וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בולגריה: ”המוסד לא התריע על הפיגוע בבורגס”

הנשיא הדגיש כי אילו הייתה בידי הרשויות בבולגריה התרעה, הן היו פועלות על מנת למנוע את הפיגוע. הוא הוסיף כי "ההתקפה לא אומרת שבולגריה היא יעד תיירותי מסוכן"

צילום: הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ'

המוסד לא התריע מפני הפיגוע בבורגס - כך אמר אמש (רביעי) נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, שדבריו פורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. פלבנלייב הוסיף כי לפני כחודש נערכה פגישה בין נציגי המודיעין בארצו לבין נציגי המוסד, אולם לא נמסר כל מידע על פיגוע אפשרי. עוד ציין פלבנלייב כי לרשויות בבולגריה יש קשר טוב עם ישראל, ואילו הייתה בידיהן התרעה היו פועלות על מנת למנוע את הפיגוע. "ההתקפה לא אומרת שבולגריה היא יעד תיירותי מסוכן", הדגיש.

רוסן פלבנלייב בזירת הפיגוע בבולגריה. רויטרס
נשיא בולגריה מגיע לזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, אמר כי מדובר בפיגוע טרור. לדבריו, המשטרה חוקרת אם המטען הונח באוטובוס לפני שהנוסעים עלו עליו, ובמקביל נבדק אם המטען הוברח קודם לכן לתוך מטענו של אחד הנוסעים. ראש העיר סופיה, יורדנקה פנדקובה, ביקשה מכוחות הביטחון להגביר את האבטחה בבירה סביב אתרים יהודיים וישראליים, וסביב השגרירות הישראלית.

שגריר ישראל בבולגריה, שאול כמיסה, נמצא בשדה התעופה בבורגס ומעדכן כל העת את חדר המצב של משרד החוץ בהתפתחויות, ומחר הוא יתוגבר בעובדים נוספים. במקביל, שר החוץ ליברמן נמצא בקשר שוטף עם מקבילו הבולגרי. המשנה למנכ"ל משרד החוץ, גדעון מאיר, ציין לחיוב את שיתוף הפעולה עם הרשויות בבולגריה, ואמר כי "משרד החוץ והממשלה בכלל נענים לכל הבקשות שלנו ויש עמם תקשורת מצוינת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיגוע בבוגרס בולגריה, יולי 2012. AP
"האבטחה בבירה סביב אתרים יהודיים וישראליים תוגברה"/AP

הפיצוץ אירע אתמול בשעה 17:30 (שעון מקומי). בתחילה דווח על ירי לעבר אוטובוס עמוס בנוסעים וכי מחבל מתאבד הפעיל את המטען. לשני הדיווחים לא היה אישור נוסף. כלי תקשורת ששידרו תמונות מהמקום הציגו עשן ואש שנראו למרחק רב ממגרש החנייה של שדה התעופה, ודיווחו על קושי של רכבי ההצלה להגיע למקום.

בתקשורת הבולגרית דווח כי לפני כמה שבועות, שירותי הביטחון המקומיים קיבלו התרעה מפני פיגוע ביצוע בשטח המדינה. לפי הדיווחים, ההתרעה הועברה לבולגריה על ידי ה-CIA ועל ידי גופי מודיעין אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully