וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שב לישראל: "אנו יכולים להגן על עצמנו"

טל שלו

7.3.2012 / 14:26

ראש הממשלה שב מפגישותיו עם בכירי צמרת הממשל האמריקאי ובראשם הנשיא אובמה שהבהירו את עמדתם לגבי תקיפה צבאית אפשרית באירן. "יש לנו ידידים רבים מאוד שעומדים לצידנו"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן)

לאחר ביקור בן מספר ימים בארה"ב ובקנדה בו נדון בעיקר נושא הגרעין האירני, שב בצהריים (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לישראל. עם נחיתתו אמר נתניהו: "אני חוזר מביקור חשוב מאוד בארה"ב ובקנדה. התקבלתי בחום רב, יש לנו ידידים אמיצים רבים. אנו חוזרים לחג הפורים, והערב נקרא במגילת אסתר על אותם ימים שהיהודים לא היו אדונים לגורלם ולא יכלו להגן על עצמם". לדבריו, "היום אנו בעולם אחר ובעידן אחר, יש לנו מדינה איתנה וצבא חזק. האיומים לא נעלמו אבל אנו יכולים להגן על עצמנו. יש לנו ידידים רבים מאוד שעומדים לצידנו ויעמדו לצידנו בכל עת".

במהלך הביקור נפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שר ההגנה ליאון פנטה, וחברי סנאט וקונגרס. כמו כן נשא נתניהו דברים בוועידת איפא"ק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נחיתתו בארץ, בשדה התעופה בן גוריון. עמוס בן גרשון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם נחיתתו בישראל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון

הנושא העיקרי בביקור היה עצירת הגרעין האירני, והנשיא אובמה הבהיר היטב את עמדתו בנושא בנאומו בפני באי ועידת איפא"ק לפני יומיים. אובמה אמר בנאומו כי "כנשיא שמרתי על מחויבותי לישראל, בכל צומת בדרך, עמדנו לצדה של ישראל בכל פעם. מחויבותי לבטחון ישראל לא הייתה כה חזקה מעולם, ושיתוף הפעולה הבטחוני מעולם לא היה הדוק יותר. למרות קשיי התקציב שלנו, הסיוע לישראל גדל משנה לשנה. אל תטעו - אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי לשמר את היתרון הטכנולוגי והאיכותי של ישראל, כי לישראל יש את הזכות לשמור על עצמה, בעצמה, מול כל איום שקם נגדה". כמו כן ציין אובמה כי "בכל מצב שהיה ניסיון לדה-לגיטימציה נגד ישראל, הממשל שלי התנגד לו". הוא הזכיר בהקשר זה את התנגדות ארה"ב לדו"ח גולדסטון ואת התנגדותו באו"ם להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית.

בתום הנאומים נפגשו נתניהו ואובמה בפגישה שהוגדרה על ידי היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור שנכח בה, כ"כנה ובאווירה מאוד מאוד טובה". לדברי עמידרור, "אנחנו, כישראלים, צריכים לשבת בינינו לבין עצמנו, לעכל את מה שנאמר על ידי האמריקאים ופשוט להכריע על סמך האינטרסים של מדינת ישראל ועל סמך ההנחה שמדינת ישראל קמה כדי שתוכל להגן על עצמה".

עוד באותו נושא:
בתום הפגישות: "על ישראל לעכל עמדת ארה"ב - ולהכריע"
נתניהו בוועידת איפא"ק: "אי אפשר לחכות עוד לדיפלומטיה"
הפסגה בוושינגטון התארכה בשעה; נתניהו: "טובה וחיובית"
אובמה באיפא"ק: לישראל זכות להגן על עצמה בעצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully