וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו סוערת: תועדה תקיפה מינית המונית של בת 17

כתב וצלם של רשת טלוויזיה תיעדו את נסיון האונס הקבוצתי מחוץ למועדון בעיר גוואטי, והביאו למעצר חלק מהתוקפים - אך גם ספגו ביקורת על כך שהעדיפו לצלם במקום להושיט עזרה

קרדיט: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(גרסה מלאה של הסרטון שעלתה לרשת, בטשטוש פני המותקפת ובהבלטת פני התוקפים. צילום: מתוך יוטיוב; עריכה: מיכאל ברגמן)

דיון ציבורי סוער התפתח בימים האחרונים בהודו, לאחר שסרטון המתעד תקיפה מינית של נערה בת 17 בידי קבוצה של גברים התפרסם, הועלה לרשת ואף שודר במהדורות החדשות. התיעוד המופיע בסרטון אמנם כבר הביא למעצרם של כמה מהתוקפים, אולם גם עורר זעם רב על הצלמים - עיתונאים מקומיים - שהעדיפו להמשיך ולתעד את המעשה במשך דקות ארוכות, במקום להושיט עזרה לנערה המותקפת.

נשים בעיר בנגלור. Aijaz Rahi, AP
"האירוע הנורא הזה העמיד במוקד נושא אחד - זוהי הגישה הפרימיטיבית שלנו כלפי נשים". נשים הודיות, ארכיון/AP, Aijaz Rahi

התקרית התרחשה ביום שני שעבר בשעת לילה, מחוץ למועדון לילה בעיר גוואטי שבמדינת אסאם הצפון-מזרחית. הנערה הותקפה בידי קבוצה של לפחות 12 גברים שניתנים לזיהוי בסרטון, אותו צילמו עיתונאים של רשת הטלוויזיה המקומית NewsLive. אחד מהם, כתב, עבר במקום במקרה, ראה את ההתרחשות - והזעיק צלם שהצטרף אליו והחל לצלם. בסוף הסרטון

המקרה עורר זעם ציבורי רב, מאלפי דיונים ברשתות חברתיות ועד אולפני הטלוויזיה, ממספר סיבות. ראשית, הוא העלה למרכז הדיון הציבורי את בעיית האלימות כלפי נשים בחברה ההודית - שרק לפני חודש "הוכתרה" בסקר כמדינה הגרועה ביותר עבור נשים מבין מדינות ה-G-20. "האירוע הנורא הזה העמיד במוקד נושא אחד", כתב ביום ראשון הסופר ההודי פלאש קרישנה מהרוטרה במאמר בעיתון "מייל טודיי". "זוהי הגישה הפרימיטיבית שלנו כלפי נשים".

"אם הם היו מתערבים, הראיות היו מושמדות"

שנית, הופנה כעס רב כלפי עוד עשרות עוברי האורח שנראים במקום ולא עושים דבר, ובייחוד כלפי אדישותה של המשטרה, שהתמהמהה ארוכות בטיפול במקרה: הנערה הותקפה במשך דקות ארוכות אף שתחנת משטרה נמצאת במרחק דקות אחדות מהמקום. היא עצמה טענה כי התקיפה נמשכה 45 דקות בטרם הגיע שוטר, שהתערב ומנע מהתוקפים להשלים את ביצוע זממם ולאנוס אותה.

זאת ועוד, ימים ארוכים חלפו בטרם החלה המשטרה לחקור את המקרה ביסודיות ולעצור חשודים. תושבים נזעמים באזור אף תלו בעצמם במהלך השבוע שעבר פוסטרים ברחובות עם תמונות התוקפים מתוך הסרטון, עם הכיתוב "מבוקש", כדי להצביע על אוזלת ידה של המשטרה. רק בשבת התעשת לבסוף מפקד המשטרה המקומית והורה לעצור את כל התוקפים. מאז, נעצרו כבר שבעה מהם.

אולם יותר מכל, מתמקד הדיון הציבורי באותם עיתונאים שתיעדו את האירוע. "הם רק צילמו", אמרה גם הנערה המותקפת עצמה, שהתראיינה לאחת הרשתות המקומיות. "הם לא יכלו לעזור לי?". יש לציין שבהודו אין חוק מסוג "לא תעמוד על דם רעך", המחייב עוברי אורח להושיט עזרה לאדם במצוקה - אולם בעקבות המקרה, נשמעו קריאות לחוקק חוק כזה.

בערוץ הטלוויזיה מיהרו להתגונן. "היו מי שמתחו ביקורת על הכתב והצלם שלנו", צייץ בטוויטר העורך הראשי של מהדורת החדשות. "אולם אני מעניק להם גיבוי מלא. אם הם היו מתערבים, האספסוף היה תוקף אותם, והדבר היה מביא רק להשמדה של הראיות".

אפליית נשים בהודו - עוד כתבות:
רג'סטאן: אב ערף את ראש בתו בחרב והציגו לראווה
"איך נחתן אותה?". כך רוצחים הודים את בנותיהם
"קומנדו האהבה" בהודו עוזר לזוגות מאוהבים להתחתן
טקס המוני: שונה שמן של 175 בנות שנקראו "לא רצויה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully