וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד וקדימה נפגשים שוב כדי לפתור את משבר הגיוס

פנחס וולף

12.7.2012 / 22:07

אחרי שהדיון שנערך בבוקר בין צוותי המו"מ הסתיים ללא תוצאות, נציגי הליכוד וקדימה נועדים שוב באווירה פסימית בניסיון למנוע את פירוק הקואליציה.

פסימיות בליכוד ובקדימה בדבר הסיכויים להגיע לפריצת דרך ולהסכמות בין הצדדים, עם תחילתו המפגש השני היום (חמישי) לגיבוש הסכם לכינון חוק גיוס חדש.

אחר הצהרים, בכירים בקדימה העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי קדימה אכן נמצאת בדרכה לפרישה מהממשלה. "הליכוד רוצה את 'חוק טל 2', כולל גיל גיוס בגיל 26", אמרו. "הם הלכו לאמץ לגמרי את עמדת החרדים". להגדרתם, "מדובר בשתי תפיסות - חוק טל 2, והשארת המצב על כנו או שינוי המצב בחוק עם יעדים מוגדרים".

יעלון בבוקר: לא נקדם חוק גיוס חדש, נשרוד משבר קואליציוני

יו"ר קדימה שאול מופז הגיב לפרסום מסקנות ועדת פלסנר בישיבת סיעת קדימה , יולי 2012. עומר מירון
שאול מופז עם המתווה שגיבש ח"כ פלסנר/עומר מירון

הצדדים נפגשו לראשונה בשעה 11:00 הבוקר, לאחר ישיבת סיעת קדימה שנערכה אתמול בערב, ובה הסיעה הסמיכה את יו"ר המפלגה, שאול מופז, להחליט על פרישה או הישארות בממשלה, לפי התקדמות בתוצאות. אחרי ישיבת סיעת קדימה, מופז ונתניהו נפגשו למשך שעה, ולאחר מכן החליטו על המשך עבודתו של הצוות של השר משה יעלון וח"כ יוחנן פלסנר. לשניים הצטרפו גם יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, ומקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שימרון, יחד עם היועץ המשפטי לקדימה, עו"ד סער פינטו.

המשבר עם קדימה בנקודת הכרעה

אלא שמה שהתחיל באווירה אופטימית וחיובית, הסתיים בלא כלום. במהלך הפגישה בבוקר הצדדים מיפו את הפערים ביניהם, והבינו שמה שנראה היה אתמול בלתי פתיר, נותר כך גם היום. מיד לאחר אותה פגישה, השר משה העריך שעד 1 באוגוסט, בו יפוג תוקפו של חוק טל, לא יחוקק החוק לשוויון בנטל. אם אכן זו תהיה המציאות, המשמעות היא שמופז יתקשה להסביר את הישארות סיעתו בממשלה.

הליכוד וקדימה יצטרכו להכריע בנושא עד יום ראשון. בינתיים, שר הביטחון אהוד ברק, שהיה שושבין עיקרי בהצטרפות קדימה לממשלה ובהקמת צוות פלסנר-יעלון, ינסה לגשר גם הפעם בין הצדדים, תוך מחשבה שהן לנתניהו והן למופז לא רוצים ללכת לבחירות בשלב זה.

כזכור, בתחילת החודש הודיע ראש הממשלה נתניהו, על פירוק ועדת פלסנר, ואמר כי אם לא יושג פתרון עד פקיעת תוקפו של חוק טל ב-1 באוגוסט, הרי שצה"ל "יגייס חיילים לפי צרכיו". עם זאת, לא ברור מה משמעות ההכרזה, ואם צה"ל אכן יגייס חרדים בכפייה.

עוד בנושא
חוק טל יפוג עוד שלושה שבועות; מה יהיה גורל החרדים?
משבר בשיחות: "יעלון חזר בו מההסכמות על חוק הגיוס"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully