וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הדרום העלים מיליוני שקלים וירצה 10 שנים

רמי שני

15.5.2012 / 1:52

תושב שדה עוזיהו שבדרום הארץ, שהורשע בהעלמת מס בגובה מאות מיליוני שקלים, באמצעות חברות קש שהיו בבעלותו, ישלם למדינה חמישה מיליון שקלים בנוסף לעונש המאסר

עונש כבד הוטל על תושב שדה עוזיהו שהורשע בשורה ארוכה של עבירות מס, לאחר שביצע עבירות מס בגובה של 365 מיליון שקלים באמצעות מספר חברות קש. בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר אתמול (שני) עונש של 10 שנות מאסר וקנס בגובה של חמישה מיליון שקלים על ניסים גלם ממושב שדה עוזיהו שליד אשדוד, שהורשע ברישום נתונים כוזבים, הלבנת הון, הפקת חשבוניות סרק, זיוף מסמכים ועבירות מס רבות. שתי חברות לסחר במתכות שהיו בבעלותו, הואשמו אף הן בעבירות דומות.

כתב האישום שהוגש נגד גלם ונגד החברות שבבעלותו, הציג דרך מתוחכמת של ביצוע הלבנת הון בהיקפי ענק: המתכות נסחרו לכאורה בין שבע חברות קש, שגם הן בבעלותו של גלם ואף נמכרו לגורמים מחוץ לארץ. החברות דיווחו על היקפי העסקאות הכוזבות, כדי לקבל מהמדינה החזרי מס, בעוד שבפועל לא הועברו מתכות כלל. היקף עבירות המס שביצע גלם ביחד עם החברות שברשותו, הגיע לכ-365 מיליוני שקלים. השופט נתן זלוצובר גזר עליו גם עונש של שנה וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום באמצעות עורך הדין שלום שיפר, נטען כי מאז שנת 2003 העלים גלם מס באופן עקבי, בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה. גלם הואשם כי כלל בפנקסי החשבונות של העוסקים השונים שבשליטתו חשבוניות פיקטיביות של שבעה עוסקים שונים, שכביכול מכרו סחורה לגופים שונים שבשליטתו, כאשר בפועל – עסקאות אלה כלל לא התבצעו. חלק מהחברות כלל לא היו פעילות כאשר עשה שימוש בחשבוניות שלהן. בנוסף, מכר מתכות לחברות וגופים שונים שהגיעו ליצואנים, אשר קיבלו החזר מס עליהן. לאחר מכן קנה גלם את הסחורה בלי לשלם עליה מס.

את ההון האסור, אותו צבר באמצעות בעזרת החשבוניות הפיקטיביות, הלבין על ידי ביצוע רכישות במזומן של מתכת, בחלק מהמקרים העביר סכומי כסף לחשבון בנק בעזה, ובפעמים אחרות הסב את הכסף לחשבונו ומשם משך אותו וביצע עימו פעולות שונות, כמו רכישת רכש מסוג ב.מ.וו. וקניית נחלה במושב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully