וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות הבלתי נסבלת של הפדופיליה ברשת: "הרחוב חדר לבתים"

31.7.2012 / 10:27

המבצע שבו נעצרו 23 חשודים בפדופיליה לאחר הפעלת סוכנת שהתחזתה לילדה החל בלי תלונה אחת, אך במשטרה חוששים שאכן ישנם ילדים שנפלו קורבן לחשודים. "התופעה היא עצומה וקשה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: מור שמעוני

חוקרי יחידת ההונאה של מחוז מרכז, שהתכוננו לפנות בוקר (שלישי) לגל המעצרים של עשרות של חשודים בפדופיליה, דיברו על "הקלות הבלתי נסבלת" בה מגיעים פדופילים לקורבנותיהם. "תיכנסו לכל צ'אט ותכתבו שגילכם 12, ותוך שניות תקבלו פניות בוטות וישירות, המזמינות אתכם לקיים יחסי מין עם גברים בוגרים", אמרו.

"הפעילות המשטרתית תנדוד יותר ויותר מרחובות הערים לתוך הבתים, דרך המחשבים האישיים של האזרחים", ציין מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב בנצי סאו. "דרך החקירה למדנו את רזי המחשב", הוסיף רב פקד רן בטאט, מפקד יחידת ההונאה. "מושגים כמו צ'טים, לובי, סמארטפונים ועולם שלם של שפה וקודים. התופעה היא עצומה וקשה מאד. כהורים, אנחנו פוחדים מהסכנות לילדינו ברחוב, אך הרחוב חדר לבתים הפרטיים והסכנה הגדולה היא כיום במחשב האישי".

הארכת מעצר לפדופילים בבית משפט ברמלה , יולי 2012. יותם רונן
"הרחוב חדר לבתים הפרטיים". אחד החשודים/יותם רונן

מבצע "סיכול ממוחשב", שהפך גלוי היום עם מעצר 23 גברים מכל רחבי הארץ, בכל הגילאים ובעלי מגוון רב של מקצועות, החל בלי שהתקבלה במשטרה אפילו תלונה אחת. מדובר בפעילות חשיפה של יחידת ההונאה של מחוז מרכז, במרכזה סוכנת משטרתית שהתחזתה לילדה או לילד בני 12-13. בפרשה צפויים מעצרים נוספים.

עם זאת, במשטרה חוששים כי ילדים אמיתיים נפלו קורבן לחשודים. גם נ', הסוכנת המשטרתית שפיתתה את החשודים, ביקשה לפנות להורים. "ילדות קטנות ותמימות שגולשות כדי להעביר את הזמן, בעיקר בתקופת החופש הגדול, לא מודעות לסכנות. ההורים צריכים להיות עירניים ולשים לב. בשיחות שניהלתי חזרתי וציינתי שאני בת 13, ובכל זאת הם התעקשו להיפגש איתי. אמרתי שאני קטנה ואני מתביישת, אבל הם הפעילו לחץ".

מלבד הרחקת עברייני מין מהרחובות ומהמרחב הווירטואלי, אחת ממטרות המבצע, כפי שהגדיר מפקד המחוז, היא "הגברת רמת המודעות של הורים לסכנות במחשב הביתי". מבלי לחשוף שיטות פעולה, ציין ניצב סאו כי "יש לשים לב עם מי הילד מתכתב, אם הוא עושה זאת בחדר סגור ואם החדר שקט. חשוב ללמד אותו לא לדבר עם זרים ברשת. כשם שאנחנו מלמדים את ילדינו לחצות את הכביש, כך עלינו לתת להם הנחייה הורית אל מול הסכנות במחשב האישי. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות טיפוח מתמיד של יחסי הורה-ילד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משטרת מחוז מרכז עצרה 30 חשודים בפדופיליה. דרור עינב, דרור עינב
מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, עם השוטרת נ', שהתחזתה לילדה/דרור עינב, דרור עינב

ניצב סאו התייחס גם לקיצוץ המתוכנן בתקציב המשטרה, והשפעתו על תחום הפשיעה המתהווה. "משטרת ישראל צריכה לקבל סיוע תקציבי גדול, על מנת להשתפר בהתמודדות עם פשיעת מחשב. זה לא האיום של המחר, זה האיום הנוכחי".

אחת השוטרות שלקחה חלק במבצע סיפרה כי לפני זמן מה גלשה בתה בת ה-13 בצ'אט של מעריצי הזמר ג'סטין ביבר. גבר מבוגר פנה אליה והחל לשוחח איתה באופן מיני בוטה. הילדה סיפרה על השיחה לאמה השוטרת, מה שהוביל למעצרו של הגבר.

עשרות שוטרים השתתפו במבצע המעצרים לפנות בוקר. רבים מהם בעצמם הורים לילדים. "את המעצרים תבצעו במקצועיות רבה ומבלי להפגין רגשות", הנחה אותם ניצב סאו. "למרות שרובכם ודאי חשים סלידה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

הלילה: גל מעצרים ברחבי הארץ של חשודים בפדופיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully