וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז ביקש להפריש המורדים: "אין להם מקום בקדימה"

פנחס וולף

23.7.2012 / 12:05

יו"ר קדימה התייחס לכוונת חברי כנסת מסיעתו לעזוב ולהצטרף לליכוד, לאחר שביקש מיו"ר ועדת הכנסת להפריש ארבעה מהם. "מי שהיה מוכן לחרפת הנגבי-נתניהו, שיעשה חשבון נפש"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר קדימה, שאול מופז, התייחס בצהריים (שני) פעם נוספת לאפשרות של פילוג בתוך מפלגתו, במסיבת עיתונאים בחדר הישיבות של סיעת קדימה. "כל מי שניהל משא ומתן עם נתניהו והיה מוכן להיות חלק בחרפת הנגבי-נתניהו, צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם הציבור", תקף מופז בחריפות את חברי הכנסת המתכוונים לפרוש מסיעתו.

לדברי מופז, "מי שרוצה ללכת ולהצטרף למושחתים שיילך, מי שרוצה לקבל שוחד פוליטי – תפקיד זוטר בממשלה מנופחת ולמכור את ערכיו – שיילך. אין לו מקום בקדימה ואין לנו רצון שיישאר". מופז הוסיף כי "אף אחד לא יוריד את קדימה על הברכיים. קדימה תטרפד את מהלך נתניהו לחוק טל 2".

"לא נאפשר לראש הממשלה להכשיר את חרפת ההשתמטות בעזרת שוחד פוליטי ומתנות", המשיך מופז, "קדימה לא תצא להרפתקאות שיסכנו את עתיד הבנים שלנו. לקדימה יש דרך, לקדימה יש אג'נדה, ומי שלא חלק מאותה דרך יכול ללכת. אף אחד לא יהלך עליי אימים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני מספר דקות הנחנו בקשה על שולחן יו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 61 בחוק הכנסת", אמר מופז, בהתייחס לבקשתו להפריש ארבעה חברי כנסת מקדימה – עתניאל שנלר, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אבי דואן ואריה ביבי - על רקע הודעתם על כוונה להתפלג ולהצטרף לליכוד.

במכתב שהעביר מופז ליו"ר ועדת הכנסת, יריב לוין, ביקש מופז להפריש את המורדים - כלומר להביא לעזיבתם במעמד של פורשים ולא של מתפלגים. "מדובר במקרה מובהק של פרישה מסיעה, בו חברי כנסת מטעם קדימה, שפרשה לאופוזיציה, חוברים לקואליציה לטובת תפקידים. אשר על כן ובהתאם להוראות סעיף 61א' בחוק הכנסת, אבקש כי ועדת הכנסת תקבע בישיבתה הקרובה כי חברי הכנסת פרשו מסיעת קדימה", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הליכוד: "מופז יו"ר של רבע סיעה"

מטרת הפנייה של מופז הינה לקבוע כי המורדים למעשה פרשו מהמפלגה שלא במסגרת התפלגות, הדורשת שבעה חברים לפחות, ולכן יש לשלול מהם זכויות כגון היחשבות כסיעה וקבלת מימון. ייתכן שהדיון בנושא יערך כבר מחר בוועדה, אולם גורמים בקואליציה העריכו כי הסיכוי שהמהלך יצלח קטן - משום שהקואליציה לא תיתן יד להפרשת חברי הכנסת ושלילת זכויותיהם.

בליכוד הגיבו לדברי מופז, אותו כינו "יו"ר של רבע סיעה". עוד נמסר כי "גם אלה שישבו לידו לא מאמינים לסיסמאות שלו. כמו שלא האמינו לו כשהכריז 'בית לא עוזבים', כך לא מאמינים לו כשהוא מדבר על השיוויון בנטל. כולם זוכרים את מה שמופז אולי שכח, שהוא זה שאישר את חוק טל כשהצביע בעדו בהתלהבות בממשלה ב-2007".

אמש, בעקבות ההודעה על כוונתם של שישה חברי כנסת לפרוש מהמפלגה ולהצטרף לשורות הליכוד בתמורה לתיקים, אמר מופז: "קדימה יוצאת לדרך חדשה\ ללא מטען עודף וללא אופרטוניזם. היום חוסלה ממשלת נתניהו. הציבור רואה את המראות, שומע את הקולות ומבין שאלה ימי פומפיי האחרונים. ימים של שוחד פוליטי כמוהם לא ידעה ישראל מעולם".

יו"ר קדימה שאול מופז בסיעת קדימה, יולי 2012. עומר מירון
"קדימה לא תצא להרפתקאות שיסכנו את עתיד הבנים שלנו". מופז, היום/עומר מירון

למרות הדיווחים, לא ברור אם הפילוג אכן יתקיים, וחברי הכנסת המדוברים דוחים את הטענות על הבטחות מצד נתניהו לתפקידים בליכוד. ח"כ עתניאל שנלר, אחד מחברי המפלגה הצפויים להתפלג ממנה, הבהיר הבוקר כי לא קיבל מהליכוד הבטחה לתפקיד בממשלה או לא לשריון מקום ברשימת הליכוד בבחירות הבאות. בראיון לגלי צה"ל אמר שנלר כי משיחות שקיים עם כמה חברי קדימה, האווירה השוררת בקרבם היא "אווירת נכאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully