וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמם והולך: מזג האוויר היום חם ולח במיוחד

שיא החזית החמה צפוי רק ביום ראשון, אך כבר היום יאמירו הטמפרטורות, ואיתן גם אחוזי הלחות. בתל-אביב צפויות 31 מעלות ו-70% לחות, בבקעת הירדן 32 מעלות, ו-25% לחות

מתקרבים לשיא: מזג האוויר היום (שישי) ימשיך ויכביד, וייעשה חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, וכן הביל במישור החוף. הטמפרטורות ברחבי הארץ ימשיכו לטפס, לקראת שיאה של החזית החמה, ביום ראשון.

הטמפרטורות החזויות להיום, בצירוף אחוזי הלחות הצפויים: בגולן יירשמו 38 מעלות ביום ו-22 בלילה (אבל רק 25% לחות), בחיפה 32 מעלות ביום ו-24 בלילה (וכן 60% לחות), בתל-אביב 31 מעלות ביום ו-24 בלילה (ו-70% לחות), בירושלים יאמירו המעלות ל-34 ביום, ויצנחו ל-24 בלילה (לצד 30% לחות), בבאר-שבע יסבלו מ-37 מעלות ביום (שילוו ב-35%), שיצנחו ל-23 בלילה, בבקעת הירדן יורגשו לא פחות מ-42 מעלות ביום (אבל רק 25% לחות), ו-25 בלילה, ובאילת, שם אולי מעט רגילים יותר לחום שכזה, ירגישו 43 מעלות ביום ו-30 בלילה (ו-15% לחות בלבד).

חוף הים של תל אביב יוני 2012. נמרוד סונדרס
התל-אביבים יסבלו מ-70% לחות/נמרוד סונדרס

מחר יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. גל החום יימשך כאמור גם ביום ראשון, אז יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. ביום שני, סוף סוף, צפויה ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

לצד זאת, גם נחמה מסוימת למחפשים לברוח מהחום; מבדיקות שערך משרד הבריאות בחופי שרתון ופרישמן בתל-אביב, נמצא כי הזיהום שם חלף, ועל כן הוסרה אזהרת המשרד מהרחצה בחופים אלה.

בחברת החשמל יתמודדו עם העומס?

בחברת החשמל מוסיפים לנסות ולהתמודד עם העומס הכבד על תשתיות האנרגיה. אמש נרשמו שיבושי חשמל קשים בשעות הצהריים, שחלפו כמעט לחלוטין, בעקבות תקלה בתחנת הכוח באשקלון. סגן מנהל התחנה, יורם סלע, קרא לתושבים להשתדל שלא להפעיל מוצרים זוללי חשמל שלא לצורך. "זה מאד יעזור, כי לא רק שאין מספיק תחנות כוח ואין מספיק רזרבה, אלא שאין גם גז. על כל זה אנחנו משלמים בסולר. זו לא רק עלות לחברת החשמל, זו העלות של כל הציבור".

בשל החום הכבד, במשרד הבריאות קראו היום לאוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להרבות בשתיית מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

לקריאה נוספת
שיבושי החשמל נמשכים; ”התקלה תיפתר בלילה, אולי”
חברת החשמל עברה ל”מצב כתום”, ייתכנו הפסקות יזומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully