מעבירות סמים, יש את אלמנט אי-ההסכמה. בעבירות מין אלמנט ההסכמה הוא חלק מיסודות העבירה, ובמקרה הזה אין אי-הסכמה. הרי במציאות, אין ילדות בנות 12 שמתחננות שיבצעו בהן מעשים מגונים".

טענה נוספת אותה יוכלו לטעון החשודים בפרשת הפדופיליה, היא שהסוכנת המשטרתית שכנעה אותם לבצע את העבירות. "יש בהלכה מושג שנקרא 'סוכן מדיח'", מסבירה רובינשטיין. "אם הייתה הדחה של ממש, יכול להיות שהראייה של עדות הסוכנת תיפסל, מכורח כך שראייה שהושגה שלא כדין אינה קבילה. יכול להיות שיש כאן אפילו הגנה מהצדק (שיכולה להביא לביטול כתב אישום - מ.ש). גם במקרה של הרשעה, הטיעון להדחה יכול להביא להקלה בעונש, או להסדר טיעון מקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully