וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אישום בהונאת הדלק: העלימו 400 מיליון שקל

גלעד גרוסמן ורמי שני

11.7.2012 / 11:49

שלושה מעורבים בפרשה הואשמו בקיזוז חשבוניות פיקטיביות ואי דיווח על הכנסות בהיקף של 1.34 מיליארד שקל. אישום נוסף הוגש נגד אדם על עבירות בהיקף של 2.5 מיליארד שקל

היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים הגישה אתמול (שלישי) כתבי אישום נגד המעורבים המרכזיים בפרשת הונאת הענק בענף הדלק. הם נאשמים בעבירות מס ועבירות הלבנת הון בהיקף של כמיליארד וחצי שקלים.

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר ושלמה אטיאס. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין ניר ישראל, לירון וקנין ואורן בר-עוז, השלושה הוציאו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות ולא דיווחו על הכנסות בסכום של למעלה מ-1.34 מיליארד שקל. סכום המע"מ הנובע מהחשבוניות, נטען בכתב האישום, הוא כ-185 מיליון שקל, ועבירות הלבנת ההון מסתכמות בכ-215 מיליון שקל.

משכו המחאות כוזבות בגין חשבוניות פיקטיביות

כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד דוד מורגנשטרן, בגין עבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. על פי כתב האישום, בתקופה שבין ינואר 2011 למאי 2012, פעל מורגנשטרן יחד עם נאשמים אחרים בפרשה כדי להונות את רשויות המס ולהתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה.

לטענת רשות המסים, קנרש וחברת "אנרגיה לישראל" שבבעלותו משכו המחאות כוזבות בגין חשבוניות פיקטיביות שהוצאו על שם חברת "דבי אנרגיה" השייכת למורגנשטרן, בסך של למעלה מ-37 מיליון שקל. במטרה להסוות ולהסתיר את מקור הרכוש האסור, פעל מורגנשטרן לניכיון ההמחאות, בכך שטען ש"דבי אנרגיה" היא בעלת הזכויות על ההמחאות. עם זאת, בפועל הכספים שהתקבלו על ידו בגין ניכיון ההמחאות הוחזרו לידיו של קנרש.

בתחילת השבוע הוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום ראשון בפרשה, נגד יוסף לטין, במסגרתו מיוחסות לו עבירות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה בהיקף של כ-1.32 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully