וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכם האחרונה: היום יובאו למנוחות הרוגי הפיגוע בבורגס

חמשת ההרוגים בפיגוע בבולגריה ייטמנו בבתי העלמין ברחבי הארץ: איציק קולנגי ואמיר מנשה בפתח תקווה, כוכבה שריקי בראשון לציון ואליאור פרייס ומאור הרוש בנחלת אשר

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

הלוויות קורבנות הפיגוע בבורגס: היום (שישי) יובאו למנוחות חמשת ההרוגים בבתי העלמין ברחבי הארץ. איציק קולנגי בן 28 מפתח תקווה יובא למנוחות בשעה 10:30 בבית העלמין סגולה בעיר. חברו של קולנגי שנהרג אף הוא, אמיר מנשה, מפתח תקווה, יובא למנוחות בבית העלמין סגולה ב-11:30. כוכבה שריקי בת 44 מראשון לציון תובא למנוחות בבית העלמין הישן בעיר בשעה 12:30. מאור הרוש בן 25 מעכו יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין נחלת אשר שליד כפר מכר, ואליאור פרייס בן 26 מעכו יובא למנוחות בשעה 15:00 באותו בית העלמין.

גופות הרוגי הפיגוע בבורגס הגיעו לנתב"ג, יולי 2012. טלי מאייר, טלי מאייר
טקס הגעת הארונות ארצה בנמל התעופה בן גוריון/טלי מאייר , טלי מאייר

במקביל להגעת ארונות ההרוגים, הובאו לישראל גם שלושה פצועים קשה, שהועברו לבתי החולים שיבא בתל השומר, בלינסון בפתח תקווה ואיכילוב בתל אביב. סגן קצין רפואה ראשי, אלוף-משנה דוד דגן, שעמד בראש המשלחת, סיפר על מצב הפצועים שהגיעו הערב. "הערכנו את מצבם כדי לקבוע אם הם יכולים לטוס לישראל. לאחר הערכת מצב העלנו אותם לאמבולנס והטסנו אותם לארץ. כרגע הם מפונים לבתי החולים, הם מורדמים ומונשמים ונותחו בסופיה", אמר. הוא ציין כי מצבם כרגע יציב, והם סובלים מפגיעות ראש, חזה, בטן וגפיים".

פרופ' אמנון אפק, ראש מערך הרפואה במשרד הבריאות שהיה חלק מהמשלחת לבורגס, סיפר הבוקר בקול ישראל על מצב הפצועים והטיפול בהם: "עיקר הפגיעות היו פגיעות בגפיים, ברקמות, שברים, לשמחתנו לא היו כוויות נוראיות". על שלושת הפצועים קשה אמר פרופ' אפק כי הם פונו לבית החולים בסופיה, שם ייצבו אותם בטרם העברתם ארצה.

"הגענו משדה התעופה לבית החולים בית חולים פריפרי, עם מיטות דלות בציוד", אמר פרופ' אפק. "הצוות המקומי עשה ניסיון אדיר להתמודד עם האירוע, למרות מערכת בריאות פריפרית שלא מורגלת בדבר הזה". פרופ' אפק סיפר על שיתוף הפעולה בין המשלחת מהארץ לרופאים המקומיים וטען שהצוות בבורגס מאוד העריך את הפעולה הישראלית. "הרופאים והפרמדיקים של מד"א בדקו כל אחד. זה לא בסטנדרטים שהיינו מטפלים בארץ אבל היה שיתוף פעולה מדהים", אמר.

בתגובה לשאלה על תלונותיהם של הפצועים הישראלים על הטיפול הלקוי, אמר פרופ' אפק כי "צריכים להבין שזו מערכת שאיננה מורגלת כמונו באירועים מעין אלה. בשבילם זה היה משבר די גדול. הם הצליחו לרכז בסופו של דבר את הפצועים. הם גייסו את כל הצוות הרפואי באמצע הלילה, עשו הכי טוב שהם יכלו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ארונות הקרבנות מהפיגוע בבורגס, בולגריה נחתו בנתב"ג, יולי 12. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הטקס הצבאי בנמל התעופה בן גוריון, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בנמל התעופה התקיים הלילה טקס צבאי, בהשתתפות שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, עם הגעתו של המטוס ועליו ארונות הקרבנות מבולגריה. במסגרת הטקס הוקראו פרקי תהילים, נאמר קדיש על המתים והחזן הראשי לצה"ל קרא את תפילת אל מלא רחמים. בהמשך הועברו הגופות למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

נציג הממשלה בטקס, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב נשא נאום ואמר כי ישראל המומה וכאובה על מותם של אזרחים ישראלים שנסעו אל גו העדן שהפך באחת לגיהנום. "רק אתמול שלחתם את יקיריכם לטיול של קיץ, לחופש, והיום כולנו ניצבים כדי לקבלם בחשיכה בדממה, ביגון, בצער אינסופי". הוא המשיך ואמר כי "מי יכול היה לתאר לעצמו שברגע שינחתו על אדמתה של בולגריה תשיגם יד הטרור האכזרית והנוראה? מי יכול היה לתאר לעצמו שצעירים אלה, שכל חייהם היו לפניהם, לא נפרדו אתמול ממשפחתם רק לביקור חטוף אלא לחיים שלמים?".

שר התיירות סטס מיסז'נקוב לאחר גופות הרוגי הפיגוע בבורגס הגיעו לנתב"ג, יולי 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מי יכול היה לתאר לעצמו שצעירים אלה, שכל חייהם היו לפניהם, לא נפרדו אתמול ממשפחתם רק לביקור חטוף אלא לחיים שלמים?"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

השר ציין כי חטאם היחיד של ההרוגים הוא היותם ישראלים ויהודים. "העוולה, שליחי כוחות השחור, הרחיקו עד לים השחור כדי לפגוע בהם בכוונת מכוון", אמר, "לאחר שניסו פעמים רבות לפגוע ישירות בישראל ונואשו מכך, השקיעו אירן וחיזבאללה בחודשים האחרונים מאמצים יוצאי דופן לפגוע בכל מטרה ישראלית או יהודית ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully