וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק המאבק בתוכנית הגרעין של אירן אושר בכנסת

פנחס וולף

25.7.2012 / 13:46

ההצעה שאושרה בקריאה שנייה ושלישית קובעת כי ועדת שרים תוכל להכריז על חברות ותאגידים זרים כמסייעים לתכנית הגרעין האירנית, ובכך תאפשר להטיל עליהם הגבלות כלכליות שונות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בתוכנית הגרעין של אירן, שהוגשה מטעם הממשלה. החוק מסמיך ועדת שרים להכריז כי גורם זר מסייע לאירן בקידום תכנית הגרעין שלה או בהשגת נשק להשמדה המונית, ובכך לאפשר את הגבלת הפעילות הכלכלית מול אותו גורם. כמו כן, תוכל הוועדה להכריז כי גורם זר שהוא תאגיד מקיים קשר עסקי עם אירן, ובכך להגביל את האפשרות להשקיע באותו תאגיד. בנוסף, על הגורמים המוכרזים עצמם יוטלו הגבלות שונות, שעיקרן מניעת האפשרות ליהנות מזכויות כלכליות שמקורן במדינת ישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה בירושלים. 15 ביולי 2012. רויטרס
ההצעה הועלתה ביוזמת הממשלה/רויטרס

במאי אשתקד התברר כי שתיים מחברות הספנות של האחים עופר, "טנקר פסיפיק" ו"זודיאק", הוכנסו ל"רשימה השחורה" של הממשל האמריקאי משום שסחרו עם אירן ועגנו בנמליה כמה וכמה פעמים במהלך העשור האחרון. מאז, הופיעו כמה רמיזות מכיוונים שונים לכך שהמסחר התבצע בידיעה ובאישור של הרשויות הישראליות, וכי הוא שירת אינטרסים של "בטחון המדינה". בין היתר, יצא להגנתם של האחים מי שהיה עד לאחרונה ראש המוסד, מאיר דגן, שאמר כי האחים לא עברו על החוק וכי "העניין הוצא מפרופורציה".

הספקולציות גברו בעקבות פרשת "הפתק הסודי", שהועבר לידי יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, במהלך דיון הועדה בנושא – אשר תוכנו הבלתי ידוע הוביל את שאמה-הכהן לנעול את הדיון במפתיע. בתוך כך, כעבור כחודש פורסם בעיתון ה"סאנדיי טיימס" הבריטי כי לדברי "מקורות ביטחוניים", אניות המשא של האחים עופר שימשו בין היתר כדי להבריח לשטח המדינה כוחות מיוחדים של צה"ל, לצורך ביצוע משימות איסוף מודיעין בשטחה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully