וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדרי לא פורש, בקדימה תוקפים הפילוג: "מעשה פסול"

פנחס וולף

23.7.2012 / 10:42

ח"כ מאיר שטרית העריך כי הסיכוי לפילוג "אינו גדול". ח"כ אדרי הדגיש: "לא חתמתי ולא חותם. לא ביקשתי תיק ולא הבטיחו לי תיק". ח"כ בראון: "אמליץ לזרוק את הח"כים מקדימה"

בקדימה תוקפים הבוקר (שני) את כוונת חלק מחברי המפלגה להתפלג ממנה ולהצטרף לליכוד בתמורה לתיקים. ח"כ ישראל חסון אמר הבוקר לתכנית "הבוקר הזה" ברשת ב', כי ההתפלגות היא מעשה פסול שנועד לתכלית פסולה, וכי הוא יאפשר להכשיר את הצעת החוק לגיוס חרדים. חסון אף הגדיר את המהלך: "נמוך יותר מים המלח".

חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה) התייחס אף הוא לנושא ואמר כי לדעתו המהלך לא ייצא לפועל. "לדעתי אין להם שבעה, ואני לא בטוח שחלק ממי שצוין הסכים. ההערכה שלי היא שהסיכוי שזה יקרה לא גדול", אמר בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל.

"אין ספק ששאול מופז עשה טעות גדולה מאוד בכניסה שלו לממשלה", ציין חבר הכנסת שטרית. "כל מי שרוצה להתפלג עכשיו לליכוד תמך בפריימריז בשאול מופז. אני חושב שהוא עשה טעות והוא משלם על זה מחיר פוליטי. אני חושב שאפשר לשפר את המצב מחדש".

ח"כ יעקב אדרי, אשר דווח כי הוא שוקל את צעדיו ביחס לפילוג מהמפלגה, אמר לוואלה! חדשות: "אני לא חתמתי ולא חותם ולא מצטרף לשום חמישייה, שישייה או שביעייה. לא ביקשתי תיק ולא הבטיחו לי תיק".

ח"כ עתניאל שנלר, אחד מחברי המפלגה הצפויים להתפלג מהמפלגה, הבהיר הבוקר כי לא קיבל מהליכוד הבטחה לתפקיד בממשלה או לא לשריון מקום ברשימת הליכוד בבחירות הבאות. בראיון לגלי צה"ל אמר שנלר כי משיחות שקיים עם כמה חברי קדימה, האווירה השוררת בקרבם היא "אווירת נכאים".

יו"ר קדימה שאול מופז הגיב לפרסום מסקנות ועדת פלסנר בישיבת סיעת קדימה , יולי 2012. עומר מירון
יהיו שבעה? סיעת קדימה/עומר מירון

ח"כ רוני בראון (קדימה) הביע זעם על כוונתם של ששת חברי מפלגתו לפרוש משורותיה. בראיון לגלי צה"ל חזר בראון לימי הקמת המפלגה, לאחר פרישת חלק ממקימיה מהליכוד ואמר: "לקחנו אנשים כמו חברי הכנסת עתניאל שלנר ויוליה שמאלוב-ברקוביץ' וטעינו. עכשיו אנחנו משלמים את המחיר". בראון אמר כי ימליץ "לזרוק" את השישה מהמפלגה, גם אם לא ישיגו את חבר הכנסת השביעי, הנחוץ להם על מנת לפרושו בכך "לקיים את מצוות 'והיה מחנך נקי'".

ח"כ נינו אבסדזה (קדימה) אמרה כי לא תהיה שותפה למהלך שיחזק את נתניהו ויאפשר לו להעביר חוק טל ריק מתוכן ותקציב אכזרי. "אין ספק שקדימה סיימה את תפקידה, אבל אם אעשה מהלך פוליטי הוא יהיה אך ורק על רקע אידיאולוגי, ללא כל תמורה, ולא כחלק מקומבינה", ציינה.

אמש הודיעו כמה חברי כנסת על התפלגותם מהמפלגה, וחלקם מתכננים להצטרף לליכוד. הראשון בהם היה ח"כ אבי דואן, שהיה ראש מטהו של מופז במהלך הפריימריז לראשות המפלגה בהתמודדות מול ציפי לבני, אשר החליט לפרוש בתמורה למינויו לתפקיד סגן שר הרווחה. אל דהן הצטרפו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אשר תמונה כנראה לסגנית שר התקשורת, ח"כ אריה ביבי, שימונה לסגן השר לביטחון פנים וח"כ עתניאל שנלר, אשר צפוי לעמוד בראש ועדה. ח"כ דליה איציק צפויה גם היא לפרוש, אם כי לא להצטרף לליכוד, וח"כ יעקב אדרי שוקל גם הוא את צעדיו בשלב זה. למהלך צפוי להצטרף גם צחי הנגבי, שלפי דיווחים מסוימים, עשוי להתמנות לתפקיד השר להגנה על העורף.

מופז: "היום חוסלה ממשלת נתניהו"

יו"ר קדימה, שאול מופז, הגיב על הפילוג של כמה מחברי סיעתו. "קדימה יוצאת לדרך חדשה ללא מטען עודף וללא אופורטוניזם. היום חוסלה ממשלת נתניהו. הציבור רואה את המראות, שומע את הקולות ומבין שאלה ימי פומפיי האחרונים. ימים של שוחד פוליטי כמוהם לא ידעה ישראל מעולם", אמר מופז.

בכירים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות: "זוהי מכירת חיסול שמחווירה לעומת המיצובישי של גולדפרב. הליכוד איבד הערב את השלטון. זוהי ברית חסרי החוליות ומנהיגות של בוב ספוג, סליחה ביבי ספוג. זו שחיתות שתכה גלים ותחזיר את קדימה לחיים. יש בכך אפשרות להיטהרות של קדימה, ליצירת אחדות מטרה אידיאולוגית שנובעת מהבידול שנוצר בינינו לליכוד גם במישור החברתי והלאומי".

בהודעה רשמית מטעם המפלגה נטען כי המהלך מהווה "שוחד פוליטי מהסוג הגרוע ביותר, נחות ונלוז", וכי "נתניהו מנסה לקנות קולות של חברי כנסת על מנת להכשיר את חרפת חוק הגיוס תמורת תפקידים זניחים בממשלתו המנופחת. לאחר שדחה פשרה היסטורית על פי מתווה קדימה, ראש הממשלה מנסה להכשיר חרפה היסטורית שמעודדת השתמטות ומנציחה את אי-השוויון באמצעות שוחד פוליטי", נכתב.

(עדכון ראשון - 8:14)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully