וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מאוחדת? עימות בין פעילי ההפגנות השונות בתל אביב

5.8.2012 / 0:02

במהלך עצרת המחאה ברחבת המוזיאון בעיר, הגיעו מפגינים מצעדת המחאה השנייה, שעשו דרכם לקריית הממשלה, וניסו להתפרץ לבמה. "אתם לא מייצגים אותנו", צעקו הפעילים לנואמים

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

ברחבת מוזיאון תל אביב התאספו אמש (שבת) אלפי בני אדם, במסגרת "העצרת המשותפת" של המחאה החברתית ופעילי השוויון בנטל. המשתתפים נשאו שלטים ברוח המחאה, בהם שלטים בהם נכתב "איפה הכסף?", אותם נשא פעילים מטעם יאיר לפיד. כמו כן, נשאו המפגינים שלטים למען השוויון בנטל, כולל שלטים בהם נכתב "עד כאן, עם אחד גיוס אחד".

הפגנה במוזיאון  תל אביב. בן קלמר
מפגין שנהדף לאחר שניסה לעלות לבמה, אמש/בן קלמר

למרות הצהרת הכוונות, לפיה העצרת מאחדת את כלל גורמי המחאות החברתיות של השנה האחרונה, התגלעו בקיעים בהסכמה. הפגנה מתחרה, שהתחילה בצעדה מכיכר הבימה, מקום הולדתה של המחאה ביולי אשתקד, התקיימה במקביל. במהלך העצרת ברחבת המוזיאון, הגיעו כמה עשרות בני אדם מאותו אירוע שהחל בכיכר הבימה עם מגאפונים והתקרבו לבמת ברחבת המוזיאון. הם צעקו לנואמים "רדו מהבמה", "אתם לא מייצגים אותנו" ו"הון שלטון, עולם תחתון". אדם אחד אף ניסה לעלות על הבמה לדרש את רשות הדיבור. המאבטחים במקום פינו אותו בכוח , אך מאוחר יותר הרשו המארגנים לפעילה האחרת לעלות לבמה ולדבר.

כל התשובות לכל השאלות בנוגע לאירועי המחאה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה במוזיאון  תל אביב. בן קלמר
אחד המפגינים מהצעדה מתפרץ לבמת העצרת במוזיאון תל אביב/בן קלמר

בין המשתתפים בעצרת לקחו חלק גם תנועת "המחנה המשותף" – מאהל הפראיירים, הפורום לשוויון בנטל, איציק שמולי, סתיו שפיר, עמותת "יש סיכוי" של מאיר דגן ואוריאל רייכמן, התנועה הקיבוצית, ארגון "לתת" וארגונים נוספים. עידן רייכל, דני בסן ויזהר אשדות יופיעו במהלך הערב. המפגינים ביקשו לאחד את השיח סביב הקיצוצים והגזירות האחרונים ויוקר המחיה לשוויון בנטל השירות הצבאי והאזרחי.

אלפי פעילים בהפגנה המאוחדת מול רחבת המוזיאון בתל אביב. בן קלמר
אלפים בעצרת ברחבת המוזיאון בתל אביב/בן קלמר

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, פנה בדבריו בעצרת לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, תסתכל טוב טוב על האנשים שבאו לכאן הערב. גם החודש הזה הם יצאו למילואים, גם החודש הזה הם שילמו מסים, גם החודש הזה המשכורת תספיק להם בקושי אבל הם בחרו, גם הערב הזה לבוא לכאן כי כמו תמיד הם מוכנים לעשות הכול כדי להגן על המדינה. השאלה היא מר נתניהו: האם יש מישהו בלשכת ראש הממשלה שמוכן היום להגן גם עליהם?".

שמולי האשים את נתניהו בהפרת ההסכם בינו לבין העם. "אנחנו מקיימים את ההסכם, ואתה והממשלה שלך לא", אמר שמולי. "אנשים מיואשים שפוגעים בעצמם בניסיון לשבור את חומות האטימות- זו הפרת חוזה. הזיגזג האינסופי והבחירה להגן על המשתמטים במקום עלינו המשרתים- זו הפרת חוזה. מסמוס דוח טרכטנברג ומכירת החיסול של מעמד הביניים הישראלי- זו הפרת חוזה. הטלת גזירות קשות ככסות לאובדן השליטה ולחוסר המנהיגות והיכולת לקבוע סדר יום חברתי- כלכלי חדש- זו הפרת חוזה. השתת מסים חדשים וקיצוץ חד בשירותים החברתיים המפוררים ממילא של האזרחים- זו הפרת חוזה. והעיסוק בפוליטיקה קטנה ומטופשת על חשבון אובדן החזון הלאומי אשר מאיים להטביע את הספינה כולה- זו הפרה יסודית ובוטה של החוזה".

סתיו שפיר: "נתניהו - הפסקנו להאמין בך"

סתיו שפיר, ממובילות המחאה, נשאה אף היא דברים. "ציפיתי שראש הממשלה ייצא בתכנית חירום, שתפרק את העוני", אמרה. "במקום להעלות את מס החברות הוא מעלה את המע"מ. במקום לדאוג לנו הוא עוזר כמו תמיד רק לחברים שלו. כששואלים אותו למה, אז הוא מגמגם – 'ספרד, יוון', לפעמים נקבל גם אירן כדי שנפחד קצת".

"אנחנו הפסקנו להאמין לך", אמרה שפיר בפנייה לנתניהו. "קם פה דור שמנותק ממך, שמאמין בדרך אחרת". היא התייחסה גם לנושא השוויון בנטל, והדגישה כי "לא נכפה גיוס על ערבים ונתעלם ממצבם החברתי ומאפליה, לא נכפה גיוס על חרדים באופן שעיוור לתרבותם. בואו נדאג שיצטרפו לשוק העבודה ויחזקו את הכלכלה הישראלית. בואו נדאג ללימודי ליבה. נדאג שכל בית ספר יפעל לפי אותם עקרונות, נשווה בין הציבורים השונים. בואו בפעם הראשונה נתאחד. כפי שאנחנו יודעים להתאחד בשעת הצורך למען מטרה אחת, כך יכולים כל הציבורים והמגזרים. הפעם המטרה היא ישראל, העתיד שלנו. בואו נתאחד באמת למען עתיד טוב יותר לכולנו".

לאחר נאומה, התייחסה שפיר בראיון לוואלה! חדשות לנוכחות יאיר לפיד ופעיליו, הנושאים שלטים מטעמו, וציינה: "אני לא אוהבת את זה, אני לא אוהבת לראות את זה. אם אפשר להימנע מזה אז עדיף", אמרה, אך הוסיפה כי היא שמחה לראות שיש אלטרנטיבה לממשלה. "באנו לפה הערב להגיד לנתניהו - אנחנו לא מאמינים לך יותר. אתה צריך ללכת. הכל שקרים, כל המטרה של השלטון הנוכחי היא לשרת ציבור קטן של טיקונים. בגלל זה יצאנו הערב לרחובות".

במפה: מוקד העצרת ברחבת מוזיאון תל אביב ומסלול הצעדה מכיכר הבימה לקריית הממשלה

בשל העצרת ברחבת המוזיאון, נסגרו לתנועה שדרות שאול המלך בין אבן גבירול לדרך נמיר לשני הכיוונים. רחוב ויצמן נסגר מדוד המלך לשאול המלך לשני הכיוונים. כמו כן נחסמו כל הרחובות המובילים למקום.

פעילי המחאה והפורום לשוויון בנטל מפגינים בתל אביב. בן קלמר
"נתניהו הפסיק לייצג את רוב הציבור". רחבת המוזיאון, אמש/בן קלמר

אירועים נוספים התקיימו אמש ברחבי הארץ. בקריית גת מחו התושבים על הגזירות הכלכליות, במקביל לדרישות סביבתיות נגד המפעלים המזהמים בעיר. גם בדליית אל-כרמל התקיימה הפגנה.

עצרת נוספת נערכה בגן מאיר בתל אביב, ובה אזכרה רשמית לציון שלוש שנים לפיגוע בבר-נוער. בעצרת השתתפו משפחות ההרוגים והפצועים, דפני ליף, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וראש העיר תל אביב יפו, רון חולדאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully