וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לרצח בבר-נוער: "הלילה שניפץ את הכל"

בגן מאיר בת"א התקיימה עצרת לציון 3 שנים מהפיגוע במועדון הקהילה הגאה. ח"כ הורוביץ: "בשבועות האחרונים נתקלנו במנות גדושות של שנאת האחר". לבני: "הבעיה היא של כולנו"

צילום: דרור פיקלני, עריכה: יותם בן-דוד

בחלוף שלוש שנים מהירי במועדון הקהילה הגאה ה"בר-נוער" בתל אביב, שגבה את חייהם של שני צעירים, התקיימה אמש (שבת) בגן מאיר בתל אביב עצרת זיכרון, בהשתתפות מאות אנשי הקהילה ההומולסבית, משפחות ההרוגים והפצועים, אישי ציבור ואמנים. בעצרת, שנערכה ימים ספורים לאחר טקס השקת מרכז ניר למאבק באלימות ובהומופוביה, השתתפו ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר האופוזיציה לשעבר ציפי לבני, ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) ודפני ליף, מראשי המחאה החברתית.

עצרת זיכרון בר נוער בגן מאיר ,אוגוסט 2012. יותם רונן
"כדי שהפצע יתאחה חייבים לטפל בהומופוביה". גן מאיר, אמש/יותם רונן

ח"כ הורוביץ אמר בנאומו בעצרת כי "אני לא יודע מי הרוצח, מאיפה הוא בא ומה גרם לו לירות כדור אחר כדור ב-13 צעירים וצעירות. לכן, לא אדבר עליו. אני אדבר עלינו. אני רוצה שאנחנו נחלים כחברה ולכן, כדי שהפצע הזה יתאחה, אנחנו חייבים לטפל בהומופוביה ושנאת האחר, שלמרבה הצער, נתקלנו בה - ובמנות גדושות - גם בשבועות האחרונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עצרת זיכרון בר נוער בגן מאיר ,אוגוסט 2012. יותם רונן
"תזכורת לחברה הישראלית, שצמחה בה שנאה שכזאת לאחר"/יותם רונן

לבני, שסיפרה על הכאב שחוותה ערב הפיגוע, אמרה כי "הזיכרון היום, הוא לא רק זיכרון הנרצחים, אלא תזכורת לחברה הישראלית, שצמחה בה שנאה שכזאת לאחר. הבעיה היא לא רק של הקהילה הגאה, אלא של כולנו". היא התייחסה להפגנת המחאה החברתית, שהתקיימה במקביל, ואמרה כי "אני מאמינה שהכל קשור. מדובר במאבק על הזכות לחיות במדינת ישראל בכבוד. לחיות בכבוד היא הזכות לחיות על פי אמונתך ונטיות לבך. לחיות בכבוד זו גם אחריות כלכלית של המדינה לאזרחיה".

דפני ליף אמרה: "קשה לפעול מול כוחניות, כשאנחנו לא כוחניים. מלמדים אותנו להתעלם מהבריון, כי אולי כך הוא ישתעמם וימשיך הלאה. אבל בדרך, אנחנו משתיקים את הקולות שלנו והופכים להיות הרוב הדומם שחי את חייו ואנחנו יושבים כרוב דומם בצד ונותנים את הבמה כולה לשונאים, לבריונים, לכוחניים". היא הוסיפה כי "אני באתי לכאן היום כאזרחית במדינה הזו כי קצתי בלשמוע אנשים מגדירים עבורי ועבורכם ועבורכן מה טוב ומה רע".

"הלילה ההוא ניפץ את הכל"

אן שילנסקי, שנפצעה בפיגוע ב-2009, אז הייתה בת 16, סיפרה על הימים שקדמו לפיגוע ועל אלה שבאו אחריו. "שלושה חודשים קודם לכן סיפרתי לאמא שלי שאני יוצאת עם בת. פחות משבוע לפני כן הצהרתי מול אבא שלי, הפעם ביותר ביטחון, שאני לסבית", סיפרה. "הייתה לי תחושה שאם רק אוכל לסיים את התיכון ולעבור לתל אביב הכל יהיה מושלם. הלילה ההוא ניפץ את הכל. המרחב שהיה בשבילי המקום הכי בטוח בעולם, המקום שאליו הגעתי בכל פעם שהייתי צריכה לברוח מההסתרה והשמרנות ברעננה – חולל".

ביום שלישי, ערב השקת מרכז ניר – על שמו של ניר כץ שנהרג בפיגוע יחד עם ליז טרובישי, התייחס מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב אהרון אקסול, לחקירת הפיגוע. "מזה כשלוש שנים מנהלת המשטרה חקירה אינטנסיבית בנושא", אמר. "קיימת הנחיה ברורה וחד משמעתית להציב את החקירה בראש סדר העדיפויות. אני רואה חשיבות מיוחדת בפיצוח הרצח".

ניצב אקסול הוסיף כי "משטרת ישראל אינה חוסכת במשאבים ותעשה כל הנדרש כדי למצות את החקירה עד תום ולהעמיד לדין את האשם". לדבריו, "החקירה כל הזמן נמצאת על שולחננו ושותפים לה גורמים רבים. כולי תקווה שיום אחד אוכל לומר שמצאנו את האשם ואני מקווה שהיום הזה יגיע במהירה. אנו, כמשטרה, נעשה הכל כדי שכל אדם יוכל לחיות את חייו בכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully