וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום הפגישות: "על ישראל לעכל עמדת ארה"ב - ולהכריע"

טל שלו, שליחת וואלה! לוושינגטון

6.3.2012 / 19:14

היועץ לביטחון לאומי אמר בתדרוך לכתבים כי פגישתם של נשיא ארה"ב אובמה וראש הממשלה נתניהו הייתה ב"אווירה טובה" וכי ארה"ב מבינה את עמדת ישראל ואת זכותה להגן על עצמה

"יש הבדלים בין ישראל וארה"ב אבל בשום פנים ואופן ההבדלים האלה לא צריכים לקחת למדינת ישראל את חופש ההכרעה", כך אמר הערב (שלישי) היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור בתדרוך לעיתונאים, בהתייחסו לפגישתם של נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

"אנחנו, כישראלים, צריכים לשבת בינינו לבין עצמנו, לעכל את מה שנאמר על ידי האמריקאים ופשוט להכריע על סמך האינטרסים של מדינת ישראל ועל סמך ההנחה שמדינת ישראל קמה כדי שתוכל להגן על עצמה", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וברק אובמה נשיא ארצות הברית בבית הלבן , פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לא ביקשנו מהם כלום, ולא דרשנו מהם כלום. נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לדבריו, ההישג הכי גדול של ביקור נתניהו בארצות הברית הוא שהובהרה לגמרי העמדה הישראלית. "לעולם ולארה"ב ברור שאי אפשר שתהיה אירן גרעינית. הדבר הכי חשוב במקרה הזה מעבר לעובדה שאירן הייתה במוקד הביקור, היא שהובהרה לגמרי העמדה הישראלית, האמריקאים מבינים הרבה יותר טוב את זכותה של ישראל להגן על עצמה, זכותנו להגן על עצמנו לא נופלת מזכותו של אף אחד. נהפוך הוא, בניגוד לדיווחים בעיתונות, לא ביקשנו מהם כלום, ולא דרשנו מהם כלום. באנו רק כדי להבהיר וכעת כל צד מבין את עמדות הצד השני. האמריקאים מבינים שיש מידה גדולה של צדק ברצון שלנו להגן על עצמנו וזה דבר מאוד חשוב במערכת היחסים בין המדינות. במערכת יחסים הבהירות הזו חשובה להמשך הדו-שיח. כל אחד יודע מאיפה הצד השני יוצא".

עמידרור אמר עוד כי "הנשיא אובמה הבהיר שהכלה אינה מדיניות וזה הישג גדול שלארצות הברית ולעולם כולו ברור שאי אפשר שתהיה אירן גרעינית". לדבריו, "יש הבדל בין מעצמה ענקית לבין מדינה קטנה וברור לכולם שההבדלים האלה לא צריכים לקחת ממדינת ישראל את הזכות להגן על עצמה". עמידרור הדגיש כי בניגוד לציפיות ולמדווח בעיתונים "השיחה בין אובמה לנתניהו הייתה כנה ובאווירה מאוד מאוד טובה".

עוד כותרות מוועידת איפא"ק
פנטה באיפא"ק: נתקוף באירן אם הדיפלומטיה תיכשל
נתניהו בוועידת איפא"ק: "אי אפשר לחכות עוד לדיפלומטיה"
אובמה: "מעדיף דיפלומטיה"; נתניהו: "נגן על עצמנו"


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully