וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלמת מס ענקית: תושב הדרום העלים 350 מיליון שקל

ניסים גלם, תושב מושב בדרום, הורשע שהוציא חשבונות פיקטיביות, דיווח על עסקאות שלא התבצעו והלבין הון במאות מיליונים, בין השאר דרך בנק בעזה. בהון שצבר - קנה ב.מ.וו. ונחלה במושב

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע אתמול (שלישי) את ניסים גלם, תושב מושב שדה עוזיה, בעבירות מס בהיקף של כשלוש מאות חמישים מיליון שקל. הוא הורשע בכך שכלל בספריו ובספרי החברות בבעלותו שבעה סוגים שונים של חשבוניות פיקטיביות, וכן הוציא ללקוחותיו חשבוניות פיקטיביות של שתי חברות אחרות. גלם אף הורשע בהלבנת ההון שצבר מרכישת החשבוניות הפיקטיביות ובזיוף החשבוניות הפיקטיביות, שיבוש הליכי משפט והעלמת ספרי חשבוניותיו.

בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום באמצעות עורך הדין שלום שיפר, נטען כי מאז שנת 2003 העלים גלם מס באופן עקבי, בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה. גלם הואשם כי כלל בפנקסי החשבונות של העוסקים השונים שבשליטתו חשבוניות פיקטיביות של שבעה עוסקים שונים, שכביכול מכרו סחורה לגופים שונים שבשליטתו, כאשר בפועל – עסקאות אלה כלל לא התבצעו. חלק מהחברות כלל לא היו פעילות כאשר עשה שימוש בחשבוניות שלהן. בנוסף, מכר מתכות לחברות וגופים שונים שהגיעו לייצואנים, אשר קיבלו החזר מס עליהן. לאחר מכן קנה גלם את הסחורה בלי לשלם עליה מס.

את ההון האסור, אותו צבר באמצעות בעזרת החשבוניות הפיקטיביות, הלבין על ידי ביצוע רכישות במזומן של מתכת, בחלק מהמקרים העביר סכומי כסף לחשבון בנק בעזה, ובפעמים אחרות הסב את הכסף לחשבונו ומשם משך אותו וביצע עימו פעולות שונות, כמו רכישת רכש מסוג ב.מ.וו. וקניית נחלה במושב.

עוד בנושא

חשד: בעלי חברות כוח אדם עשקו עובדים זרים
חשד: חברות עץ הונו את רשויות המס במיליונים

  • עוד באותו נושא:
  • עבירות מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully