וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים השתלטו על גבר שניסה להצית עצמו בבנק בחולון

17.7.2012 / 10:38

גבר כבן 40 נכנס לסניף בנק, כשהוא מחזיק בבקבוק ובו חומר דליק. הוא איים להצית עצמו בשל חובות שנקלע אליהם. שוטרים שהוזעקו למקום השתלטו עליו ועיכבו אותו לחקירה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן)

שוטרים מנעו היום (שלישי) מגבר כבן 40 להצית את עצמו בסניף בנק בחולון. האיש נכנס לבנק ברחוב אילת בעיר עם בקבוק של חומר דליק ואיים להצית את עצמו, לדבריו בשל חובות שנקלע אליהם. המשטרה הוזעקה למקום, והשוטרים השתלטו עליו ועיכבו אותו לחקירה במשרדי מרחב איילון.

ביום שבת האחרון, בעת הפגנת המחאה החברתית בתל-אביב, הצית עצמו משה סילמן, תושב חיפה, במחאה על התנהלות המדינה, ובפרט הממשלה והביטוח הלאומי, לאחר שנקלע למצוקה כלכלית. הוא שפך על עצמו ג'ריקן של חומר דליק, והצית עצמו. הוא נפצע באורח קשה, פונה לבית החולים איכילוב בעיר, ובהמשך הועבר ליחידת הכוויות בבית החולים שיבא בתל השומר.

אדם ניסה להצית את עצמו בסניף בנק לאומי בחולון. דרור עינב
השוטרים מנעו ממנו להצית את עצמו. סניף הבנק בחולון/דרור עינב

פעולתו של סילמן עוררה גל פעולות דומות ברחבי הארץ. אתמול נכנסה תושבת אילת, בת 43, לסניף הביטוח הלאומי בעיר הדרומית, בשעה שהמקום היה סגור. האישה הגיעה במטרה לקבל שירות נוכח מצבה הכלכלי הקשה. היא התרגזה על כך שאינה יכולה להיכנס אל הסניף כדי לשוחח עם עובדיו, ומשנכנס המאבטח לתוך המבנה, הציתה את דוכן הטפסים הנמצא בכניסה אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ניסיונות הצתה באילת, באר שבע, רמת גן ופתח תקוה

העובדים במקום ראו את המתרחש והזעיקו למקום צוות של כיבוי אש, שכיבה את הלהבות. האישה התייצבה מאוחר יותר בתחנת המשטרה בעיר ודיווחה על מעשיה. לאחר חקירה, היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. יצוין כי האישה מוכרת לאגף הרווחה בעיר.

מוקדם יותר ניסה אדם להצית עצמו בכניסה לבניין עיריית באר שבע. האיש, בן 47, החל לשפוך על עצמו חומר דליק, אך המאבטח במקום מנע ממנו להשלים את הפעולה. מדובר באדם המוכר לרשויות הרווחה, וההערכה היא כי הוא ניסה לבצע את המעשה בשל מחלוקות שהתגלעו בינו לבין חברת "עמידר", על רקע צרכי המגורים שלו. האיש לא נפגע, אך בעקבות המקרה, הוא הועבר לבית החולים סורוקה לבדיקות. לאחר מכן, הוא הועבר לחקירת המשטרה.

הצתה נוספת של המוסד לביטוח לאומי אירעה אתמול בלילה ברמת גן. אלמונים ניסו להצית את סניף הביטוח הלאומי בעיר, וריססו כתובות "תג מחיר משה סילמן", בהתייחס למקרה של סילמן, שהצית עצמו במהלך הפגנת המחאה החברתית בשבת, לאחר שנקלע לקשיים כלכליים, בין היתר בשל חוב של 15 אלף שקלים למוסד לביטוח לאומי. מהמשטרה נמסר כי נזק קל נגרם לדלת הסניף, אשר עלתה באש, אך היא כובתה והאש לא התפשטה ליתר חלקי הבניין. כמו כן, השמשה של דלת הכניסה נופצה.

ניסיון ההצתה הוא המשך למקרה נוסף שאירע אמש בפתח תקוה, כאשר תושב אריאל, שלו חובות לחברת הסלולר אורנג', איים להצית את עצמו בסניף החברה בעיר. הוא נעצר לאחר שהגיע לסניף לפנות ערב, כשבידיו בקבוק עם נוזל דליק. המאבטחים במקום השתלטו עליו בטרם הספיק לפעול, כשבהמשך הוזעקו כוחות משטרה מתחנת פתח תקווה ועיכבו אותו לחקירה.

לקריאה נוספת
סילמן תועד לפני כחודש: ”צריך פה מהפכה אלימה”
מפגין הצית עצמו בצעדת המחאה החברתית בתל אביב
האדם שניסה להצית עצמו בב”ש: ”אין לי יותר מה להפסיד”
אלמונים ניסו להצית סניף הביטוח הלאומי ברמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully