וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל של ש"ס: מיליארד שקלים לעידוד והאצת הבנייה

פנחס וולף

7.8.2012 / 20:17

המפלגה התנגדה תחילה לתכנית הגזרות הכלכליות של נתניהו, אך לאחר שקיבלה 750 מיליון שקלים לזירוז בנייה לזוגות צעירים, ועוד 260 למערך הדיור הציבורי, תמכה בהצעה בכנסת

למרות התנגדותה המקורית, ש"ס תמכה אתמול (שני) בהצבעה בכנסת לאישור הגזרות הכלכליות של נתניהו. כעת מתבררים פרטי "הדיל" שהעביר את ש"ס מעמודת המתנגדים לתומכים: שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הגיע להסכמה עם משרד האוצר כי תקציב של למעלה ממיליארד שקלים יוקדש לדיור הציבורי ולהאצת בנייה בפרויקטים ציבוריים המיועדים לזוגות. בעקבות הסכמה זו, תמכה כאמור ש"ס בשורת הקיצוצים והעלאות המסים שהובאו בפני הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אלי ישי בסיור בעיר בעקבות גל הרציחות אוקטובר 2010. אורי לנץ
יש דיל. ישי ונתניהו/אורי לנץ

אטיאס התייחס לסיכומים עם האוצר, ואמר כי "הקיצוצים הרוחביים היו אמורים לפגוע בדיור הציבורי ובסיוע בשכר דירה, אשר מוענקים על ידי משרד הבינוי והשיכון ומיועדים לחלשים ביותר בחברה, ולכן התנגדנו להם בממשלה. ההישגים שלנו בהיקף של מיליארד שקלים יש בהם חמלה ועידוד צמיחה, הן בהשקעה של 260 מיליון שקלים לשדרוג מלאי הדיור הציבורי ורכישת מאות דירות חדשות, והן בהשקעה של 750 מיליון שקלים שיזרזו התחלות בנייה לזוגות הצעירים ויעודדו צמיחה ותעסוקה".

כמעט מיליארד לדיור לזוגות צעירים

לפי הסיכום, כ-260 מיליון שקלים מכספי החברות המשכנות יוקדשו לשדרוג ורכישת מאות דירות חדשות למלאי הדיור הציבורי. סכום זה מצטרף לרבע מיליארד שקלים שכבר הוקדשו בשנתיים האחרונות, מאז כניסתו של אטיאס לתפקיד שר השיכון, לשדרוג מלאי הדיור הציבורי. בזמן ההמתנה לקבלת דירה מקבלות משפחות אלה סיוע בשכר דירה, שהוכפל לאחרונה עד לכ-3,000 שקלים, כחלק ממאמציו של אטיאס לשפר את תנאי הזכאים לדיור הציבורי. אטיאס הבהיר היום כי רכישת הדירות החדשות לדיור הציבורי, עליה סיכם עם האוצר, אינה מהווה תחליף להצעת החוק שמחייבת הקדשת 5% מכל הדירות הנבנות על קרקעות מדינה לדיור הציבורי, אותה בכוונתו להמשיך ולקדם.

סכום נוסף של 750 מיליון שקלים יוקדש לשם האצת הבנייה בפרויקטים הנבנים על קרקעות של המדינה, בדגש על פרויקטים הנמצאים באזורי ביקוש ומיועדים לזוגות צעירים. עד היום, כל העבודות המקדימות לבניית הדירות על קרקעות מדינה, הכוללות עבודות של פיתוח והנחת תשתיות, בוצעו על ידי המדינה רק לאחר שהקרקע נרכשה על ידי יזם והעלויות של העבודות שולמו למדינה. עוד 750 מיליארד שקלים יושקעו לשם ביצוע עבודות התשתית עוד לפני שהקרקע יצאה למכירה, מה שעתיד לחסוך את זמן הבנייה בחודשים רבים.

צעדים אלה מצטרפים לסיכומים שהושגו עם האוצר על כך שהקיצוץ במשרד הבינוי והשיכון לא יכלול פגיעה באף אחד מהתקציבים החברתיים של המשרד, הכוללים את הסיוע בשכר דירה, את תקציב הסיוע בשיקום שכונות, ואת התקציב הקיים לדיור הציבורי.

לקריאה נוספת
היום תאושר העלאת המסים; ח”כ גפני: ”מדיניות גרועה”
הממשלה אישרה את הגזירות הכלכליות החדשות
נתניהו יציג תכנית קיצוצים חדשה, המע”מ יעלה ב-1%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully