וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דברי קלינטון - עשרות הפגינו לשחרור פולארד

טל שלו

18.7.2012 / 3:36

מזכירת המדינה האמריקאית אמרה כי היא "לא צופה שום שינוי" במצבו של המרגל היהודי אמריקאי, ג'ונתן פולארד. בעקבות כך הפגינו עשרות פעילים מול השגרירות האמריקאית בתל אביב

יותר מיממה לאחר התבטאותה התקיפה של שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון שאמרה כי היא "לא צופה שום שינוי" במצבו של המרגל היהודי האמריקאי ג?ונתן פולארד, הפגינו אמש (שלישי) עשרות פעילים בוועד לשחרור פולארד מול השגרירות האמריקאית בתל אביב, בקריאה לשחרורו מהכלא האמריקאי לאחר קרוב ל-26 שנה. "דבר אחד ברור: שחרורו של יהונתן מחויב ע"פ הצדק, המוסר והאנושיות הבסיסית. כל עוד יהונתן עדיין בחיים אין לנו זכות וגם לא סיבה להרים ידיים", אמרו בוועד, לנוכח האמירה הנחרצת של קלינטון בנושא, במסיבת עיתונאים שקיימה בסיום ביקורה בישראל.

פעילי המטה לשחרור פולארד ציפו לביקורה של קלינטון ושאפו לגייסה ללחץ על הנשיא אובמה להיענות לבקשה לקצוב את עונשו של פולארד מטעמים הומניטריים על רקע הידרדרות במצבו הבריאותי בשנים האחרונות.

קלינטון: "לא צופה שפולארד ישוחרר בקרוב"

עם הגעת שיירת קלינטון לירושלים, קיבלו את פניה שלט ענק בגובה כ-20 מטרים שעליו נכתב "ברוכה הבאה גב' קלינטון - אנא! עזרי לשחרר את פולארד", ובמהלך הביקור ליוו פעילי הוועד את שיירתה בהנפת תמונות ענק של בכירים אמריקנים התומכים בשחרור. כמו כן, ראשי כל הסיעות היהודיות בכנסת הגישו לקלינטון מכתב בבקשה לסיוע בנושא ונשיא המדינה שמעון פרס העלה גם הוא את בקשת השחרור במהלך פגישתם המשותפת.

"פולארד ישוחרר על גופתי המתה"

עם זאת, בוועד למען פולארד התאכזבו למשמע תשובתה של קלינטון במסיבת העיתונאים שקיימה אמש בירושלים בסיום ביקורה לשאלה האם היא רואה אפשרות שהוא ישוחרר בקרוב: "פולארד הורשע בריגול ב-1987, הוא נשלח למאסר עולם בכלא, הוא מרצה את העונש, ואין לי שום ציפיות שזה ישתנה", אמרה קלינטון. ח"כ איוב קרא (ליכוד) שהגיע להפגנה בתל אביב אמר כי "הצהרתה של קלינטון איננה מתקבלת על הדעת. וכי האנושיות מחייבת את שחרורו של פולארד לאחר שריצה יותר מכל אדם אחר".

קלינטון אינה הבכירה הראשונה בממשל אובמה שמתייחסת לנושא פולארד בתקיפות: לפני כשנה, סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צוטט כמי שאמר "פולארד ישוחרר על גופתי המתה". עם זאת, בשנים האחרונות הצליחו פעילים למען שחרור פולארד לגייס לא מעט בכירים לשעבר להצטרף לקריאה לשחרורו מטעמים הומניטריים, ובהם קודמיה של קלינטון בתפקיד, מזכירי המדינה הנרי קיסינג'ר וג'ורג' שולץ, וכן גם ראש ה-CIA לשעבר ג?יימס וולסי, שמכירים את החומר המסווג בפרשה. גם קלינטון עצמה, התבטאה באופן שונה בעבר ובשנת 2000, במהלך התמודדותה לסנאט האמריקאי, אמרה כי היא "מוטרדת מההליך המשפטי של פולארד הן כאמריקנית והן כעורכת דין".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully