וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר החליט לדחות את העלאת המע"מ בחודש

פנחס וולף

31.7.2012 / 14:20

ההחלטה כי העלאת המע"מ באחוז תיכנס לתוקפה רק ב-1 בספטמבר התקבלה לאחר התייעצות שקיים שטייניץ עם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שסירב מוקדם יותר לקיים מחר דיון בנושא

צילום: שי מכלוף וגדעון צנטנר; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: לירון בארי

שר האוצר יובל שטייניץ החליט היום (שלישי) לאחר התייעצות עם יושב ראש ועדת הכספים משה גפני, לדחות בחודש את העלאת המע"מ עד ל-1 בספטמבר. במשרד האוצר הסבירו כי דחיית העלאת מס ערך מוסף, תאפשר לעוסקים במשק זמן להיערך לעדכון המערכות החשבונאיות.

מוקדם יותר הודיע גפני למשרד האוצר כי אין בכוונתו לדון מחר בייקור המע"מ באחוז. בישיבה שצפויה מחר אמורים להופיע שר האוצר ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר ולהציג את צעדי הממשלה.

מקורבי גפני אמרו לוואלה! חדשות כי "גפני לא עובד כך. אין דבר כזה שמהרגע להרגע יחיליטו לכנס דיון פגרה ולעשות מהלכים כאלו. יש כנסת, יש חוק. שטייניץ היה בוועדה לפני שבוע, הוא יכל לדבר אז על עניין המע"מ".

אתמול אישרה הממשלה את סדרת הגזירות הכלכליות הקשות והקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה. ההחלטה התקבלה ברוב של 20 תומכים מול תשעה מתנגדים. בין המתנגדים, שרי העצמאות וש"ס, ושר הרווחה והתקשורת, משה כחלון (ליכוד). על פי החלטת הממשלה, 5% יקוצצו מתקציבם של מרבית משרדי הממשלה, וממשרד החינוך יקוצץ באופן רוחבי 1% בלבד, אך במקביל יתווסף תקציב של כשישה מיליארד שקלים לתחומים ספציפיים. העלאת המע"מ והקיצוץ הרוחבי היו צפויים להיכנס לתוקף כבר ביום רביעי הקרוב, 1 באוגוסט. ההעלאה במס הכנסה תיכנס לתוקף ב-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully