וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלקין והנגבי פועלים לפרישה של 7 ח"כים מקדימה"

פנחס וולף

22.7.2012 / 20:47

לדברי גורמים בקדימה, יו"ר הקואליציה מסייע במהלך להנגבי, ששמר על קשריו הטובים בליכוד ויתכן שימונה לשר להגנת העורף. תחילה יעברו הפורשים לסיעה נפרדת. "קדימה לא תישאר"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

בית עוזבים? שבעה חברי כנסת מקדימה מתכננים לפרוש מחר (שני) מהמפלגה, כאשר יחד איתם כנראה יפרוש גם צחי הנגבי, שאיננו חבר כנסת אך פרישתו, אם אכן תהיה, תהווה מכה כואבת ביותר למופז, ומכה קשה מאוד לקדימה. גורמים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות כי יו"ר הקואליציה זאב אלקין וצחי הנגבי פועלים לשכנוע שבעה ח"כים שיערקו מקדימה, ובשלב ראשון יהוו סיעה נפרדת.

ההערכה היא שהנגבי יצטרף לממשלה, יתכן שכשר להגנת העורף בשל העובדה שהנושא העיקרי בגינו הוא רואה חשיבות בחיבור לקואליציה הוא הנושא הביטחוני שקשור לאירן ולסוריה. עם זאת, נכון לעכשיו קיים קושי בגיוס חבר הכנסת השביעי, וממשיכים במאמצים להשיגו כדי לאפשר את הפילוג מחר או בהמשך השבוע. נכון לעכשיו נזרקים לחלל האוויר שמות רבים כאופציות לפרישה, כשרובם מכחישים באופן רשמי, אך לא מן הנמנע שהם עושים כן כדי להימנע ממכבש הלחצים שיופנה אליהם.

פרישתו הצפויה של הנגבי מגיעה ברקע הזעם שהפנה לעבר מופז, שפרש מהקואליציה בשל אי ההסכמות בנושא החלופה לחוק טל. הוא נחשב פופולארי בקרב חברי הליכוד והוא עומד בקשר הדוק גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, למרות עזיבתו לקדימה הקמתה לפני שש שנים וחצי, ולכן ההערכה היא כי מקומו מובטח בצמרת רשימת הליכוד בבחירות הקרובות.

"קדימה לא תישאר, מופז סיים את הקריירה"

בתחילת המרד במופז ניתן היה לצפות כבר בישיבת סיעת קדימה ביום שלישי שעבר, בה ח"כ אבי דיכטר, מתומכיו של מופז בפריימריז לראשות המפלגה, מתח עליו ביקורת נוקבת. ההמשך היה בפגישת ששת חברי המפלגה עם השר משה יעלון ביום שישי, כאשר לוואלה! חדשות נודע כי לפגישה ביקשו להגיע ארבעה חברי כנסת נוספים, אך כדי להימנע ממראית עין של כוונת פרישה הם התבקשו שלא להגיע. גורמים בקדימה העריכו כי פגישתם של ששת חברי הכנסת מקדימה והשר משה יעלון בנושא מתווה חוק הגיוס שהציע - מהווה ניצנים ראשונים של פרישת ח"כים מקדימה. "קדימה לא תישאר, מופז סיים את הקריירה הפוליטית שלו", הם אמרו.

מסיבת עיתונים שאול מופז דיכטר פורש,מרץ 2012 .. נמרוד סונדרס
סוף הידידות בין מופז לדיכטר? כרגע האחרון עוד מכחיש/נמרוד סונדרס

אלא שאז גם ח"כ עתניאל שנלר, שהביע את רצונו לפרוש, טען כי לא נראה שתהיה פרישה בקרוב. אמש הצטרף אליו דיכטר, הוציא אף הוא הודעה נגד פרישה: "נוכח הסירוב לבקשת ח"כים לאפשר את הצגת המתווה בפני הסיעה, והפרישה הפזיזה שבועיים לפני מיצוי התהליך בגיבוש הצעה היסטורית, יזם ח"כ דיכטר מפגש יחד עם עוד חמישה ח"כים מקדימה מול יעלון במטרה ללמוד את המתווה ולנסות להשפיע עליו עד לגיבוש הצעת החוק". לדבריו, "כל ניסיון לצבוע בצבעי פילוג כביכול את הפגישה הוא ניסיון נואל של גורמים המסתתרים מאחורי מסך אנונימיות, ולא בכדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully