וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדם שניסה להצית עצמו בב"ש: "אין לי יותר מה להפסיד"

רמי שני

16.7.2012 / 19:50

"רציתי שיעזרו לי לקבל דירה" כך סיפר ציון ועקנין מבאר שבע לאחר שניסה להצית את עצמו מול בניין העירייה. משרד הבינוי והשיכון: "הדירות נמסרות בעדיפות למשפחות עם ילדים"

ציון ועקנין, שניסה להצית את עצמו היום (שני) מול בניין העירייה בבאר שבע, סיפר אחר הצהרים, כי הוא עשה את המעשה מתוך ייאוש: "רציתי שיעזרו לי לקבל דירה, הפנו אותי מפה לשם, הייתי בוועדות. כבר כמה חודשים אני רץ על דיור. הציעו לי לגור בדימונה או בירוחם, אבל איך אני אגיע לשם עם כל הדברים שלי? אני רוצה לגור בבאר שבע".

כשנשאל לגבי ניסיון ההצתה, הסביר ועקנין את המעשה שניסה לעשות היום: "ראיתי בטלוויזיה שמישהו עשה ככה, שהצית את עצמו. אז גם אני הלכתי על זה. אני לא מתבייש שיראו אותי ככה. אין לי יותר מה להפסיד". בין אם נסחף אחר משה סילמן או לא, נשמע טון אמיתי של סבל בדבריו. "כל כך הרבה זמן אני מחכה לזה. דיברתי עם כל מיני אנשים על כך אבל כמה אני יכול לחכות?". לדבריו, הוא מתגורר היום אצל חבר בבאר שבע, שאפשר לו להיכנס לביתו עד שהוא יקבל דיור.

הפגנת הזדהות עם משה סילמן שהצית את עצמו בתל אביב , יולי 2012. דרור עינב
"ראיתי בטלוויזיה שמישהו עשה ככה, שהצית את עצמו. אז גם אני הלכתי על זה"/דרור עינב

וועדת האכלוס העליונה של משרד השיכון דנה בעניינו של ועקנין לפני שבועיים, והחליטה לדחות את פנייתו בנימוק שמצבו האישי, אינו עונה על המדדים של המשרד למתן סיוע בדיור. בתגובת משרד השיכון על הדחייה נאמר: "בקשתו של מר ועקנין לקבלת דירה בשיכון הציבורי נדונה ונדחתה בוועדת אכלוס עליונה, שכן הוא אינו עונה לגודל משפחה מזכה ולא נמצא מקום לחריגה מהכללים".

"החלטת הוועדה תקפה לשנה. באפשרותו להגיש בקשה לקבלת סיוע בשכר דירה, לוועדות החריגים של משרדנו באמצעות חברת עמידר". בתחילת התגובה נאמר, כי למשרד מספר מוגבל של דירות, ולכן הקריטריונים מחמירים במיוחד והדירות נמסרות בעדיפות גבוהה למשפחות עם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully