וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה בבורגס נסגר הרמטית: "הבולגרים בשוק"

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבולגריה

19.7.2012 / 16:01

האוטובוסים שנפגעו בפיגוע בבורגס הוצאו ממתחם החנייה בשדה התעופה. הליך זיהוי גופות ההרוגים צפוי להסתיים הערב. השגריר בבולגריה: "מאמין שהגופות יוטסו עוד הלילה לארץ"

שני האוטובוסים שנשרפו בפיגוע ההתאבדות בבורגס שבבולגריה הוצאו בצהריים (חמישי) מנמל התעופה, לאחר שאנשי זק"א סיימו את מלאכת איסוף חלקי הגופות של ההרוגים. האוטובוסים הוצאו על גבי גררים כאשר הם מפוייחים לחלוטין, האחד שרוף בחלקו הקדמי ואילו השני שרוף בחלקו האחורי. ניידות משטרה של הכוחות הבולגרים ליוו את האוטובוסים בדרכם לתחנת המשטרה המקומית.

בתוך כך, כוחות הביטחון הבולגרים סגרו את הכניסות לשדה התעופה בבורגס וכוחות גדולים של משטרה מונעים כניסת כלי רכב, אזרחים ועיתונאים לכל השדה. מחוץ למתחם מתגודדים מלבד נציגים מכלי התקשורת בכל העולם גם אנשי הצלב האדום, שנותרו כרגע מחוסרי עבודה.

פיגוע בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, במסיבת עיתונאים בשדה התעופה בבורגס. רויטרס
"יש כאן היסטריה גדולה ואין עם מי לדבר. ניכר מאוד שהם לא מתורגלים באירוע בסדר גודל כזה". מסיבת עיתונאים שלשר הפנים הבולגרי בנמל התעופה בבורגס/רויטרס

לאור סיום ההליך, צפויות ששת גופות ההרוגים להגיע הלילה לישראל, כאשר על פי הערכות הליך זיהוים יסתיים עד לשעות הערב. "אנו מאמינים שעוד הלילה גופות ההרוגים יוטסו לישראל", מסר לוואלה! חדשות שגריר ישראל בבולגריה שאול כמיסה רז. השגריר הגיע אף הוא אל נמל התעופה בבורגס על מנת להתרשם מקרוב אחר עבודת של אנשי זק"א שאספו את חלקי גופות ההרוגים ומשם המשיך אל המכון הפתולוגי בבית החולים המקומי שם נמשך הליך זיהוי הגופות. "מתקיימת עבודה אינטנסיבית של כוחות הזיהוי ביחד עם גורמי רבנות. כל הגופות נמצאות במכון המקומי שם הן עוברות עבודה מתואמת של כלל הגורמים עד להליך זיהוי סופי שאני מאמין שיסתיים עד שעות הערב המאוחרות. אנו עושים מאמצים רבים ואני מאמין ומקווה שעוד הלילה הגופות יוטסו לישראל ביחד עם שאר הצוותים שהגיעו לכאן במטוס מיוחד של חיל האוויר".

איש זק"א, שימי גרוסמן, סיפר כי גופות ההרוגים התפזרו למרחקים רבים של מאות מטרים, מה שמעיד לדבריו על עוצמת הפיצוץ. "במשך היממה האחרונה עסקנו בדקדקנות באיסוף החלקים, אבל אין ספק שמדובר במראות קשים מאוד שזכורים לנו רק מימי הפיגועים הקשים בירושלים. המראה של האוטובוסים המפוייחים כאשר בפנים נמצאותם הגופות היו לא קלות. הנחמה הקטנה היא שהצלחנו לאסוף את מרבית החלקים, כולל אלא שהגיעו עד למרחקים של כמאתיים מטרים ואפילו בסמיכות למטוסים אחרים". לדברי גרוסמן, הבולגרים בתחילה חשדו באנשי זק"א. "מפקד המשמטרה ניגש אלינו וכך גם שוטרים אחרים שחשבו בתחילה כי הגענו לגנוב ציוד ישראלי ואולי אפילו חלקי גופות. רק לאחר שהסברנו להם, קיבלנו מהם סיוע מלא והם הבינו את המלאכה שעשינו כאן".

במקביל, מתעדכנים אנשי חברת "קווי חופשה", שהטיסה את נפגעי הפיגוע. לדברי סמנכ"ל החברה, דוד דיין, "החברה מנסה לאתר בשעה זו את יתר הנוסעים שהגיעו אתמול ובינתיים הסתגרו בבתי המלון השונים בבולגריה. עד כה שבו לארץ 67 נוסעים, מתוכם גם כלל הפצועים שהועברו בטיסות חיל האוויר". דיין תיאר את התנהגות הבולגרים ביממה האחרונה כמי שמצויים בתדהמה רצינית. "הם בשוק נוראי, הם עדיין לא מבינים מה קרה כאן וזה ניכר בהתנהגות שלהם. כך למשל הסגירה ההרמטית של שדה התעופה כאן בבורגס. יש כאן היסטריה גדולה ואין עם מי לדבר. ניכר מאוד שהם לא מתורגלים באירוע בסדר גודל כזה".

לקריאה נוספת
הפצועים מבורגס שבו לארץ: "מראות שלא יוצאים מהראש"
חקירת הפיגוע בבורגס: "המתאבד תועד במצלמת אבטחה"
פרס על הפיגוע: "נגיע לכל קן מרצחים בכל מקום"
ישראלים בוורנה: אין אבטחה, לא לומדים מטעויות?

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully