וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: "מופז ניסה להכות החרדים ולהציל עצמו"

פנחס וולף

18.7.2012 / 11:10

פרישת קדימה מהקואליציה הביאה לאחדות נדירה בין הסיעות החרדיות. "קדימה סימנה מראש מטרה נגד לומדי התורה", תוקפים ביהדות התורה, אך בש"ס מודים: אנו תלויים בגחמות ברק

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ביום שאחרי פרישת קדימה מהקואליציה, ולאחר שאמש נדמה היה שנדם קולן, תוקפות הבוקר (רביעי) הסיעות החרדיות את מנהיג החברה החדשה-ישנה באופוזיציה, שאול מופז, שמבחינתן וגם מבחינתו אמור היה להוות מנהיג שמצליח לסחוף אחריו גם את הציבור החרדי.

שאול מופז מתפטר. דרור עינב
התיימר להצליח בישיבה עם החרדים - וכשל. מופז/דרור עינב

"בפריימריז לראשות קדימה, מופז אמר שלבני לא יודעת לשבת עם החרדים ולא תוכל להביא אותם. מסתבר שגם הוא לא יכול", הלין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בשיחה עם וואלה! חדשות. "מנהלים אותו אנשי יחסי ציבור שאין להם מה לומר בנושא המדיני ובנושא הכלכלי-חברתי, אז לא מפריע להם להכות בחרדים. מישהו יכול להסביר את זה? אלו היכולות שלו? הוא פועל בשיטת 'הכה את החרדי ונסה להציל את עצמך', אבל הוא לא יצליח בכך, כי הציבור לא טיפש", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המצב לא טוב, רצינו להגיע להסדר ולסיים עם זה"

"קדימה סימנה מראש את המטרה נגד לומדי התורה וניסתה לצבור הישג פוליטי על גב חוק הגיוס, תוך מצג שווא לאפשרות גיוס כל החרדים", תקפו את מופז גורמים נוספים ביהדות התורה. לדבריהם, "מקומה של קדימה באופוזיציה וההיסטוריה תשפוט את כל הנלחמים ביהדות שסופם להיעלם מהמפה הפוליטית".

עם זאת, דומה שהביקורת מצד הסיעות החרדיות, לרבות ש"ס, מגיעה גם ממצוקה וחשש מהמצב שנוצר. המפלגות החרדיות יודעות שמצבן יהיה רע כאשר התאריך 1 באוגוסט יגיע, בטרם חוקקה חלופה לחוק טל. מבחינתם, פירוש הדבר יהיה לתת את יהבם בשר הביטחון ברק, שיחליט בהתאם לצרכי הצבא על כמות החרדים שיגויסו, אם בכלל. "מבחינתנו המצב לא טוב", הודו בכירים בש"ס, "רציני להגיע להסדר שיגמור את הנושא הזה אחת ולתמיד, וכעת נוצר מצב תקדימי שלא היה מאז קום המדינה, שלבחורי הישיבה אין שום דבר ואנחנו תלויים בגחמות שר הביטחון". "זה דבר שלא יכול להימשך לאורך זמן", סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully