וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגין שהצית עצמו: "מדינת ישראל שדדה אותי"

15.7.2012 / 4:35

במכתב שחילק למשתתפים בהפגנה טרם פגע בעצמו, סיפר המפגין בן ה-42 על הקשיים שעבר, והאשים את המדינה במצבו הכלכלי. "לא אהיה חסר בית". אזהרה: התמונות קשות לצפייה

צילום: קובי אליהו, אבי כהן, משטרת ישראל; עריכה: טל רזניק

המפגין בן ה-42 מחיפה שהצית את עצמו אמש (שבת) במהלך הפגנת המחאה החברתית חילק טרם המעשה מכתב למפגינים ובו הסביר את המצוקה שהובילה למעשה הנואש. "אני לא אהיה חסר בית", כתב במכתב, וסיפר על מסכת הייסורים שעבר בבירוקרטיה מול הרשויות, ועל כך שהוא לא מצליח לעמוד בתשלומים.

"מ-2,300 שקל לחודש אני משלם מס בריאות. אין לי כסף לתרופות ולשכר דירה, ואין לי בכלל (איך) להתחיל את החודש אחרי ששילמתי מיליונים במסים, עשיתי צבא ועד גיל 46 עשיתי מילואים", כתב האיש. הוא עוד סיפר כי לאחר אירוע מוחי שעבר, הוא הוכר כבעל אובדן כושר עבודה ב-100%, ולמרות זאת נדחה על ידי משרד השיכון ובית המשפט, וסיפר כי ההוצאה לפועל עיקלה לו ציוד ממנו התפרנס, ומשאית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שחילק לפני שהצית עצמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא האשים את הרשויות ואת הממשלה במצבו: "מדינת ישראל שדדה אותי", כתב. "בית המשפט המחוזי חסם אותי מלקבל צדק. אפילו בשכר דירה היא (המדינה) לא נותנת. שתי ועדות של משרד השיכון דחו אותי. אני מאשים את מדינת ישראל, את ביבי נתניהו ושטייניץ הנבלות. את ההשפלה שהאזרחים המוחלשים עוברים יום יום, שלוקחים מהעניים ונותנים לעשירים. את הביטוח הלאומי, ובמיוחד את ההוצאה לפועל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגין הצית עצמו בהפגנת המחאה החברתית בתל אביב. בן קלמר
רגעי ההצתה/בן קלמר

לאחר שחילק את המכתב לעוברים ושבים, האיש שפך על עצמו בנזין והעלה עצמו לאש בין הפעילים, סמוך לבית העיתונאים בפינת הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב. עדי ראייה באזור סיפרו כי הבחינו לפתע באש גדולה ובריח של בנזין, וראו את האיש כשהלהבות אוחזות בו. עשרות מפגינים ניגשו אליו והחלו לשפוך עליו מים בניסיון לכבותו.

פרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר כשהוא סובל מכוויות דרגה ג' בכל חלקי גופו ומצבו מוגדר קשה. מאוחר יותר הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר. ד"ר בני מייליק, כירורג פלסטי בכיר באיכילוב אמר לפני העברתו: "ייצבנו את מצבו ואנו מעבירים אותו ליחידת הכוויות של תל השומר להמשך טיפול. הוא הגיע אלינו כשהוא עדיין מדבר. כרגע הוא פצוע קשה אך בשלב זה אין סכנה לחייו. הוא מונשם ומורדם עם אחוזי כוויה גבוהים. לא נראה שיש לו פציעות נוספות מלבד הכוויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully