וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בוורנה: אין אבטחה, לא לומדים מטעויות?

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבולגריה

19.7.2012 / 10:30

יממה אחרי הפיגוע הקטלני בשדה התעופה בבורגס, קבוצה נוספת של תיירים ישראלים נחתה לנופש בבולגריה. האבטחה בטרמינל תוגברה, אך הנוסעים מתלוננים: כל אחד יכול להבריח מטען

צילום: הטלוויזיה הבולגרית; עריכה: גדי וינסטוק

יממה אחרי הפיגוע הקטלני בשדה התעופה בבורגס, קבוצה של תיירים ישראלים שיצאו לנופש נחתה הבוקר (חמישי) בשדה התעופה בוורנה שבבולגריה.

מיד עם נחיתת המטוס מישראל, היו נתונים הנוסעים לשמירה צמודה, שהתבטאה במאבטחים מקומיים וברכב משטרתי שליווה את האוטובוס בו נסעו מאולם קבלת הפנים בנמל לטרמינל בוורנה. משם, נאלצו הישראלים להמתין כשעה וחצי על מנת לקבל את מזוודותיהם, שככל הנראה נבדקו בקפדנות יתרה.

בכניסה לנמל בוורנה הוצבו מאבטחים, וכלי רכב שנכנסו לטרמינל נבדקו על ידי כלבי גישוש, דבר שגרם לפקקים רבים בכניסה. ואולם, כמה ישראלים שהיו במקום הבוקר אמרו כי האבטחה בנמל פרוצה. לדברי אחד מהם, נדמה שכל אדם יכול להכניס את המזוודות שלו אל האוטובוס שיועד להם. "אני יושב כאן כבר שעה, ורואה שכל אחד יכול לזרוק משהו פנימה – וללכת. לא לומדים מטעויות?", שאל אחד הנוסעים הישראלים.

הפיגוע בשדה התעופה בבורגס - סיקור מלא בוואלה! חדשות

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
שוטרים בבורגס, אמש. נוסעים מתלוננים שהאבטחה לא תוגברה בשאר שדות התעופה/רויטרס

יעקב אסאר, תושב אשקלון, אמר כי הוא "מזועזע" מרמת האבטחה בטרמינל בוורנה. "אחרי מקרה כזה, חייבת להיות יותר שמירה, אבל יש כאן זלזול של ממש. הבולגרים צריכים לתת הוראה לשמור פה יותר". לדבריו, "כל אחד יכול להיכנס, להכניס מזוודת נפץ - ולברוח. זו בושה. תראה, עומדת כאן קבוצה של ישראלים. כולם יודעים שאנחנו ישראלים, אבל אין פה מאבטח אחד".

ראובן זלטנסקי, מדריך טיולים מטעם חברת הנופש "השטיח המעופף", אמר כי הפיגוע היה מכה אנושה לבולגרים, שאינם רגילים בפיגועים. "כשיש לנו פיגוע בארץ כולם יודעים, אבל פה לא ידעו כל כך איך להתמודד כי זו פעם ראשונה. החיזבאללה כל הזמן רוצים לעשות פיגועים אבל לא חשבו שזה יהיה דווקא כאן". לדברי זלטנסקי, "הבולגרים מאוד רוצים לעזור כעת, כולם משתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן".

בפיגוע בבורגס נהרגו לפחות חמישה ישראלים ועוד אזרח בולגרי נוסף, כנראה נהג האוטובוס. הבוקר החל פינויים של כ-35 בני אדם שנפצעו בפיגוע מבולגריה לישראל. מצבם של לפחות שניים מהפצועים קשה. לפנות בוקר נחתה בבורגס משלחת חירום של מגן דוד אדום, בראשות מנכ"ל הארגון, אלי בין, שהעניקה סיוע לפצועים. מאוחר יותר נחת בבורגס מטוס "הרקולס" של חיל האוויר, ובו צוותים הנערכים להמריא לישראל עם הפצועים שניתן להטיסם.

לקריאה נוספת
חקירת הפיגוע: המחבל המתאבד תועד במצלמות האבטחה
נפצע בפיגוע לפני עשר שנים - ונפגע אמש בפיגוע ברויטרס
חילופי האשמות? נשיא בולגריה: המוסד לא התריע מראש

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully