וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "סיכלנו מזימה להתנקש במדעני הגרעין שלנו"

משה חי-הגיגת

15.7.2012 / 20:11

שר המודיעין מוסלחי צוטט באומרו כי ארצו עצרה פעלה "במהירות ובחוכמה" כדי לעצור את התכנית. ייתכן שמדובר בהמשך להודעה קודמת על מעצרם של עשרות חשודים בפעולות ההתנקשות

שר המודיעין של אירן, חיידר מוסלחי, אמר כי ארצו סיכלה ניסיון רחב-היקף להתנקש במדענים הקשורים לתכנית הגרעין שלה. לדברי השר, שצוטט היום (ראשון) בסוכנות הידיעות האירנית FARS, אירן עצרה בהצלחה את המזימה, שהייתה מורכבת ביותר. אמינות הדיווח אינה ברורה.

לדברי השר מוסלחי, "הפעולה המהירה והחכמה" שנקטו מנגוני הביטחון של אירן אפשרה "לסכל את תכנית ההתנקשות המתוחכמת של האויב". הוא לא פירט מתי סוכלה המזימה וכיצד. הוא גם לא פירט כמה אנשים נעצרו במהלכה ומהי זהותם. "אויבינו עושים מאמץ לזרוע פירוד בין העם לממשל, והם עושים זאת תוך בהפצה ממוקדת של דיווחים ומעשיות שקריות", אמר.

"תכנית ההתנקשות שמה לה למטרה את אותם יחידים, שהשיגו הישגים גדולים בתחומים שונים של המדע", אמר השר מוסלחי. לדבריו, אירן נמנעת מלהציג בציבור את אותם מדענים מחשש לחייהם.

ספר חדש: "ישראל חיסלה את מדעני הגרעין - ועשתה זאת בעצמה"

הכור האזרחי להפקת אנרגיה גרעינית סמוך לעיר בושהר, אירן.. AP
עובדים בכור הגרעיני בבושהר, סמוך לטהרן/AP

מוסלחי, שביקר היום בעיר קום לקראת חודש הרמדאן, אמר כי סוכנויות הביון של הציונים והמערביים דנים גם בכישלון המחאה (של "התנועה הירוקה", שקמה במחאה על תוצאות הבחירות ב-2009 - מח"ה). לדברי מוסלחי, במערב סבורים כי כל המנהיג העליון, עלי חמינאי, נמצא בתפקיד, הרי ש"לא יהיה שום שינוי לרעה במצב, ולכן הם הכינו תוכניות שיצאו לפועל בשני מישורים". בהמשך דבריו, אמר שר המודיעין כי המישור הראשון הוא "פגיעה בשמו של המנהיג העליון", וכי המישור השני הוא "הצגתה של אירן באור שלילי נוכח המצב הכלכלי", תוך התעלמות מהנושאים החיוביים שיש בה.

החיסולים באירן מתבצעים מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון

בחודש שעבר, הודיע מוסלחי, כי טהרן ביצעה גל גדול של מעצרים נגד חשודים ברצח מדענים הקשורים לתכנית הגרעין שלה. לדבריו, נלכדו כעשרים חשודים, שנעו בין אירן לישראל דרך מדינה שכנה, ככל הנראה אזרבייג'ן.

סוכנויות הידיעות של אירן מפרסמות לעתים קרובות ידיעות על חשיפה של "רשתות ריגול" בשטח המדינה, צעד שנועד להמעיט מהמבוכה שנגרמה לה מהחיסולים המתבצעים מתחת לאפם של מנגנוני הביטחון. פעמים רבות נטען בדיווחים אלה כי נתפסו באירן אזרחים מקומיים שעבדו, לפי הודאתם לכאורה, עבור שירותי המודיעין של ישראל. לאחרונה, אירן אף הוציאה להורג אזרח שהורשע בחיסול אחד ממדעני הגרעין של אירן, אחד מחמישה שנהרגו בנסיבות מסתוריות בשנים האחרונות.

כך, לדוגמה, ב-14 ביוני הודיע משרד המודיעין האירני כי כוחות הביטחון במדינה עצרו את המתנקשים במדעני הגרעין מג'יד שהריארי, מוסטפא אחמדי רושאן ורזא קשקאא'י. "חפרנו מנהרה אל תוככי המודיעין הציוני ועצרנו את שכירי החרב שלהם", נאמר בהודעה. בהמשך, נמסר כי אנשי המודיעין של אירן הבטיחו למשפחות מדעני הגרעין שחוסלו כי "המודיעין לא ישקוט, עד אשר ייתפסו וייענשו כל האחראים והמפעילים - הפושעים הציונים אשר עומדים מאחורי המעשים הללו".

הודעות קודמות של אירן על מעצר מתנקשים:
14 ביוני: "עצרנו מתנקשים שנשכרו על ידי ישראל"
באפריל הוצג "ציוד ריגול" שנתפס בידי "מתנקשים"
בינואר: יו"ר הפרלמנט הודיע על מעצר רשת נוספת

בהכנת הידיעה השתתף יוסי מלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully