וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים: אסד הופיע בטלוויזיה, עם בכיר אירני

ניר יהב

7.8.2012 / 21:35

הנשיא הסורי הופיע בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה, כשלצדו ראש המועצה לביטחון לאומי באירן, סעיד ג'לילי. בפגישתם אמר לו אסד: "העם הסורי נחוש לטהר טרוריסטים מהמדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

יממה לאחר עריקתו הדרמטית של ראש ממשלת סוריה ריאד חג'אב, הופיע היום (שלישי) נשיא סוריה בשאר אסד בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה כשלצדו ראש המועצה לביטחון לאומי באירן, סעיד ג'לילי. בשבועיים האחרונים לא הופיע אסד בפומבי, מה שעורר גל של שמועות שלפיהן הוא נמלט מחוץ לדמשק. אסד אמר לג'לילי בפגישה כי "העם הסורי וממשלתו נחושים לטהר את המדינה מטרוריסטים ללא היסוס".

אסד בהופעה טלוויזיונית ראשונה מזה שבועיים. רויטרס
הזים את השמועות. אסד עם ג'לילי, היום/רויטרס

אסד, שדן עם ג'לילי ביחסים בין סוריה לאירן ובדרכים להדקם, הבהיר עוד לג'לילי כי משטרו "ממשיך לנהל דיאלוג לאומי (עם פלגי האופוזיציה – נ.י) וכי סוריה נחושה לסכל את כל התכניות של גורמים מבחוץ לפגוע בציר ההתנגדות במזרח התיכון ובמקומה של סוריה בתוכו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

140 נהרגו היום ברחבי סוריה

ג'לילי אמר בפגישה כי מה שקורה בסוריה הוא לא עניין פנים-סורי אלא עימות בין ציר ההתנגדות לבין אויביו במזרח התיכון ובעולם. "המטרה שלהם היא לפגוע במקומה של סוריה בציר זה, אולם אירן לא תאפשר זאת בשום פנים ואופן". ג'לילי הסביר כי אירן רואה בסוריה "רכיב חשוב ומרכזי בציר ההתנגדות".

בתוך כך, האופוזיציה הסורית דיווחה הערב כי 140 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים ברחבי המדינה, רובם בשתי הערים הגדולות - דמשק וחלב. על פי הדיווחים, צבא סוריה הפגיז במהלך היום גם את יתר האזורים, ובכללם את חומס, דרעא ודיר א-זור. לפי הדיווחים, מסוקי צבא סוריה שיגרו טילים לעבר העיירה טפס במחוז דרעא והשמידו, בין היתר, בית חולים לאומי בעיירה. הצבא הסורי החופשי דיווח הערב כי חייליו פשטו על בניינים השייכים לכוחות הביטחון בעיר חלב. במקביל הודיע מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אסעד, שעד כה לא הצליחו חייליו של הנשיא בשאר אסד להשתלט על חלב ודמשק.

אתמול הודיע ריאד חג'אב, ראש ממשלת סוריה, כי הוא עורק לשורות המורדים, ועבר לשטח ירדן יחד עם משפחתו ועם כמה משרי ממשלתו. הדיווח התקבל במקביל להודעה של שלטונות סוריה על פיטוריו של חג'אב, שמונה לתפקיד לפני פחות מחודש וחצי, ומינויו של סגנו במקומו. חג'אב, מוסלמי-סוני יליד העיר דיר א-זור שמילא במהלך השנים שורת תפקידים במפלגת הבעת' ובמשטר, הוא האישיות הסורית הבכירה ביותר שערקה לשורות המורדים עד כה.

לקריאה נוספת
האופוזיציה הסורית: ”אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות”
העריקות מסוריה: כדור השלג שיקבור את אסד?
ראש ממשלת סוריה ערק: ”אסד מבצע רצח עם ברברי”

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully