וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב שבת בבורגס: חוששים, בעיקר לגורל המסיבות

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבורגס

21.7.2012 / 0:01

הנופשים מודאגים מעט, אך קובעים: העם הנבחר לא מפחד. חששו של התייר הישראלי מתמקד בקערת החמין ובמחיר הקטנועים להשכרה: "כאן בבריכה, כיף חיים". שליח וואלה! מדווח

צילום:יהושע בריינר ; עריכה: אמיר קוטיגרו

שלושה ימים אחרי הפיגוע הקטלני בבורגס, נראה שדבר לא ימנע מהתיירים הישראלים להמשיך לזרום אל המלונות, אל החופים ואל בתי הקזינו המקומיים. עם זאת, המקומיים מעידים כי מאז הפיגוע מורגשת נוכחות פחותה של הקבוצות הישראליות ברחובות עיירת הנופש. "בדרך כלל, אפשר לזהות את הישראלים ממרחק קילומטרים לפי הצעקות והשירים. פתאום, הם כאילו ירדו למחתרת", סיפר ריטה, בעלת חנות בגדים בבורגס.

ממול לחנות של ריטה, החלה קבוצת צעירים מישראל להתמקח עם משכיר קטנועים על גובה המחיר שדרש מהם. מדובר בצעירים לפני גיוס, המהווים אחוז ניכר מהתיירים הישראלים במקום. "הגענו לכאן לפני הפיגוע וחשבנו לחזור, אבל החלטנו שלא באנו לכאן כדי לפחד", סיפר תומר מוזס, בן 17. "החשש הגדול שלנו היה שבגלל הפיגוע, יהיה כאן מצב רוח קשה, ולא יהיו מסיבות. אבל ראסמי, אין ממה לפחד".

הרוגי הפיגוע מבורגס הובאו למנוחות בישראל

העיר בורגס אחרי הפיגוע בשדה התעופה שגבה את חייהם של חמישה ישראלים. 19 ביולי 2012. רויטרס
כוחות הצלה ישראלים בשדה התעופה בבורגס/רויטרס

במסעדת בית חב"ד החלו כבר בשעות הבוקר אתמול בהכנות קדחתניות לקראת השבת. רק שלשום עסקו אנשיה בסיוע לפצועי הפיגוע. בשבת הקודמת הגיעו כ-400 תיירים לקידוש בערב שישי, אך היום מצפים שם לכמחצית. מחוץ למקום מסתובב בולגרי גברתן שהוצב על מנת לאבטח את המקום, והערב בתפילה הוא צפוי לקבל תגבורת משמעותית. "יש מצלמות, הכל מאובטח", מרגיע שליח חב"ד המקומי, הרב חיים טברדוביץ'. "אנשים יגיעו היום לעשות קידוש כדי לחוות חוויה יהודית בחו"ל, בעיקר לאחר הפיגוע. חשוב שאנשים ירגישו שזה המענה שלנו לטרור ושאנחנו לא מתקפלים".

"תמיד רדפו את העם היהודי", קובע הרב. "גם בדור שלנו, רודפים אותנו ושונאים את העם היהודי, והתגובה שלנו היא להגביר את העוצמה היהודית - שהיא חיה וקיימת גם בבורגס – ולא לפחד". שגרה? "למרות שאנחנו בוטחים בקדוש ברוך הוא, אנחנו גם דואגים לאבטחה צמודה כאן ולא סומכים על הנס". בינתיים, הגיע למסעדה שלמה הללי, ישראלי מבת ים, שרצה לוודא שיהיה בערב אוכל לשבת. "באנו בטיסה שעה לפני הפיגוע. אבל אני אומר לך שאני לא מוטרד, זה לא יכול לקרות בכל מקום. עכשיו כל הדאגות שלי זה שיהיה לי חמין בשבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
העיר בורגס אחרי הפיגוע בשדה התעופה שגבה את חייהם של חמישה ישראלים. 19 ביולי 2012. רויטרס
בבית חב"ד בבורגס מקווים להמשיך בשגרה. "זה יהיה מענה לטרור", מבטיחים/רויטרס

ארבע תיירות מרומניה לא מבינות על מה המהומה. "על איזה פיגוע הוא מדבר?", שאלה אחת מהן, "אי אפשר אתכם, הישראלים. למה אתם לא יכולים פשוט לחיות את החיים בלי פצצות?".

בבריכה במלון הסמוך, מתרווח יוני פרץ מנתניה, ושוחה באבוב מתחת לשמש. "באתי לנפוש אחרי הצבא, ושום דבר לא יפחיד אותי. במיוחד לא אותנו, העם הנבחר. אמו של פרץ נמצאת עמו בבורגס, אבל המשפחה והחברים בארץ עדיין דואגים. לא פיגוע ולא שום מחבל יפריעו את מנוחת הצהריים. "כאן בבריכה כיף חיים". שגרה.
(עדכון ראשון: 18:53)


לקריאה נוספת:
שגריר ארה"ב: יש סימנים שחיזבאללה מעורב בפיגוע
הרוגי הפיגוע הובאו למנוחות בארץ: "מעשה מחבל שפל"
האם המחבל ניסה לשכור רכב? האינטרפול יסייע לחקור

לפנייה לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully