וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הליכוד מנצח בבחירות בפער גדול

לפי סקר "הארץ", הליכוד יזכה היום ב-35-37 מנדטים. עוד צופה הסקר כי פחות משלושה שבועות לפני הפריימריז, קדימה תזכה רק ב-10 מנדטים בראשות לבני לעומת 12 בהנהגת מופז

אם הבחירות היו נערכות היום - הליכוד היה זוכה בניצחון גדול וגורף בין 35 ל-37 מנדטים, כך מראה סקר שפרסם היום (חמישי) עיתון הארץ. לפי הסקר, שנערך על ידי "הארץ-דיאלוג", בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, למרות התמיכה הרחבה לה זוכה בנימין נתניהו ומפלגתו רוב של 58% בציבור סבור כי אם ארצות הברית לא תתקוף את מתקני הגרעין באירן, אסור לישראל לעשות זאת בעצמה. למרות נתון זה ועל אף איומי נתניהו כי ישראל תתקוף באירן, רוב של 50% בציבור "סומך" על נתניהו ועל שר הביטחון, אהוד ברק, בטיפול באירן.

הסקר נערך חודש בלבד לאחר שראש הממשלה גרף 77% מהקולות, שמהווים 48,490 בני אדם, בפריימריז לראשות הליכוד, בעוד יריבו משה פייגלין זכה ב-23%. לקראת הפריימריז לראשות קדימה שייערכו בעוד פחות משלושה שבועות מראה עוד הסקר כי סיכוייה של יו"ר המפלגה הנוכחית, ציפי לבני, לשמור על מעמדה, הולכים ויורדים: לראשונה מאז נבחרה להנהיג את המפלגה בספטמבר 2008, צופה הסקר כי קדימה בראשותה תקבל פחות מנדטים מאשר אם שאול מופז יעמוד בראשה. לפי הסקר, קגימה בראשות ציפי לבני תקבל 10 מנדטים לעומת 12 בראשות למופז.

ההערכות לגבי המתמודד יאיר לפיד, אשר לפני כחודשיים נכנס באופן רשמי לזירה הפוליטית, גם הן לא נראות מבטיחות עבורו: הסקר צופה לו בין שבעה לשמונה מנדטים (כמחצית מצפי המנדטים בסקר דיאלוג שנערך עבור חדשות ערוץ 10 לפני כחודש). הסקר נערך בקרב 497 נשאלים, המייצגים את הציבור הכללי, במהלך הימים ראשון ושני השבוע. טעות הדגימה המקובלת לכל שאלה בנפרד היא 4.4%.


לקריאה נוספת
נתניהו שב לישראל: "אנו יכולים להגן על עצמנו"
הפריימריז בליכוד: נתניהו ניצח בפער גדול
ח"כ שטרית הודיע כי הוא תומך בשאול מופז לראשות קדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully