וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמולי לא מאוכזב מההפגנה המצומצמת: "מאבק מתמשך"

יו"ר התאחדות הסטודנטים טען כי הגעתם של אלפים להפגנת המחאה החברתית בתל אביב "מעידה על הדבר הגדול שקורה בחברה הישראלית". הבוקר: פעילים ממשיכים למחות מול קריית הממשלה

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, אבי כהן, סאטלינק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

יום לאחר הפגנות המחאה החברתית בתל אביב, אשר משכו לרחובות כמה אלפים בודדים, אומר הבוקר (ראשון) יו"ר התאחדות הסטודנטים, וממובילי המחאה, איציק שמולי, כי אינו מאוכזב. "קשה להוביל מחאה חברתית בישראל. זה לא פשוט, אבל אם מאמינים בזה לאורך זמן זה יקרה", ציין שמולי בראיון לגלי צה"ל. "אני לא חושב שיש מקום לאכזבה. עצם זה שאנחנו עושים מחאה חברתית ומגיעים אלפי אנשים ואנשים יכולים לדבר בלשון של אכזבה – זה מעיד על הדבר הגדול שקורה בחברה הישראלית".

"אם יש משהו שאנחנו לומדים בשנה האחרונה זה שצדק חברתי זה עניין של מאבק מתמשך. כשמבינים את זה, מסתכלים על הדרך שעשינו במאבק ומה שנותר לנו לעשות, כי עדיין לא הצלחנו להשפיע באופן דרמטי על המדיניות החברתית-כלכלית של הממשלה", הוסיף שמולי. "יש לנו הזדמנות עם תקציב המדינה הקרוב".

אלפי פעילים בהפגנה המאוחדת מול רחבת המוזיאון בתל אביב. בן קלמר
אלפי בודדים הגיעו להפגנה אתמול/בן קלמר

בהתייחסו לביקורת כלפיו על כך שהוא משתמש במחאה כקרש קפיצה לפוליטיקה, אמר שמולי: "בוא נראה אם אלך לכנסת או לא. אני לא מוצא כל כך אנשים לשים עליהם את מיטב כספי, אבל בכל מקרה כשמובילים מחאה חברתית ונכנסים לזירה הציבורית צריך להיות חסינים בפני ביקורת, גם אם זה מגיע לפעמים ממקומות לא לגיטימיים. אבל זה מבחן יומיומי לאמת הפנימית שלי ועם זה אני אמשיך", אמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ארדן: "אי אפשר לקחת מהממשלה הזו את ההישגים שלה"

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד) הגן הבוקר על המדיניות הכלכלית של הממשלה נגדה מוחים המפגינים. "כלפי השמאל הקיצוני מנהיג הליכוד הוא האויב", ציין ארדן בראיון לקול ישראל, ונתן הסבר משלו למיעוט הנוכחים בהפגנות אמש: "המחאה נחלשת כיוון שטייקונים רבים, שאולי חלקם גם משפיע על כלי התקשורת, הבינו כי המחאה הזו פוגעת בהם".

"זו הממשלה שפעלה הכי הרבה נגד החזקים והעשירים – כמו מס על שימוש בים המלח, חוק הריכוזיות, מס על הגז הטבעי, ולכן הם הפסיקו לדחוף אותה והעם לא זועם כל כך על הממשלה כמו שהתקשורת אומרת", הוסיף השר ארדן. "בסקרים חיצוניים שנעשו על ידי האו"ם ועיתון ה'ניו יורק טיימס', להשוות בין אזרחי העולם, אז אזרחי ישראל הם גבוהים במדד האושר. נכון שיש גאות ושפל, ואנחנו בתקופה של ירידה כי הכנסות הממשלה פחתו וזה משפיע על הכלכלה בישראל והתחושה היא שאנחנו נכנסים למיתון וקיצוצים, אבל אי אפשר לקחת מהממשלה הזו את ההישגים של השנים האחרונות".

מפגינים על יד בניין רשות המסים ,אוגוסט 2012. דרור עינב
קומץ פעילים נשאר להפגין גם הבקר מול קריית הממשלה בתל אביב/דרור עינב

לטענתו, חלק מהמשתתפים בהפגנות באים כתפיסת טרמפ מצד מפלגות. "לחלק יש עמדות אנרכיסטיות, והם כורכים שם גם את ביטחון המדינה", הסביר. "אין לי כוונה להתייחס לזה, אבל אני מתקומם לשמוע אמירות כמו שאמר קונטס (רגב קונטס, מפעילי המחאה החברתית). לקשור בין העמדות הכלכליות האנרכיסטיות שלו לבין קבלת ההחלטות בתחום המדיני-ביטחוני, אלו עמדות מסיתות שדומות למפגיני השמאל הקיצוני שהיו קוראים לבגין ולשרון רוצחים".

חלק מהמפגינים לא הסתפקו באירועי המחאה אמש, ולאחר שבילו את הלילה מול קריית הממשלה בתל אביב, נשאר קומץ של פעילים אשר ממשיכים להפגין גם הבוקר במקום. חיכוכים התפתחו בין חלקם לבין השוטרים שהגיעו לשמור על הסדר במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully