וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדימה מעריכים: "הפגישה עם יעלון - הכנה למרד"

פנחס וולף

20.7.2012 / 17:01

אחרי שהודיע מופז על פרישה מהקואליציה, שישה ח"כים מקדימה נפגשו הבוקר עם יעלון ודנו במתווה לחוק הגיוס. לדברי גורמים במפלגה, כבר השבוע צפויים לפרוש כמה ח"כים מהסיעה

גורמים בקדימה העריכו היום (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי פגישתם של ששת חברי הכנסת מקדימה והשר משה יעלון בנושא מתווה חוק הגיוס שהציע - מהווה ניצנים ראשונים של פרישת ח"כים מקדימה, ייתכן שכבר בימים הקרובים. "קדימה לא תישאר, מופז סיים את הקריירה הפוליטית שלו", הם אמרו.

בכל אופן, גם אם לא תהיה פרישה בעתיד הקרוב, אין ספק שמדובר ב"מרד" ממשי שמוביל ח"כ אבי דיכטר נגד מופז, שבין היתר מבקש לבודד את עמדתו ולנסות להוביל עמדה של רוב הסיעה נגד עמדת מופז. ח"כ שנלר כבר הודיע כי אם הממשלה תעלה הצעת חוק שתהיה מוסכמת עליו הוא יתמוך בה, גם בניגוד לעמדת סיעת קדימה, ולא מן הנמנע כי חברי כנסת נוספים יצטרפו לעמדה זו.

השר משה יעלון נפגש הבוקר עם שישה חברי כנסת מקדימה - אבי דיכטר, עתניאל שנלר, ישראל חסון, יעקב אדרי, דורון אביטל ויוליה שמאלוב, במטרה להציג את המתווה לחוק הגיוס שיוצג בממשלה ביום ראשון. לוואלה! חדשות נודע כי מלבד ששת הח"כים שנפגשו עם יעלון ביקשו להשתתף בפגישה ארבעה ח"כים נוספים, על מנת להסיר את החשד כי נערך גיוס של שבעה חברי כנסת שיוזמים פרישה מקדימה. עם זאת, עצם הפגישה לבדה מהווה אמירה כלפי יו"ר קדימה, מופז.

ח"כ שנלר: "הכניסה לממשלה הייתה הונאה"

ח"כ עתניאל שנלר שהשתתף בפגישה אמר כי אינו מסתיר את רצונו לפרוש עם חברי כנסת נוספים, אך הסתייג ואמר: "אני לא רואה את זה קורה בתקופה הקרובה". מדברי שנלר נראה שחוסר אמון מוחלט שורר כיום בין חברי המפלגה לבין מופז וח"כ יוחנן פלסנר. "ביקשנו ממופז להביא את ההצעה לישיבת הסיעה", אמר. "אני לא סומך לא על שיקול הדעת של פלסנר, לא על של מופז וגם לא על שלי לבד, ולכן סברנו שצריך להביא את בוגי שיופיע בפני הסיעה. לצערי מופז סירב ועלה החשש שהסרבנות לא נובעת משיקולים רלוונטיים. כעת, לאחר הפגישה, אני הרבה פחות מבין את מופז. אם היו רק שתי פגישות עם צוות בוגר ומבין, היינו מגיעים להסכמות".

לדברי שנלר, "המתווה שהוצג בפניו הוא מאוזן וטוב. אני מתכוון לתמוך בהצעת החוק לכשתובא להצבעה, גם בניגוד לדעת סיעתי. היום התגלה, כי החלטת קדימה להיכנס לממשלה הייתה מהלך של הונאה, שכן לא היה בכוונת שאול מופז להגיע להסדר למציאת חלופה לחוק טל, אלא אם יהיה מדובר לפי המידות ולפי תפיסתו שלו בלבד. מובן כי אם הייתה כנות בכוונה לחוקק חוק לשוויון בנטל, אזי קדימה הייתה מגלה את הגמישות והאחריות הלאומית הנדרשת, ולא עוסקת בתרגילי השהייה פוליטיים, שמנעו את החקיקה".

ח"כ ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר, אמר היום לאחר פגישתו עם השר יעלון כי "הגעתי לפגישה הייתה במטרה לשמוע באופן בלתי אמצעי את הצעת השר יעלון לגיוס לכל. מצאתי כי המתווה שהוצג על-ידי יעלון, מראשיתו ועד סופו, הינו הולכה בכחש, הונאה, תרמית ומשחקי מילים, אין בו מאומה והוא אינו חותר לשירות לכל, אחריות אישית ושיוויון בחברה הישראלית. מדובר בניסיון תרמית של החברה הישראלית ולא בכדי הצעת יעלון טרם הוגשה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully