וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילוג בקדימה יצא לדרך: שמאלוב ואריה ביבי ימונו לסגני שרים

פנחס וולף

23.7.2012 / 0:23

דואן היה הראשון שהודיע על פרישה, אחריו ערקו שמאלוב-ברקוביץ' ואריה ביבי. מופז בתגובה: "קדימה יוצאת לדרך חדשה ללא מטען עודף וללא אופרטוניזם. היום חוסלה ממשלת נתניהו"

הפילוג בקדימה יוצא לדרך: ח"כ אבי דואן (קדימה) חתם אמש(ראשון) על פילוגו מקדימה, בתמורה למינויו לתפקיד סגן שר הרווחה, בצעד המוציא לדרך, הלכה למעשה, את הפילוג במפלגה הגדולה בכנסת. אל דואן, שהיה ראש מטהו של מופז במהלך הפריימריז לראשות המפלגה בהתמודדות מול ציפי לבני, צפויים להצטרף חמישה חברי כנסת נוספים, מולם מתקיימים מגעים מתקדמים, וכן צחי הנגבי, שלפי דיווחים מסוימים, עשוי להתמנות לתפקיד השר להגנה על העורף.

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' תמונה כנראה לסגנית שר התקשורת, ואילו אריה ביבי ימונה לסגן השר לביטחון פנים. ח"כ עתניאל שנלר צפוי לעמוד בראש ועדה. במקביל, קיים מכבש לחצים על אבי דיכטר להצטרף למהלך. נכון לעכשיו הוא מסרב. ח"כ דליה איציק צפויה גם היא לפרוש, אם כי לא להצטרף לליכוד, כשח"כ יעקב אדרי שוקל גם הוא את צעדיו בשלב זה. לפי ההערכות במערכת הפוליטית, הפילוג עשוי להתרחש הלילה או מחר.

יו"ר האופוזיציה ויו"ר קדימה שאול מופז הגיב על הפילוג של כמה מחברי סיעתו. "קדימה יוצאת לדרך חדשה ללא מטען עודף וללא אופרטוניזם. היום חוסלה ממשלת נתניהו. הציבור רואה את המראות, שומע את הקולות ומבין שאלה ימי פומפיי האחרונים. ימים של שוחד פוליטי כמוהם לא ידעה ישראל מעולם", אמר מופז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימונה לסגן שר. דואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכירים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות: "זוהי מכירת חיסול שמחווירה לעומת המיצובישי של גולדפרב. הליכוד איבד הערב את השלטון. זוהי ברית חסרי החוליות ומנהיגות של בוב ספוג, סליחה ביבי ספוג. זו שחיתות שתכה גלים ותחזיר את קדימה לחיים. יש בכך אפשרות להיטהרות של קדימה, ליצירת אחדות מטרה אידיאולוגית שנובעת מהבידול שנוצר בינינו לליכוד גם במישור החברתי והלאומי".

"שוחד פוליטי מהסוג הגרוע ביותר, נחות ונלוז" - כך כינו אמש גורמים נוספים בקדימה את הדיווחים לפיהם צחי הנגבי וכמה חברי כנסת מהסיעה הגדולה במשכן יפרשו משורות קדימה, ויצטרפו לליכוד ולקואליציה. "נתניהו מנסה לקנות קולות של חברי כנסת על מנת להכשיר את חרפת חוק הגיוס תמורת תפקידים זניחים בממשלתו המנופחת", נמסר עוד בהודעה מטעם המפלגה. "לאחר שדחה פשרה היסטורית על פי מתווה קדימה, ראש הממשלה מנסה להכשיר חרפה היסטורית שמעודדת השתמטות ומנציחה את אי-השוויון באמצעות שוחד פוליטי, נכתב.

צחי הנגבי בהגשת התפטרותו מהכנסת, דצמבר 2010. מגד גוזני
"שוחת פוליטי נלוז". צחי הנגבי/מגד גוזני

מוקדם יותר דווח כי שבעה חברי כנסת מקדימה מתכננים לפרוש מחר מהמפלגה, כאשר יחד איתם יפרוש כנראה גם צחי הנגבי, שאינו חבר כנסת. אם פרישתו אכן תתממש, זו תהיה בבחינת מכה כואבת ביותר למופז, ומכה קשה מאוד לקדימה. גורמים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות כי יו"ר הקואליציה זאב אלקין וצחי הנגבי פועלים לשכנוע שבעה ח"כים שיערקו מקדימה, ובשלב ראשון יהוו סיעה נפרדת.

הנגבי ימונה לשר להגנת העורף?

ההערכה היא שהנגבי יצטרף לממשלה, יתכן שכשר להגנת העורף בשל העובדה שהנושא העיקרי שבגינו הוא רואה חשיבות בחיבור לקואליציה הוא הנושא הביטחוני שקשור לאירן וסוריה. עם זאת, נכון לעכשיו קיים קושי בגיוס חבר הכנסת השביעי, ונמשכים המאמצים להשיגו כדי לאפשר את הפילוג בהקדם. לפי שעה נזרקים לחלל האוויר שמות רבים כאופציות לפרישה, כאשר רובם מכחישים באופן רשמי, אך לא מן הנמנע שהם עושים זאת כדי להימנע ממכבש הלחצים שיופנה אליהם.

פרישתו הצפויה של הנגבי מגיעה על רקע הזעם שהפנה לעבר מופז, שפרש מהקואליציה בשל אי ההסכמות בנושא החלופה לחוק טל. הוא נחשב פופולארי בקרב חברי הליכוד והוא עומד בקשר הדוק גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, למרות עזיבתו לקדימה עם הקמתה לפני שש שנים וחצי, ולכן ההערכה היא כי מקומו מובטח בצמרת רשימת הליכוד בבחירות הקרובות.

עוד בנושא
”אלקין והנגבי פועלים לפרישה של 7 ח”כים מקדימה”
בקדימה מעריכים: ”הפגישה עם יעלון - הכנה למרד”

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully