וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע פרשת האחים עופר: דיון באיסור סחר עם אירן

1.6.2011 / 21:18

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעה לאסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן. ההצעה שאישורה תוביל להטלת סנקציות ובכללן שנת מאסר, נכתבה במקור על ידי רה"מ בנימין נתניהו

בעוד פרשת האחים עופר והסחר שקיימו לכאורה באירן, ממשיכה להעסיק את סדר היום הציבורי, תדון ביום ראשון ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) וחברי כנסת נוספים, המבקשת לאסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן. יש לציין כי הצעת החוק לא קשורה לפרסום פרשת האחים עופר.

הצעת החוק קובעת כי אם אדם יצר קשר עם תאגיד שלאחר מכן נגלל ברשימת התאגידים המקיימים קשר עם אירן, על פי חוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת כהונתו כיו"ר האופוזיציה לפני שלוש שנים, יחויב לבטל את ההתקשרות עם התאגיד בתוך שלושה חודשים. הוועדה תוכל להאריך את הפסקת ההתקשרות בחודשיים נוספים.

והסנקציות שיוטלו על העבריין הן חריפות: מי שהתקשר עם תאגיד המקיים קשר עם אירן צפוי לשאת בעונש של שנת מאסר וקנס של חמישה מיליון שקלים, או פי שלושה משיעור הרווח הצפוי לו מההתקשרות עם התאגיד – הגבוה מבין השניים.

"כל עסקה וסחר של חברה ישראלית היא סוג של מגה פיגוע דיפלומטי בכלל ובמאמץ לעצור את תוכנית הגרעין האירני בפרט", אמר שאמה-הכהן. "מדינה המשקיעה מיליארדים בחזית הצבאית והדיפלומטית, חייבת להשלים חקיקה פשוטה והכרחית".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל תומכת בהגברת הלחץ הכלכלי על אירן על מנת לחזק את המאבק העולמי בפרויקט הגרעין האירני, ואף חוקקה חוק האוסר על מוסדות פיננסיים להשקיע בתאגידים המקיימים קשר מהותי עם אירן. עם זאת, על מנת להגביר את המאבק מוצע לתקן את החוק ולהוסיף גם איסור על גופים ציבוריים ופרטיים וכן על אנשים פרטיים להתקשר עם תאגידים המקיימים קשר עסקי עם אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully