וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד על הפילוג בקדימה: "לא יהיו להם פריבילגיות"

פנחס וולף

23.7.2012 / 11:30

בעוד חברי הכנסת הפורשים מחפשים אחר שותף שביעי לפילוג בקדימה, בליכוד טוענים כי מדובר במהלך מיותר, ולא יאפשרו להם להתמזג בסיעה. "מבטיחים להם הבטחות שאי אפשר להשיג"

בליכוד לא מקבלים את פורשי קדימה בפרחים: "לא יהיו להם פריבילגיות בהתמודדות לליכוד, ולא ניתן להם להתמזג כסיעה. מי שירצה, שיתמודד באופן עצמאי" – כך אמרו הבוקר (שני) בכירים בליכוד בשיחה עם וואלה! חדשות. זאת בעוד יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, וצחי הנגבי מנסים למצוא את הח"כ השביעי שיפרוש מקדימה.

על אף שהנגבי הוא היחיד מבין אלו שיעברו מקדימה אותו רוצים רבים בליכוד, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לראותו במפלגתם, הבכירים לא מתכוונים לעשות גם לו חיים קלים. "הנגבי הוא לא נכס אלקטורלי", אמרו. "שרון לקח אותו כדי להאיץ את התרסקות הליכוד, הוא היה חוליה חשובה בכך. היום הליכוד עם 30 מנדטים בסקרים. כל קדימה, יחד אתו, זה שבעה מנדטים".

לכאורה, נתניהו צריך את שבעת חברי הכנסת כדי להעביר תקציב, ואת "מתווה יעלון" לגיוס חרדים וערבים. עם זאת, לא בטוח שאותם חברי כנסת יספיקו לו לשם כך. החישוב פשוט: כדי להעביר תקציב ואת חוק הגיוס צריך את ליברמן ואת הסיעות החרדיות – 31 חברי כנסת. ברור ששבעה חברי כנסת לא יוכלו לחפות על כמות כזאת שלא תתמוך במתווה.

"אף אחד מהם לא ייבחר בליכוד"

הבכירים בליכוד מתחו ביקורת על המהלך הנוכחי לפילוג קדימה. "תמיד נתניהו אומר שטוב לפרק את קדימה. השאלה היא אם גם היום טוב לפרק את קדימה, ובכך לפנות את הדרך ללפיד ולשלי יחימוביץ'. היום קדימה היא לא איום, זה כבר לא מותג. אם היא תיקח שבעה חברי כנסת, היא תיקח מהשמאל, לא מהליכוד", ציינו הבכירים. "אם הבחירות יהיו בתחילת השנה הבאה – המהלך בכל מקרה מיותר. זה לא מהלך מחושב, אלא אם זה יחזיק את הממשלה עד אוקטובר. אבל קשה להאמין שזה יעזור".

"אף אחד מהם לא ייבחר בליכוד", קבעו הבכירים. "היחיד עם היכולת להיבחר, גם לא במקומות שמדברים עליהם, הוא צחי הנגבי". לחברי הכנסת האחרים סיכוי קלוש להיבחר, משום שהם לא יוכלו להביא איתם את המתפקדים שלהם מקדימה, בשל העובדה שבליכוד נדרשת תקופת אכשרה של 16 חודשים כדי להיות זכאים לבחור, ובליכוד לא יתנו לנתניהו לקצור את התקופה. "אם ינסו לתת להם קיצור פז"ם – זה לא יעבור. זה שינוי חוקה שאף פעם לא עושים את זה", ציינו הגורמים.

אז מה מרוויחים שני הצדדים מהמהלך? לדברי הגורמים, מצפים חברי הכנסת להישאר ח"כים עד אוקטובר 2013. נתניהו, מצדו, אינו נדרש לשלם מחיר פוליטי אמיתי, אלא מחיר ציבורי בלבד, שייתכן שידעך בתוך זמן קצר. לדבריהם, "כשמדובר בפגר פוליטי כמו קדימה זה כבר לא מרגש. מבטיחים להם הבטחות שאי אפשר להשיג. בכל מקרה, להם אין מה להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully