וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הסירה את הסנקציות מחברת האחים עופר

כארבעה חודשים אחרי הטלת הסנקציות על חברת האחים עופר בעקבות מכירת מכלית נפט לאירן, הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית על הסרת הסנקציות. עם זאת נותרו סנקציות על חברת בת של האחים

ארצות הברית הסירה את הסנקציות שהוטלו על חברת "האחים עופר" לאחר שזו הואשמה במכירת מכלית נפט לאירן בניגוד להגבלות המוטלות על הסחר עמה. בהודעה שפרסמה היום (שלישי) מחלקת המדינה האמריקאית נאמר שהוסרו החשדות נגד החברה בעקבות המכירה. בהודעתה הטילה מחלקת המדינה סנקציות על חברות אחרות המעורבות במכירת המכלית והשאירה על כנן סנקציות שהוטלו על חברת בת של האחים עופר הממוקמת בסינגפור.

פרשת האחים עופר:

דיווח: סמי עופר הורה לספינותיו להתרחק מאירן
על רקע פרשת האחים עופר: דיון באיסור סחר עם אירן
פרשת האחים עופר: כל מה שרציתם לדעת
ארה"ב: סנקציות על האחים עופר בשל סחר עם אירן

במאי הטיל הממשל האמריקאי עונשים על שבע חברות זרות, בהן חברת הספנות של האחים עופר, בגין קשרים עסקיים בין החברות לאירן, אשר סייעו, לדברי הממשל האמריקאי, במימון תוכנית הגרעין האירנית. קבוצת האחים עופר, יחד עם שתי חברות ספנות מסינגפור ומונאקו, היו מעורבות, לפי הודעת הממשל, בעסקה בחודש ספטמבר 2010 במסגרתה סיפקו שירותי ספנות בשווי של 8.65 מיליון דולר לחברת הספנות האיראנית IRISL, אשר העיצומים שהטילו ארה"ב והאיחוד האירופי על אירן אוסרים על עסקים עמה, נאמר בהודעה שפירסם אז משרד החוץ האמריקאי.

מחברת האחים עופר נמסר בתגובה כי "ההברה הפורמלית מהיום, מבהירה שאף לא אחת מ'עופר הולדינגס גרופ', חברות הבת שלה או כל ישות ישראלית אחרת נתונה לסנקציות, וזאת כפי שטענו תמיד ובניגוד למה שדווח בתקשורת. 'עופר הולדינגס גרופ' לא הייתה מעורבת במכירת המכלית "ראפלס פארק" לאירן וממילא לא הייתה הבעלים, לא שלטה ולא השפיעה על חברת 'טנקר פסיפיק' או כל ישות אחרת עליה הוטלו סנקציות. אנו מייחסים חשיבות רבה לציות לחוקים הישראלים והבין לאומיים ונמשיך לעשות כך גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully