וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אולמרט יחזק את יאיר לפיד רק ב-3 מנדטים

מסקר שנערך עבור ערוץ 10 לאחר היוודע תוצאות משפט אולמרט, עולה כי אם יצטרף ראש הממשלה לשעבר ל"יש עתיד", היא עשויה "להרוויח" מנדטים מועטים על חשבון מפלגת קדימה

זיכויו החלקי של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ממשיך לעורר סערה, ומעיר ממרבצן גם ספקולציות לגבי שובו למערכת הפוליטית: סקר שנערך על ידי סוקרי מכון "מאגר מוחות" עבור תוכנית הבוקר עם אורלי וגיא בערוץ 10 ופורסם הבוקר (רביעי), מראה כי לו יחליט אולמרט לשוב לפוליטיקה ולהצטרף למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, בנו של חברו המנוח השר לשעבר טומי לפיד, בכוחו להגדיל את כמות המנדטים בה המפלגה תזכה.

סקר מיוחד שנערך עבור תכנית הבוקר עם אורלי וגיא בערוץ 10 ע"י מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופ' יצחק כ"ץ

סקר הבחירות הטלפוני שנערך לאחר תוצאות משפט אולמרט ובו השתתפו 511 בני אדם בוגרים, כלל שלוש שאלות. הראשונה שבהן, "אילו הבחירות לכנסת היו נערכות כיום, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?", העלתה את התוצאות הבאות: הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, מפלגת העבודה ל-17, ישראל ביתנו שלישית עם 15 מנדטים, קדימה עם עשרה בלבד וכמוה גם "יש עתיד" של לפיד, ש"ס עם תשעה מנדטים, יהדות התורה עם שישה מנדטים, מרצ וחד"ש עם ארבעה מנדטים כל אחת, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, רע"ם-תע"ל ובל"ד עם שלושה מנדטים כל אחת, מפלגת עצמאות עם שני מנדטים בלבד וכמוה גם תנועה אפשרית חדשה בראשות אריה דרעי.

השאלה השנייה ששאלו הסוקרים התייחסה לאפשרות שאולמרט יחבור ללפיד, והעלתה תוצאות שאינן משנות את המפה הפוליטית מקצה לקצה. במצב כזה, על פי הסקר, "יש עתיד" זוכה ל-13 מנדטים, שלושה יותר מאשר בשאלה הקודמת, כשהמפסידה היחידה היא קדימה, שבמקום עשרה מנדטים זוכה במצב זה לשבעה בלבד. שאר המפלגות זוכות לתוצאות זהות. ואולם, הסקר מראה עוד כי הצלחה גדולה יותר תגיע למפלגה החדשה דווקא ממנהיג אחר של קדימה בעבר. מתוצאות השאלה השלישית, המתייחסת לאפשרות שציפי לבני תחבור ללפיד, עולה כי במצב זה תזכה "יש עתיד" ב-15 מנדטים, כאשר ארבעה מנדטים הם על חשבון קדימה, הזוכה בסקר זה לשישה מנדטים בלבד, ומנדט נוסף "נגנב" ממפלגת העבודה, הזוכה בסקר זה ל-16 מנדטים. שאר המפלגות זוכות גם במקרה זה לתוצאות זהות.

עוד סקרי בחירות
סקר במרץ: קדימה תחת מופז - 12 מנדטים, הליכוד - 29
ואחד נוסף: הליכוד מנצח בבחירות בפער גדול
סקר בינואר: לפיד עם 20 מנדטים, קדימה עם 8 בלבד
ויום לפני אחד פחות מחמיא: לפיד וישראל ביתנו ממריאים, קדימה מתרסקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully