וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נעצרו מתנקשים במדעני גרעין, נשכרו על ידי ישראל"

משה חי-הגיגת ויוסי מלמן

14.6.2012 / 16:00

משרד המודיעין האירני הודיע על מעצר המתנקשים במג'יד שהריארי, מוסטפא אחמדי רושאן ורזא קשקאא'י. "חפרנו מנהרה אל תוככי המודיעין הציוני ועצרנו את שכירי החרב שלהם"

משרד המודיעין האירני הודיע היום (חמישי) כי כוחות הביטחון במדינה עצרו את המתנקשים במדעני הגרעין מג'יד שהריארי, מוסטפא אחמדי רושאן ורזא קשקאא'י - כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "אירנא". עוד עולה מההודעה, כי "הפושעים נמצאים כעת במעצר. הפרטים נוספים יימסרו לציבור בתום החקירה". עוד קודם לכן דווח כי המתנקשים נשכרו על ידי "רשת ריגול ישראלית". לפני חודשיים הודיעו האירנים על חשיפת רשת ריגול הקשורה במוסד, אם כי טרם ברור מה הקשר בין שני הדיווחים.

בהודעה, המתייחסת ל"מבצעים העיקריים של מעשי ההתנקשות", נכתב כי הם נתפסו במקומות שונים במדינה והועברו למעצר. "כוחותיו של העם האירני חדרו למבצרו של האויב הציוני, חפרו מנהרה לתוככי המודיעין הציוני ועקפו את שומרי הסף שלו בהצלחה גדולה. שרשרת הפעילויות הכבדות והנרחבות מבחינה מודיעינית שהחלו מאז ההתנקשות הראשונה במדעני הגרעין ונמשכו והתרחבו תוך כדי תעוזה - כל אלה הניבו פירות מודיעיניים כנגד חלק מן הבסיסים והשלוחות והפעילים המודיעיניים של המשטר הציוני תוך כדי פריסת רשת מודיעינית כנגדם, והשיגו את התוצאות בהכרת חלק מקציני המודיעין של המשטר המזויף השולט באדמות הכבושות וכנגד המתנקשים שכירי החרב שלהם", נכתב בהודעה.

עוד נמסר כי "בזכות מעקבים יומיומיים ומתמידים כנגד אובייקטים וקצות חוט שונים בתוך ומחוץ לאירן נתפסו המבצעים העיקריים של פעולות ההתנקשות כנגד השהידים אחמדי-רושאן, שהריארי וקשקאא'י, והועברו למעצר". בהמשך נכתב בהודעה כי אנשי המודיעין של אירן הבטיחו למשפחות מדעני הגרעין שחוסלו, כי "המודיעין האירני לא ישקוט עד אשר ייתפסו וייענשו כל האחראים והמפעילים, הפושעים הציונים אשר עומדים מאחורי המעשים הללו".

זה כמה שנים האירנים עוצרים ומכריזים על לכידת רשתות ריגול וגם על מי שמוגדרים כחשודים בהתנקשות במדענים. לפני כשנתיים הוצא להרוג אזרחי אירני שהתוודה שגויס על ידי המוסד בתאילנד, ותפקידו היה לאסוף מידע על משמרות המהפכה והצבא. לאחרונה, הוצא להורג אזרח אירני שהתמחה באמנויות לחימה והתוודה כי היה מעורב בחיסול אחד המדענים אך בסיפור המעשה שלו ומהפרטים שנמסרו ככל הנראה לא היה מדובר במי שהיה מעורב במעשים שיוחסו לו.

מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

פיצוץ בטהרן, מדען גרעיני בכיר חוסל ברכבו, ינואר 2012. רויטרס
זירת החיסול בו נהרגו פרופ' מוחמד אחמדי רושאן ורזא קשקאא'י בטהרן/רויטרס

ב-29 בנובמבר 2010, בשני אירועים נפרדים, הצמידו מתנקשים על אופנועים מטעני נפץ למכוניותיהם של שני מדענים שיצאו מביתם לעבודה בטהרן. הראשון, מג'יד עלי שהרייארי, חבר בפקולטה לאנרגיה גרעינית באוניברסיטת בהשטי בטהרן (אוניברסיטה "ביטחונית" השייכת למשרד ההגנה), שהיה גם חבר בסוכנות הגרעין הלאומית, נהרג, ואשתו נפצעה. השני, פריידון עבאסי דוואני, עובד משרד ההגנה האירני, רק נפצע. עבאסי, שתואר בין היתר כ"אחד המומחים היחידים שיודעים כיצד להפריד איזוטופים", בא על שכרו במהרה: הוא מונה זמן קצר לאחר מכן לראש סוכנות הגרעין הלאומית האירנית, תפקיד בו הוא מחזיק עד היום.

בחודש ינואר האחרון חוסל מוסטפא אחמדי רושאן, מדען גרעין אירני בכיר, בפיצוץ שאירע ברכבו באוניברסיטה הטכנית בצפון טהרן. הוא היה מרצה באוניברסיטת טהרן, ששימש כמנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן. באירוע נהרג גם רזא קשקאא'י.

לפני חודשיים נחשפה "חוליית טרור הקשורה לישראל"

כאמור, לפני חודשיים הודיע משרד המודיעין האירני הודיע כי אירן חשפה "חוליית טרור גדולה" שלדבריה קשורה לישראל, וכן עצרה כמה מחבריה - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. "שירותי המודיעין האירניים זיהו קבוצת טרור גדולה השייכת למשטר הציוני (של ישראל) ועצרו כמה מחבריה שפעלו בתוך המדינה", נמסר בהודעת משרד המודיעין. לפי ההודעה, נמצאו "תאי טרור מחתרתיים" בערי גבול וכן בערים מרכזיות באירן. משרד המודיעין טוען כי נתפסו חומרי נפץ שהיו מוכנים לשימוש, תתי מקלע, אמצעי לחימה נוספים ומשתיקי קול. בנוסף, תפסו האירניים, לטענתם, אמצעי מודיעין, ציוד תקשורת מודיעינית, מכשירי הקלטה ועוד "ציוד טרוריסטי".

בין האנשים שנעצרו היו לא רק החברים מ"תאי הטרור", אלא גם שכירי חרב שעסקו בפעילות בשירות החוליה. בהודעה נמסר כי המעצרים בוצעו בשעה שהחשודים שהתכוננו לבצע פעילות טרור - "אך הם נפגעו ממטה הברק של חיילינו האלמונים והוכיחו לאירן ולאסלאם כי מנעו את שליחותם הטרוריסטית". עוד הוסיפו האירנים כי מדובר היה "בפעילות נועזת שדמו של מוסטפא אחמדי רושאן נתנה לה תמריץ".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully