וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים יפצירו ברומני: "תמוך בשחרור פולארד"

טל שלו

29.7.2012 / 1:40

הפעילים צפויים ללוות את רומני בביקורו בארץ תוך הנפת שלטים למען פולארד. במקביל, תעביר השדולה לשחרור פולארד בכנסת מכתב לעיון המועמד הרפובליקני: "עונש חסר פרופורציה"

בין שלל הסוגיות הצפויות למלא את סדר יומו של המועמד הרפובליקני מיט רומני בביקורו בישראל, מתכוונים פעילי המטה לשחרור המרגל היהודי-אמריקאי ג'ונתן פולארד לנצל את הביקור כדי להפעיל לחץ על המועמד להצהיר כי יתמוך בשחרור פולארד אם ייבחר לנשיא. רומני עצמו התבטא בנושא בחודשים האחרונים ואמר כי הוא "פתוח לבחון" את שחרורו של פולארד, העצור בכלא האמריקאי זה 26 שנים בגין ריגול – אולם במטה פולארד מקווים כי במסגרת מסעו בישראל, יתבטא רומני בצורה גורפת יותר ויקרא בפומבי לשחרורו.

מיט רומני ואשתו אן יורדים מהמטוס לאחר הנחיתה בישראל, יולי 2012. רויטרס
"פתוח לבחון את שחרור פולארד". רומני נוחת בישראל, אמש/רויטרס

על רקע הביקורת החריפה שעוררה בוועד למען פולארד התבטאותה של שרת החוץ קלינטון, אשר במהלך ביקורה בישראל לפני כשבועיים הבהירה כי היא "אינה צופה כל שינוי במצבו של פולארד בקרוב", קראו אמש (שבת) פעילי הוועד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא המדינה שמעון פרס להעלות את סוגיית פולארד בפגישותיהם עם רומני היום בירושלים.

כמו כן, מתכוונים הפעילים ללוות את פמלייתו של רומני ברחבי הבירה ולהניף שלטים עם פניהם של בכירים אמריקאיים שהביעו בשנים האחרונות תמיכה בשחרור פולארד מטעמים הומניטריים. בפרט, יניפו הפעילים בפני רומני את תמונתו של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות בשנת 2008, שאמר גם הוא באחרונה כי המשך מאסרו של פולארד אינו מוצדק.

סקר: 83% סבורים כי על נתניהו לקדם שחרור פולארד

במקביל, יעבירו ראשי השדולה למען פולארד בכנסת לעיונו של רומני מכתב בחתימת ראשי הסיעות היהודיות, בו נכתב כי "אזרחי ישראל מודאגים מכך שפולארד מרצה עונש שהוטל רק על אלו שפעלו למען הגרועות באויבותיה של ארה"ב".

בוועד למען פולארד מקווים כי יצליחו להדגיש בפני רומני את "חוסר הפרופורציה" של העונש המושת עליו. "הטיעון המרכזי שמזכירים כל הבכירים הוא חוסר הפרופורציה הבולט של העונש", אמר אתמול ניסן גנאור, יו"ר הועד למען פולארד, "אין אף אחד שריצה תקופה שמתקרבת ל-27 השנים בהן ג'ונתן ישב בכלא. חשוב לזכור שמדובר באדם היחיד בהיסטוריה של ארה"ב שקיבל מאסר עולם על ריגול עבור ידידה של ארה"ב". עם זאת, יצוין כי בקרב בכירים רבים לשעבר במפלגה הרפובליקנית וכן שרי הגנה לשעבר, העמדה הרווחת היא התנגדות לשחרורו של פולארד, שהורשע באחד הפשעים החמורים ביותר בעיני הציבור האמריקאי.

לקראת ביקורו של רומני, הזמין הוועד סקר דעת קהל בציבור היהודי, ממנו עלה כי 83% מהמשיבים סבורים כי נתניהו ופרס צריכים לנסות לגייס את רומני לטובת המטרה ולהציג בפניו את הטיעונים התומכים בשחרור מוקדם של פולארד, הסובל מהחמרה מתמשכת במצבו הבריאותי. במסגרת הסקר, בו השתתפו כ-500 נשאלים, נבדקה גם עמדת הציבור בייחס לדבריה של קלינטון, אשר לדעת 65% מהמשיבים היו "בלתי ראויים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully